فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد:

استقرار خودروسازی ایران در مسیر رشد

عصر خودرو : رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه در صنعت خودروسازی کشور اظهار کرد: صنعت خودرو سال‌های سخت خود را پشت سر گذاشته و با تلاش مدیریت و تمامی کارکنان این صنعت، وارد مسیر رو به رشد شده است.

استقرار خودروسازی ایران در مسیر رشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، سیدرضا نوروززاده درباره سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تولید خودرو گفت: سیاست ما رسیدن به سقف تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال است. متاسفانه در سال 1391 و 1392 تولید خودرو به شدت کاهش یافت و در سال 1393 البته با رشد و مدیریت تولید، بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید شد. برنامه امسال تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو است و درنهایت باید به تولید سه میلیون دستگاه برسیم.

    او با تاکید بر اینکه اقداماتی عامل بهبود فعالیت خودروسازان می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصمیمات اصولی و صحیحی که خروجی این جلسات را شکل داده موجب ایجاد ثبات و آرامش در این صنعت و گروه خودروسازی سایپا شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ادامه همکاری با خودروسازان خارجی تاکید کرد: کشورهای صاحب سبک در صنعت خودرو شناسایی دقیقی از بازار منطقه خاورمیانه و شمال افریقا داشته‌اند و به خوبی در جریان توانمندی و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد صنعت خودروسازی ایران قرار گرفته‌اند، بر همین اساس تولید خودرو در کشور و حضور در بازارهای منطقه‌ای از طریق ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در صورت بهبود روابط سیاسی، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تولید محصول در ایران را هدف‌گذاری کرده‌اند.

    نوروززاده در بخش دیگری از اظهارات خود با نگاهی به مشکلات چند سال اخیر صنعت خودروسازی کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اگر یک واحد تولیدکننده دچار مشکلاتی نظیر بحران صنعت خودرو در ایران شود خروج از این بحران بیش از یک سال و نیم به طول خواهد انجامید، اما با تلاشی که در صنعت خودروسازی به‌ویژه در گروه خودروسازی سایپا رخ داده، این مجموعه در مدت زمانی بسیار کمتر از حد معمول توانست خود را بازیابی کند. درواقع وجود توانمندی در زمینه تولید خودرو در داخل کشور موجب ایجاد یک مزیت قابل‌ملاحظه برای ایران شده و همین امر زمینه رشد و شکوفایی این صنعت را فراهم خواهد کرد.وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال انجام شده، افزود: با وجود مشکلات چند سال اخیر که باعث کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در کشور شد در سال 93 توانستیم تولید را به بیش از یک میلیون دستگاه برسانیم و قصد داریم با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تسهیل‌کننده، فضا را برای تولید سه میلیون دستگاه در سال آماده کنیم، ضمن اینکه مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده در امسال تعداد یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید خواهد شد.

    رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به وجود توانمندی گروه سایپا در زمینه سیاست‌گذاری در بازار خودروهای تجاری کشور افزود: مجموعه سایپادیزل نیز مانند سایر شرکت‌های گروه توانسته خود را از بحران خارج کرده و همکاری مجدد خود با تولیدکنندگان جهانی خودروهای تجاری را از سر بگیرد که این موفقیت سرآغاز حرکتی نو در صنعت خودروسازی کشور خواهد بود. درواقع خودروهای تجاری تولیدی در کشور با خودروهای خارجی رقابت می‌کنند و اگر کیفیت نداشته باشند مردم آنها را نمی‌خرند.

    نوروززاده با بیان اینکه در حوزه خودروهای سواری نیز، سواری‌های با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی به عنوان رقبای اصلی خودروهای داخلی، وارد کشور می‌شوند، تاکید کرد: بنابراین در این شرایط جای گلایه از کیفیت خودروهای داخلی باقی نمی‌ماند و مردم می‌توانند انتخاب خود را داشته باشند. از این‌رو مزیت ما در ساخت داخل خودروهای تولیدی است، حال هرچه عمق ساخت داخل را بیشتر کنیم صرفه‌جویی ارزی بیشتری خواهیم داشت.

    رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در رابطه با چگونگی همکاری با خودروسازان چینی گفت: چین هم مثل بقیه کشورهاست که می‌تواند قطعه و خودرو به ما بدهد البته قیمت آنها در مقایسه با قیمت‌های اروپایی پایین‌تر است. جهت‌گیری ما این است که شرکای اروپایی داشته باشیم و البته نمی‌خواهیم بازار بزرگی مثل چین را از دست بدهیم. اروپایی‌ها به این باور قطعی رسیده‌اند که تنها جایی که می‌تواند «هاب اقتصادی» منطقه باشد، ایران است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو