فونیکسریمکسبهتام

شب گذشته رخ داد؛

حمله دوباره به کامیون‌های ایرانی در ترکیه

مسافران ترکیه‌ای از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

عصر خودرو : معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از حمله دوباره افراد ناشناس ترکیه‌ای به کامیون ایرانی خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۷ دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس مورد حمله افراد ترکیه‌ای قرار گرفته‌اند بنابراین مسافران به دلیل نداشتن امنیت از سفرهای غیرضروری جلوگیری کنند.

حمله دوباره به کامیون‌های ایرانی در ترکیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطرچیان معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با  اشاره به اینکه شب گذشته دوباره افراد ناشناسی به کامیون ایرانی حمله کرده‌اند گفت: این کامیون از اراک به قاضی انتب در ترکیه عازم بود که حوالی 3 نیمه‌شب توسط افراد ناشناسی مورد حمله قرار گرفت و کامیون به آتش کشیده شد.

    وی در ادامه افزود: بار این کامیون کالای پتروشیمی بود که در حال حاضر راننده زنده مانده ولی کامیون و بارهای آن در آتش نابوده شده است.

    معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: وزارت خارجه باید هر چه سریع‌تر وارد این موضوع شوند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

    عطرچیان با اشاره به اینکه باید کامیون‌داران و اتوبوس‌ها از سفرهای غیرضروری به ترکیه به دلیل نداشتن امنیت خودداری کنند گفت: در حال حاضر طی یک ماه گذشته 7 دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس و دو دستگاه قطار مورد حمله افراد ناشناس در ترکیه قرار گرفته‌اند بنابراین باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

    وی تصریح کرد: ما سعی داریم برای جلوگیری از این موضوع مسیرهای روسیه، بلاروس و رومانی را جایگزین این مسیرها برای کامیون‌ها قرار دهیم ولی دولت ترکیه موظف است که از جان و مال کشور ایران محافظت کند.

    عطرچیان اظهار داشت: ما تقاضای غرامت از کشور ترکیه کرده‌ایم و این تقاضا را به سفیر ایران در ترکیه ارائه کرده‌ایم.

    ** ترانزیت 3 میلیون تن کالا در طی 4 ماه گذشته

    معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته 3 میلیون کالا از کشور ایران ترانزیت شده است، گفت: 2 میلیون تن مواد نفتی و 2.1 میلیون تن کالای غیرنفتی در طی این چهار ماه از کشور ایران ترانزیت شده است.

    وی یادآور شد: مهم‌ترین کالای ترانزیت شده پنبه و مواد پتروشیمی بوده است که 62 درصد از این کالا را ناوگان ایرانی، 16 درصد توسط ناوگان عراقی و 10 درصد توسط سایر ناوگان‌های کشورهای خارجی انجام شده است.

    وی خاطرنشان کرد: ما سعی داریم در دوران پساتحریم 10 درصد از ترانزیت کالاهای خود را افزایش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو