فونیکسریمکسبهتام

افخمی‌راد به همتای کره‌ای پیشنهاد کرد

راه‌اندازی خط تولید خودرو کره‌ای در ایران

عصر خودرو : رئیس سازمان توسعه تجارت پیشنهاد راه‌اندازی خط تولید خودرو و لوازم خانگی مطرح کره‌ای در ایران را ارائه و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک این خواسته ایران محقق شود.

راه‌اندازی خط تولید خودرو کره‌ای در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ولی‌الله افخمی‌راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در دیدار با معاون وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی و هیأت تجاری همراه وی، با اشاره به حجم تجارت خارجی میان دو کشور اظهار کرد: در سال 2014 حجم تجارت ایران و کره جنوبی 2/4 دهم میلیارد دلار بوده که سهم عمده آن مربوط به واردات ایران از کره است.

    وی با اشاره به کیفیت و مرغوبیت کالاهای کره‌ای در ذهن مردم ایران، پیشنهاد مشارکت دو کشور برای راه‌اندازی خط تولید برندهای مطرح کره‌ای در زمینه لوازم خانگی و قطعات خودرو در داخل کشور را ارائه کرد و گفت: سالانه یک میلیون و 200 هزار خودرو در ایران تولید می‌شود که باید به مرز سه میلیون دستگاه برسد. ما آمادگی داریم که در زمینه ساخت قطعات یا تولید خودرو به صورت مشترک در داخل ایران اقدام کنیم.

    به گفته افخمی‌راد، ایران یکی از مصرف‌کنندگان عمده برندهای مطرح کره‌ای در زمینه لوازم خانگی محسوب می‌شود؛ بنابراین شرکت‌های کره می‌توانند خط تولید این محصولات را در ایران راه‌اندازی کنند.

    رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به پیشرو بودن کره در برخی از رشته‌های صنعتی یادآور شد: ایران با توجه به تحریم‌های اقتصادی در برخی موارد نتوانسته به پیشرفت‌های مورد نظر برسد. اکنون رویکرد ما این است که کاستی و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

    وی با بیان اینکه در برخی رشته‌های صنعتی از جمله تولید لوازم خانگی و خودرو با تکنولوژی روز دنیا فاصله داریم، خاطرنشان کرد: فاصله ایران با کشورهای توسعه یافته در صنایع پیشرفته با فناوری بالا نسبت به برخی رشته‌های صنعتی مانند تولید لوازم خانگی و خودرو کمتر است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بستر مناسب قانونی حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران وجود دارد، تصریح کرد: در رشته‌های نفت و گاز، پتروشیمی، خودرو، صنایع معدنی، فولاد و نانوتکنولوژی آمادگی همکاری مشترک برای توسعه صنایع دو کشور را داریم.

    راه‌اندازی دوباره کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کره

    افخمی‌راد با پیشنهاد کره‌ای‌ها برای راه‌اندازی دوباره کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور و برگزاری کنفرانس مشترک سرمایه‌گذاری در ایران موافقت کرد.

    او همچنین از مشارکت کره‌ای‌ها با یک شرکت ایرانی برای راه‌اندازی کارخانه فولاد در چابهار اظهار رضایت کرد و گفت: در برنامه توسعه صنعت فولاد در ایران تا در سال آینده باید ظرفیت را از 15 میلیون تن به 50 میلیون تن افزایش دهیم.

    در ادامه این نشست، معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز با اشاره به روابط دوستانه دو کشور اظهار کرد: کره حتی زمانی که ایران در جنگ تحمیلی به سر می‌برد، از ایران فاصله نگرفت و همکاریش را قطع نکرد. ما در شرایط تحریم سالانه 45 میلیون دلار از ایران خرید داشتیم و هنوز هم بیش از 20 شرکت کره‌ای در ایران مستقر هستند.

    ووتائه‌هی با بیان اینکه کره جنوبی با پشت سر گذاشتن سختی‌های زیاد به تکنولوژی دست یافت متذکر شد: کره جنوبی کشور بسیار فقیری بود که با پشتکار زیاد، موفق به دست‌یابی به تکنولوژی روز دنیا شد. ایران در زمینه تکنولوژی علمی و صنعتی بسیار قوی است. معتقدیم، هم‌سو شدن تکنولوژی دو کشور باعث پیشرفت طرفین خواهد شد.

    وی با بیان اینکه قبول داریم شرکت‌های بزرگ کره‌ای در زمینه تولید خودرو و لوازم خانگی از سرمایه‌گذاری در ایران سر باز می‌زنند، تصریح کرد: برندهای مطرح کره‌ای بین‌المللی شده‌اند و دیگر در کنترل دولت ما نیستند. برای توسعه سطح همکاری میان دو کشور تلاش می‌کنیم به این شرکت‌ها تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری در ایران ارائه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو