فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تشریح کرد

جزئیات جلسه کمیسیون صنایع با نعمت‌زاده و سیف

بررسی اولویت‌بندی تسهیلات و معوق شدن بدهی

عصر خودرو : سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات جلسه این کمیسیون با وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی،گفت: در این جلسه در مورد معوق شدن بدهی خودروسازان و یا پرداخت تسهیلات به آنها و همچنین اولویت‌بندی اختصاص وام به بخش‌های مختلف بحث شد.

جزئیات جلسه کمیسیون صنایع با نعمت‌زاده و سیف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، رمضانعلی سبحانی‌فر  با اشاره به برگزاری جلسه مشترک کمیسیون صنایع و کمیسیون اقتصادی مجلس با نعمت‌زاده وزیر صنعت، سیف رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل برخی بانک‌ها و مدیران شرکت‌های خودروساز، اظهار داشت: در این جلسه در مورد رفع مشکلات تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی بحث و قرار شد پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی اولویت‌بندی شود.

    وی افزود: در جلسه‌ای که در مجلس برگزار شد، موضوع مشکلات بخش تولید و صنعت در زمینه تأمین نقدینگی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این مسئله در جلسه دیگری در هفته آینده نیز پیگیری شود.

    وی تصریح کرد: در جلسه اخیر مجلس بر لزوم تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید توسط بانک‌ها و همچنین موضوع پشتیبانی بانک مرکزی از این مسئله جهت افزایش منابع بانک‌ها و پرداخت تسهیلات بیشتر به تولیدکنندگان تأکید شد.

    سبحانی‌فر با بیان اینکه در این جلسه، رئیس کل بانک‌ مرکزی از اعطای 320 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف تولید در سال گذشته خبر داد و گفت: البته این رقم شامل تسهیلات معوق شده، نیز بود.

    سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: مدیران بانک‌ها عنوان کردند که بانک مرکزی باید پشتیبانی لازم را برای اعطای تسهیلات داشته باشد و یا این کار از طریق صندوق توسعه ملی صورت گیرد که در جلسه مشترک مجلس و دولت به دنبال راهکاری برای آن هستیم.

    وی با بیان اینکه در جلسه اخیر مجلس تصمیم‌گیری خاصی صورت نگرفت، گفت: قرار شد مسائل مورد بررسی قرار گیرد و پس از جمع‌بندی، برای اعطای تسهیلات به بخش‌های مختلف مانند صنعت، خدمات یا گردشگری اولویت‌بندی انجام شود.

    سبحانی‌فر با اشاره به حضور مدیران شرکت‌های خودروساز داخلی در این جلسه، گفت: در مورد اعطای تسهیلات بانکی به خودروسازان نیز بحث‌هایی مطرح شد، به طوری که به آنها تسهیلات پرداخت شود و یا اینکه وام‌های قبلی آنها معوق شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو