فونیکسریمکسبهتام

علیرضا دبیر خبر داد:

مشکل ساختمان های دارای تعهد پارکینگ حل می شود

عصر خودرو : رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از بررسی لایحه ای به منظور حل مشکل پارکینگ ساختمان های دارای تعهد پارکینگ خبر داد.

مشکل ساختمان های دارای تعهد پارکینگ حل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا دبیر با اشاره به دلایل موجه برخی از املاک برای عدم تامین پارکینگ توضیح داد: عدم دسترسی خودرو به ساختمان به دلیل شیب زیاد خیابان؛ وجود درختان کهنسال؛ قرارگیری در معابر کم عرض؛ مجاورت ساختمان با بزرگراه؛ احداث بی آر تی یا پیاده راه و … دلایلی هستند که موجب می شود مالک نتواند پارکینگ را تامین کند و باید برای صدور پروانه برای چنین ساختمان هایی راهکار عملی ارائه داد.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر افزود: پیش از این شهرداری با دریافت تعهد از مالکین این املاک برای تامین پارکینگ در شعاع 250 متری ملک؛ پروانه ساخت را صادر می کردند ولی دریافت پایان کار منوط به ارائه سند پارکینگ بود. در حالی که در بسیاری از موارد چنین امکانی برای مالک وجود ندارد و ساختمان های زیادی در سطح شهر تهران به این دلیل بدون پایان کار و بلاتکلیف مانده اند.

    دبیر افزود: دریافت عوارض برای تامین پارکینگ توسط شهرداری تهران می تواند راهکاری برای این مشکلات مردم شهر باشد.

    به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران؛ ساختمان هایی که تعهد پارکینگ داشته اند باید دسته بندی شده و مورد به مورد بررسی شوند. دبیر در این باره گفت:‌ این لایحه نباید موجب شود مجتمع های تجاری و یا پاساژها از تامین پارکینگ معاف شوند. موارد مسکونی؛ تجاری؛ خدماتی و اداری باید از یکدیگر تفکیک شوند و از نظر موضوعی نیز تفاوت برای آنها قائل شویم.

    دبیر در پایان خاطر نشان کرد: کمیته ای متشکل از کارشناسان کمیسیون شهرسازی و معماری و کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را بررسی می کنند تا تصمیم نهایی در جلسه دیگری گرفته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط