فونیکسریمکسبهتام

ابلاغی درمورد برخورد با سرنشینان بدحجاب خودرو اعلام نشده است

عصر خودرو : سخنگوی نیروی انتظامی گفت: طرحی در زمینه برخورد با سرنشینان بدحجاب خودرو در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است اما هنوز چیزی در این مورد به ناجا ابلاغ نشده است.

ابلاغی درمورد برخورد با سرنشینان بدحجاب خودرو اعلام نشده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار سعید منتظرالمهدی روز یکشنبه در سومین نشست خبری خود افزود: این طرح در کمیسیون مجلس تصویب شده اما باید در صحن علنی نیز بررسی شود.
    وی تصریح کرد: در این طرح صاحب خودرو و پلاک خودرو جریمه می شود.
    منتظرالمهدی در مورد اجرای طرح دیگری به عنوان «ال ای زد» به عنوان طرح محدوده کم آلاینده گفت: این طرح در مناطقی با آلایندگی پایین در تهران اجرا می شود و در خودروهای آبی که دارای یوروی استاندارد 5 هستند تا پایین ترین رده آن که شامل رنگ قرمز می شود را در برمی گیرد.
    وی افزود: این طرح خوبی است و در لندن اجرا شده اما اینکه در تهران چگونه جواب می دهد جای تامل دارد که باید زیرساخت های آن ایجاد شود.
    سخنگوی ناجا گفت: به نظر می رسد این زیرساخت ها ایجاد نشده زیرا افراد باید پس از طی 200 تا 300 متر پیاده روی به سهولت بتوانند به یک وسیله نقلیه دسترسی داشته باشند.

    ** خبر کشته شدن دو سارق توسط پلیس صحت ندارد
    سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به انتشار شایعه اخیرا مبنی بر کشته شدن دو سارق توسط پلیس در شمال غرب پایتخت تصریح کرد: در این زمینه از پلیس پایتخت سووالاتی شد که اعلام کردند این موضوع صحت ندارد و شایعه است.
    منتظرالمهدی ادامه داد: شایعه جرم تلقی می شود و بر اساس ماده 698 قانون مجازات اسلامی و ماده 18 جرایم رایانه ای، هر فردی که ماجرای کذب برای تشویش اذهان عمومی و گمراه کردن دیگران انتشار دهد، علاوه بر حبس ملزم به پرداخت جریمه نقدی است.
    وی این افراد را دارای شخصیت مرزی دانست و گفت: این افراد به شدت از تعارضات روحی و روانی برخوردارند و از این مساله رنج می برند به همین دلیل بدنبال فرصتی هستند تا فضایی ایجاد کرده و کانون توجه دیگران قرار گیرند. از آنجا که شایعه نیز هیجان کاذب ایجاد می کند، مردم به وجد آمده شایعه را از سر دلسوزی و ناآگاهی برای دیگران ارسال می کنند که این امر موجب تکدر خاطر شهروندان می شود.
    سخنگوی ناجا از رسانه ها خواست، در مورد اتفاقی که مطمئن نیستند صحت دارد یا نه از نشر آن جلوگیری کنند.

    ** سارقان بانک های مشهد دستگیر شدند
    منتظرالمهدی گفت: تمام سارقانی که از بانک های مشهد سرقت می کردند، دستگیر شدند.
    وی افزود: به عنوان مثال در یکی از سرقت ها فردی با موتورسیکلت خود به بانک مراجعه می کند اما کلید موتور خود را روی میز جا می گذارد. زمانی که پول ها را برداشته و قصد خارج شدن دارد، فردی او را صدا کرده و می گوید که کلید موتورش را بردارد. در فاصله ای که سارق برگشته تا کلیدش را بردارد پلیس در محل حاضر می شود چرا که در سرقت ها ثانیه ها و لحظات برای پلیس حیاتی است.
    سخنگوی ناجا با اشاره به سرقت دیگری گفت: فردی 55 ساله و طلاساز برای انتقال چهار کیلوگرم طلا که آن را در کیف و صندلی عقب خودرو قرار داده بود سوار خودرو خود شده و حرکت می کند در حالیکه 400 تا 500 میلیون تومان (ارزش طلاها) را با خود حمل می کرده است.
    منتظرالمهدی ادامه داد: راکبان موتورسیکلت به راحتی کیف را از صندلی عقب خودرو برداشته و طلاها را سرقت می کنند، در حالیکه سارقان دستگیر شده و ردپای اول آنها از شاگرد طلاساز که 16 سال با وی کار کرده بود، بدست می آید.
    وی سه مولفه اثرگذار در سرقت را سرعت، فرصت و سهولت عنوان کرد و گفت: سارقان از مولفه سرعت برخوردارند و فرصت و سهولت را ما برای آنها ایجاد می کنیم. به عنوان مثال در پرونده سرقت طلاها مقصر خود طلا ساز است که فرصت و سهولت را برای سارق ایجاد کرده است. در مرحله اول در منظر دیگران طلاها را حمل کرده و در مرحله بعدی آنها را در صندلی عقب گذاشته است.
    به گفته وی، چنانچه فرصت و سهولت را از سارقان بگیریم حداقل دوسوم سرقت ها کاهش می یابد.

    ** سارق 5 میلیارد تومانی یکی از بانک های البرز دستگیر شد
    سخنگوی نیروی انتظامی گفت: روز گذشته(شنبه) پلیس استان البرز فردی را دستگیر کرد که پنج میلیارد تومان از حساب کاربرانی که به یکی از بانک های این استان مراجعه می کرده، برداشت کرده است.
    منتظرالمهدی افزود: کارآگاهان متوجه شدند این سارق یکی از کارکنان بانک بوده که با حساب و سندهای صوری طی زمانی به همراه دو نفر از حساب کاربران بانک برداشت هایی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو