فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصر خودرو»

جانشینی برای پاجِرویی که ما نمی‌شناسیم!

عصر خودرو: پاجرو نامی است آشنا برای ما اما میتسوبیشی از سال ۱۹۹۶ پاجرویی متفاوت از آنچه که ما می‌شناسیم، تولید می‌کند با پسوند اسپرت که در برخی بازار‌ها، با نام مونترو اسپرت، شوگان اسپرت، ناتی‌وا و چلنجر نیز شناخته می‌شود. این پاجروی ناآشنا برای ما، پس از ۸ سال، بالاخره نسل عوض کرده و به زودی، بیش از ۹۰ کشور دنیا از جمله استرالیا، کشور‌های جنوب شرقی آسیا، کشور‌های آمریکای لاتین، روسیه و برخی کشور‌های خاورمیانه میزبان نسل سوم این SUV سایز‌متوسط ۷ سرنشین خواهند بود.

جانشینی برای پاجِرویی که ما نمی‌شناسیم!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  پاجرو اسپرت به سبک امثال فورد اورست و تویوتا فورچونر که به ترتیب برپایه پیکاپ‌های سایز‌متوسط رِینجر و‌ هایلوکس توسعه یافته‌اند، در نسل جدید نیز برپایه پیکاپ تنومند و توانمند میتسوبیشی، یعنی ترایتون طراحی و مهندسی شده که اتفاقا چند‌ماهی بیشتر از عرضه جهانی نسل پنجم آن نمی‌گذرد. اما آنچه که پاجرو اسپرت 2016 را نه‌تنها از نسل‌های قبل خود، بلکه از هر میتسوبیشی دیگری متمایز می‌سازد، سبک طراحی مدرن و وحشی آن است که بالاخره این برند الماس‌نشان را از آن چهره بی‌تفاوت و دور از هیجان ساخته‌های چند سال اخیرش، کاملا دور کرده. به لطف خطوط بُرِشی و تیز، بازی هوشمندانه با شکست سطوح و خطوط‌ و ترکیب این فرم‌های پویا با دُزِ مناسبی از تزئینات کرومی و طرحِ فلز، هیکل بسیار بزرگ پاجرو اسپرت با وجود طول تقریبا 4 متر و 80 سانتی‌متری و عرض و ارتفاعی که تقریبا برابر هستند با یک متر و 80 سانتی‌متر، در نسل جدید دیگر نامتناسب و بدقواره جلوه نمی‌کند. تناسبات عضلانی و پُف‌کرده و ژستی به‌مراتب قدرتی‌تر از گذشته نیز در همان نگاه اول، احساس یک شاسی‌بلند توانمند و سخت‌جان را به این ساخته جدید میتسوبیشی می‌دهند. تاکید بر خطوط و حجم‌های قدرتی جزء اولویت‌های طراحی کابین مدرن و مجهز پاجرو اسپرت جدید نیز بوده. این محیط جادار که با چیدمان 2×3×2 صندلی‌ها در فضای 2 متر و 80 سانتی‌متری بین دو محور جا شده، ‌گستره‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی پیشرفته را نیز در خود می‌بیند مثلا ترمز پارک الکترونیک که برای اولین بار در ساخته‌های میتسوبیشی استفاده می‌شود‌ یا نمایش دید 360 درجه از محیط اطراف خودرو که برای خودرویی با ابعاد اینچنین بزرگ، مشخصه بسیار سودمندی است. سیستم تهویه خودکار با کنترل دو‌منطقه‌ای، 7ایربگ، سامانه کاهش اثر تصادف از روبه‌رو و هشدار نقاط کور راننده را نیز باید به این لیست اضافه کرد.
    واحد 2.4 لیتری توربودیزل MIVEC، متصل به گیربکس 8 سرعته اتومات، فعلا تنها موتوری است که برای پاجرو اسپرت 2016 معرفی شده. هنوز اطلاعات فنی از این پیشرانه منتشر نشده اما می‌دانیم که در پیکاپ ترایتون، در دو سطح قدرت 152 و 178 اسبی قابل سفارش است، آن هم با بیشینه گشتاوری برابر با 380 و 430 نیوتن‌متر. ‌ از آنجایی که در لیست پیشرانه‌های پیکاپ ترایتون، موتور بنزینی 2.4 لیتری نیز گنجانده شده، احتمال عرضه پاجرو اسپرت 2016 با این پیشرانه نیز وجود دارد که در این صورت، این ساخته جدید میتسوبیشی پتانسیل این را دارد که جانی تازه برای بازار کم‌رمق شاسی‌بلند‌های آفرود کشورمان باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط