فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به وعده راهی رییس‌جمهور به ساکنان جنوب تهران

تلاشی دیگر برای کاهش ترافیک اسلامشهر

عصر خودرو- در فاصله‌ای کوتاه پس از کلنگ‌زنی کنارگذر جنوبی تهران از سوی رییس جمهور، حالا طرح دیگری نیز در جنوب تهران کلید خورده که با هدف کاهش ترافیک منطقه اسلامشهر پیگیری می‌شود. طرحی که با توجه به سابقه ترافیکی بسیار قطعا به عنوان یک اولویت راهی جدی وارد پیگیری قرار خواهد گرفت.

تلاشی دیگر برای کاهش ترافیک اسلامشهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، طرح کنار‌گذر جنوبی اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم که در طول ماه‌های گذشته بنا به دلایل مختلف از جمله فراهم‌نبودن منابع اعتباری لازم با سرعتی کند پیگیری شده و حتی برنامه‌ای جدی برای تکمیل نیز نداشت، در جریان سفر رییس جمهور به این منطقه بار دیگر در دستور کار قرار گرفت تا در آینده‌ای نزدیک به زیر بار ترافیک برود.

    این راه 30 کیلومتری که بناست وزارت راه و شهرسازی برای آن بودجه‌ای 120 میلیارد تومانی در نظر بگیرد می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین نقشه‌های موجود برای عبور از گره‌های ترافیکی جنوب تهران مورد استفاده قرار گرفته و راه ماشین‌هایی که قصد ورود به پایتخت را ندارند از دیگر خودروها جدا کند.

    در حال حاضر براساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی محور قدیم ساوه به عنوان اصلی‌ترین راه این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد که این محور نیز با توجه به بستر محدودی که دارد به هیچ عنوان توان پذیرش این حجم از ترافیک روزانه را در خود نداشته و برای خودروهای عبوری مشکلات زیادی می‌آفریند.

    با توجه به مشکلات عدیده تهران در حوزه آلودگی هوا و البته تاثیر مستقیمی که عبور و مرور خودروها در این شاخص دارند یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که در طول ماه‌های گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری شده، بحث کاهش ترافیک‌های غیرضروری از محوطه شهر تهران بوده است.

    راه‌اندازی آزاد‌راه‌های کنار گذر در نقاط مختلف پایتخت که به طور ویژه جنوب تهران را با حجم گسترده ترافیک در بر می‌گیرد یکی از اصلی‌ترین محورهای این برنامه بوده که حالا دو پروژه موازی را در کنار یکدیگر شامل می‌شود.

    کنار‌گذر بزرگ جنوبی کشور با طول بیش از 150 کیلومتر که حجم قابل توجهی از ترافیک مربوط به مرکز کشور عبوری به سمت شمال و شمال شرق را از تهران دور می‌کند و حالا مسیر اسلامشهر – رباط کریم که در ابعادی کوچک‌تر اما با هدف کاهش بار ترافیکی منطقه پیگیری می‌شود. پروژه‌ای که به نظر می‌رسد با توجه به تامین اعتبارات لازم برای آن در آینده نزدیک قابلیت بهره‌برداری و استفاده را داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط