فونیکسریمکسبهتام

«هیوندای» و «دوو» به ایران باز می‌گردند

عصر خودرو : کره جنوبی جزو کشورهایی است که در دوران تحریم نیز روابط اقتصادی خود را با ایران قطع نکرد و همچنان در کسوت یکی از خریداران بزرگ نفت ایران باقی ماند.

«هیوندای» و «دوو» به ایران باز می‌گردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روزنامه ایران، پس از هیأت‌هایی از آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن که طی روزهای گذشته میهمان مسئولان بخش دولتی و خصوصی ایران شدند، اکنون نوبت به کره‌ای‌ها رسیده است تا برای گسترش مناسبات اقتصادی در فرصتی که دوران پساتحریم به وجود آورده تلاش کنند. کره جنوبی جزو کشورهایی است که در دوران تحریم نیز روابط اقتصادی خود را با ایران قطع نکرد و همچنان در کسوت یکی از خریداران بزرگ نفت ایران باقی ماند.

    حال یک هیأت بلند پایه 30 نفره از نمایندگان شرکت‌های انجمن پیمانکاران بین‌المللی این کشور به سرپرستی وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی به تهران آمده و تاکنون با وزرای نفت، نیرو و راه و شهرسازی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.در این هیأت نمایندگانی از شرکت مهندسی و ساختمان هیوندایی، شرکت توسعه هیوندایی، شرکت دوو و چند شرکت فعال در حوزه‌های صنعتی و ساختمانی حضور دارند.

    حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2014 میلادی بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون دلار بود که تقریباً به صورت برابر بین صادرات و واردات دو کشور تقسیم شد. در پنج ماهه ابتدایی سال 2015 میلادی حجم روابط تجاری دو کشور در حدود 35درصد افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری میلادی بتوان به رقم 10میلیارد دلار در مجموع روابط تجاری دو کشور دست یافت.

    موافقت کره جنوبی برای افزایش خرید نفت از ایران
    وزیر نفت از موافقت کره جنوبی برای افزایش خرید نفت از ایران پس از لغو تحریم‌ها خبرداد و گفت: ایران هم‌اکنون ١۰۰ هزار بشکه نفت به این کشور می‌فروشد.  بیژن زنگنه، پس از دیدار با ایل هو یو، وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران و کره جنوبی در زمینه‌های مختلفی می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، درباره مبادلات نفتی دو‌کشور گفت: کره جنوبی پیش از اعمال تحریم‌ها، روزانه ١٨۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کرد که این میزان هم‌اکنون به ١۰۰ هزار بشکه رسیده است.  وی با بیان اینکه کره جنوبی موافقت خود را برای افزایش خرید نفت از ایران اعلام کرده است، تصریح کرد: همان‌طور که وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد تصمیمات اصلی بعد از لغو رسمی تحریم‌ها گرفته می‌شود.

    وزیر نفت با بیان اینکه بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی ایران و کره‌جنوبی می‌توانند در زمینه‌های مختلف مثل برداشت نفت خام، سرمایه‌گذاری در بخش ال ان جی، سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های پتروشیمی همکاری گسترده‌ای داشته باشند، تأکید کرد: ایران امروز با ایران قبل از تحریم‌ها چه از نظر زیر بناها و چه از نظر توانمندی و ظرفیت نیروی انسانی تفاوت زیادی کرده است و شرکت‌های خارجی باید برای حضور مجدد در ایران به این موضوع توجه کنند.  زنگنه گفت: دراین دیدار به این موضوع نیز پرداخته و از آنها خواسته شد بیمه‌های دولتی کره جنوبی، فاینانس طرح‌های ایرانی را پوشش دهند.

    روابط ایران و کره جنوبی به سطح پیش از تحریم‌ها باز می‌گردد
    وزیر زیرساخت و حمل ‌ونقل کره‌جنوبی نیز از تمایل دولت این کشور برای بازگرداندن سطح روابط و همکاری‌های تهران و سئول به پیش از تحریم‌ها و رساندن آن به سطحی مطلوب خبر داد. ایل هو یو در حاشیه دیدار و مذاکره با بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: امروز فرصت بسیار مطلوبی برای گفت‌و‌گو درباره زمینه‌های مختلف همکاری میان ایران و کره جنوبی فراهم شده است.

    وی افزود: ایران و کره جنوبی در مذاکرات خود، درباره روابط دوجانبه در حوزه پتروشیمی و بخش‌های عمرانی صنعت نفت بحث و گفت‌و‌گو کردند.وزیر زیرساخت و حمل ‌ونقل کره‌جنوبی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم روابط خوبی را که در گذشته داشتیم و تا حدودی در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها محدود شد، دوباره به شرایط مطلوب باز گردانیم.

    آغاز مذاکرات سدسازی ایران-کره‌ جنوبی
    وزیر نیرو با اشاره به ارائه پیشنهاد جدید ساخت سد و نیروگاه‌های برقابی در ایران توسط شرکت‌های کره‌ای از بازگشایی فاینانس‌های کره جنوبی در صنایع آب و برق در دوران پساتحریم استقبال کرد. حمید چیت چیان در دیدار با «ایل هو یو» وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی افزود: شرکت‌های کره‌ای می‌توانند در زمینه سدسازی، ساخت شبکه‌های آبیاری زهکشی، طرح‌های برقابی، سیستم‌های آب‌ شیرین‌کن، ساخت تصفیه‌خانه‌های آب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و هوشمند کردن شبکه‌های آب شهری در جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشند. وزیر نیرو با اعلام اینکه امکان سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های کره‌ای در طرح‌های آب و فاضلاب فراهم است ادامه داد: امکان فاینانس طرح‌ها برای ایران نیز وجود دارد و با آغاز همکاری شرکت‌های کره‌ای در ایران، آن دسته از شرکت‌هایی که با انتقال تکنولوژی همراه هستند، شانس بیشتری برای پذیرش از سوی جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

    رایزنی با کره‌ای‌ها برای تأمین مالی طرح‌ها
    وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه امروز وزیران حمل و نقل ایران و کره بر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به کره‌ای‌ها تأکید شد.

      عباس آخوندی در حاشیه جلسه دیدار با ایل هو یو، وزیر  زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارتخانه کره جنوبی از نظر اهداف و عملکرد به وزارت راه و شهرسازی ایران نزدیک است.

    آخوندی بیان کرد: در حال حاضر با کشور کره رابطه خوبی در زمینه اقتصادی و فناوری داریم؛ بخش‌های تجاری دو کشور همدیگر را می‌شناسند و امکان برقراری همکاری مطلوب وجود دارد. وزیر راه و شهرسازی افزود: در این جلسه طرح‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری به کره‌ای‌ها معرفی کردیم؛ هیأت کره‌ای با برخی از نمایندگان شرکت‌های خود به ایران آمدند و امیدواریم بتوانیم از خدمات این شرکت‌ها در تأمین مالی بهره بگیریم. <ایل هویو> نیز در این دیدار  در پاسخ به این سؤال که چرا کره جنوبی ایران را در شرایط تحریم تنها گذاشت؟ بیان کرد: در این باره بسیار متأسفم و مسائل جبران خواهد شد؛ ما باید هر چه سریع‌تر از این مرحله عبور کنیم و به توسعه روابط دو طرف برسیم.

    اعلام آمادگی کره برای شراکت در صنعت فولاد ایران
    خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی نوشت شرکت‌های کره‌ای پس از توافق هسته‌ای که ماه ژوییه میان ایران و قدرت‌های جهانی حاصل شد، درصدد بهره‌برداری از بازار این کشور و فرصت‌های تجاری جدیدی هستند که پس از برداشته شدن تحریم‌ها به وجود می‌آیند. شرکت پوسکوی کره جنوبی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان است، پس از اعلام توافق هسته‌ای وین از مذاکرات با شرکت‌های ایرانی متعدد برای فراهم کردن فناوری تولید فولاد خبر داد. مدیرعامل این شرکت در زمان اعلام این خبر اظهار کرده بود پوسکو به دنبال حضور در ایران و کمک به احیای صنعت فولاد این کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو