فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر شیراز خبر داد

تبدیل کمربندی شیراز به پرحادثه‌ترین نقطه کشور

عصر خودرو : رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به سبب بلاتکلیفی مدیریتی، کمربندی شیراز به حادثه‌خیزترین نقطه ترافیکی در کشور تبدیل شده است.

تبدیل کمربندی شیراز به پرحادثه‌ترین نقطه کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، احمدرضا نقیب‌زاده بعد از ظهر امروز در یک‌صد و یازدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: کمربندی غرب و جنوب شیراز تنها بخشی از کمربندی بوده که در سال‌های گذشته احداث‌ شده و به بهره‌برداری رسیده و این محور 50 کیلومتری در گذر زمان با توجه به نحوه توسعه شهر عملکرد دوگانه پیدا کرده است.

    وی افزود: این محور، علاوه بر نقش تردد خودروهای سنگین و عبوری، معبر تأمین دسترسی معابر شهری به‌ویژه مناطق توسعه‌ یافته در سمت جنوب کمربندی نیز هست و با توجه به این موضوع بخشی از کمربندی در محدوده شهر واقع‌ شده و به سبب بلاتکلیفی مدیریت آن و عدم تطبیق با ضوابط مدیریت شهری، تبدیل به قتلگاه و در سال گذشته به‌عنوان حادثه‌خیزترین نقطه کشور مطرح شد.

    نقیب‌زاده ادامه داد: در چهار ماهه ابتدای سال جاری نیز بیش از 300 تصادف در این کمربندی رخ‌ داده که 14 فوتی و 231 مجروح را در پی داشته و این وضع نشان‌دهنده شرایط نابسامان این محور است.

    رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شورای شهر سال گذشته این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و مصوبه‌ای صادر کرد اما شاهد بی‌توجهی شهرداری به بحث ساماندهی کمربندی هستیم و چاره‌ای نداریم جز آن‌که بخشی از کمربندی واقع در محدوده شهر را به شهرداری واگذار کنیم که البته با وجود برگزاری جلسات با راه و شهرسازی و سایر متولیان، بی‌توجهی از سوی شهرداری در این زمینه ادامه دارد و باعث استمرار تصادفات شده است.

    نقیب‌زاده بیان کرد: انتظار می‌رود بر اساس تکلیف شورا و شورای ترافیک، 18 کیلومتر از کمربندی که در محدوده شهری واقع است توسط شهرداری ساماندهی شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت: مردم این استان و شهر شیراز همواره ولایتمدار بوده‌اند و هرگاه حکام جور فشار می‌آوردند، استان فارس مأمن امامزادگان بوده که در این دیار زندگی طولانی داشته و منشأ خیر بوده‌اند.

    غلام‌مهدی حقدل افزود: روز جمعه سی‌ام مرداد برابر ششم ذیقعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) است که وجود آن بزرگوار مایه افتخار ما فارسی‌ها و شیرازی‌ها است.

    به گزارش فارس، تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور و خدام برتر مساجد سطح شهر و حرم احمد بن موسی (ع) از برنامه‌های جنبی جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو