فونیکسریمکسبهتام

پساتحریم؛ فرصت بهبود حمل‌ونقل جاده‌ای

عصر خودرو : فضای بین‌المللی مطلوب شکل‌گرفته بعد از توافق هسته‌ای می‌تواند زمینه‌ساز نوسازی و بهبود کیفیت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بار و مسافر باشد. البته در این راستا نکته مهم‌تر، داشتن برنامه‌کلان و جامعی است تا با اتکای به آن، از فرصت به دست آمده استفاده بهینه شود.

پساتحریم؛ فرصت بهبود حمل‌ونقل جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، در این راستا نیاز به برنامه‌ای مشخص داریم تا از بروز اثرات نامطلوب احتمالی در دوران پساتحریم، مانند موازی‌کاری‌ها یا اتلاف منابع جلوگیری شود. اگر این برنامه‌ریزی انجام نشود، دوران پساتحریم با دوران قبل از آن تفاوت خاصی نخواهد داشت.


    اهمیت حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای وقتی آشکار می‌شود که بدانیم اکنون حمل‌ونقل بیش از 90درصد بار ومسافر کشور بر دوش جاده‌های کشور است و برای همین هم پساتحریم شاید بتواند زمینه‌ساز رشد این بخش شود.

    در سال‌های گذشته فعالان حوزه جاده‌ای به ناچار از برخی کامیون‌های بی‌کیفیت چینی استفاده می‌کردند که به خاطر کیفیت پایین، برخی مشکلات مالی و جانی را به دنبال داشت اما با لغو تحریم، شاید بتوانیم از ناوگانی باکیفیت بالاتر استفاده کنیم که ایمنی و کارآیی بیشتری داشته باشند.

    یکی از اتفاق‌های خوب پساتحریم، توسعه روابط ایران و کشورهای دیگر است که این بهبود روابط تجاری در توسعه و نوسازی ناوگان نیز موثر خواهد بود. هم‌اکنون برخی کامیون‌های بسیار پیر در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ما فعال هستند زیرا بسیاری از رانندگان نمی‌توانند اقساط خرید کامیون جدید را بپردازند و منتظر هستند تا فرصتی برای تسهیل شرایط نوسازی ناوگان فراهم شود.

    از سوی دیگر با برداشته شدن تحریم‌ها، جاده‌های ما شاهد رونق تردد کامیون‌های ترانزیتی دیگر کشورها خواهد بود همچنین در زمینه ترانزیت کالا از ایران به دیگر کشورها، گام‌های جدیدی برداشته خواهد شد. نباید فراموش کرد که همه این اتفاق‌ها نیازمند برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌هایی همچون جاده و ناوگان است. از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا برخی مشکلات مدیریتی داخلی یا خودتحریمی‌ها کاهش یابد تا بتوانیم از فرصت لغو تحریم، استفاده مطلوب را داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو