فونیکسریمکسبهتام

آژیر مرگ در «گلان» محور ایلام - مهران

عصر خودرو : در حالی که پیچ گلان در محور ارتباطی ایلام - مهران یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز استان ایلام است، متاسفانه به رغم نزدیک شدن به ایام اربعین این مشکل هنوز بر طرف نشده است.

آژیر مرگ در «گلان» محور ایلام - مهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حال راه های استان ایلام خوب نیست، این تنها جمله ای است که می توان برای استانی گفت که یک کیلومتر بزرگراه و آزادراه ندارد.

    علاوه بر نداشته ها، آنچه نظیر راه دارد با مشکل مواجه هستند و به قول گقتنی استاندارد نیستند، چراکه کوهستانی بودن بلای جان استان شده و هزینه های راهسازی را دوچندان کرده است.

    با همه این اوصاف متاسفانه اکثر محورهای ارتباطی استان ایلام دارای نقاط حادثه خیز فراوانی هستند که طبق آمارها جاده به عنوان یکی از عوامل مهم در تصادف رخ داده در استان ایلام شمار می روند.

    محور ایلام به مهران یکی از مهمترین محورهای ارتباطی استان است که متاسفانه وجود نقاط حادثه خیز در این محور باعث شده مشکلات زیادی برای مردم به وجود بیاید.

    قضیه وقتی از اهمیت برخوردار می شود که این جاده تنها محور ارتباطی زائران عتبات عالیات از استانهای مختلف کشور به مرز بین المللی مهران است و متاسفانه بی توجهی چند ساله مسئولان به این مشکل هنوز ادامه دارد.

    با وجود اربعین سال گذشته و ازدحام رفت و آمدها در استان ایلام متاسفانه محور ایلام به مهران اصلا جوابگوی حجم زیاد زائران نبود و مسئولان برای اربعین سال جاری وعده های فراوانی برای حذف نقاط حادثه خیز این محور دادند که به رغم تلاشهای فراوان ولی هنوز چند نقطه حادثه خیز از جمله «گلان» به عنوان یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز استان هنوز حل نشده است.

    روز سه شنبه بود حادثه ای بسیار تلخ در این محور رخ داد و بازهم چهار نفر بر اثر واژگونی خودروی سمند جان باختند و این زنگ خطری است برای حوادث احتمالی در ایام اربعین ولی متاسفانه به زغم تصادفات متعدد در این منطقه هنوز کار اجرایی خاصی در خصوص آن انجام نشده است.

    طبق گفته مسئولان پلیس راه استان ایلام، این خودرو پس از اینکه از مسیر خود منحرف شده و به خاطر عدم وجود نرده حفاظ از بالای یک دهنه پل به پایین سقوط می کند و واژگون می شود.

    گفتنی است که سال گذشته بیشترین تصادف و ترافیک در ایام اربعین در این محور رخ داد که باز هم مسئولان را بیدار نکرده است.

    روزانه یک هزار کامیون کالا و پنج هزار زائر از مرز مهران تردد دارند

    مراد ناصری فرماندار شهرستان مهران می گوید: هم اکنون روزانه یک هزار دستگاه کامیون کالا  و پنج هزر نفر زائر از مرز مهران تردد دارند.

    وی می افزاید: هم اکنون حذف نقاط حادثه خیز و بهسازی جاده ایلام به مهران در 19 نقطه در حال اجراست که تا قبل از اربعین بعضی از پروژه ها به بهره برداری می رسد.

    فرماندار مهران در ادامه می گوید: در حال حاضر چهار بانده کردن محور صالح آباد به مهران به عنوان یکی از مهمترین طرح های راهسازی استان برای اربعین سال جاری در حال اجرایی شدن است.

    وی افزود: قرار است به زودی حذق نقطه حادثه خیز گلان نیز آغاز شود و به طور قطع این مهم محقق می شود.

    واژگونی متعدد رانندگان غیر بومی

    اما یک مسئله مهمتر در محور ایلام به مهران اینکه بسیاری از رانندگان به دلیل وجود صادرات و تردد زائران غیر بومی هستند و به جاده آشنایی ندارند و همین مسئله باعث شده آنها در پیچ ها تند این محور به خصوص در گلان به راحتی واژگون شوند.

    محمد کریمی یکی از رانندگان تهرانی که  مصالح ساختمانی برای صادرات حمل می کند، می افزاید: متاسفانه محور ایلام به مهران دارای پیچ ها بسیار تندی است.

    وی می گوید:  هر وقت از این مسیر تردد دارم شاهد واژگونی کامیون ها متعددی در این محور هستم. هر وقت از این مسیر تردد دارم شاهد واژگونی کامیون ها متعددی در این محور هستم

    کریمی ادامه می دهد: متاسفانه رانندگان اکثر با این جاده آشنایی ندارند و همین عامل باعث می شود در پیچ های تند از جمله در همین گلان واژگون شوند.

    وی می گوید: این جاده بسیار کم عرض است که همین مسئله باعث می شود در ایام شلوغ سال ساعتها در ترافیک قرار بگیریم.

    پیچ گلان یکی از خطرناک ترین نقاط حادثه خیز ایلام است

    سرهنگ نورالله خادم رئیس فعلی پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام که قبل از این فرمانده پلیس راه استان ایلام بوده، در گفتگو با خبرنگار می گوید: متاسفانه گلان یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز استان ایلام است که به رغم تذاکرات متعدد هنوز حذف نشده است.

    وی می افزاید: حوالی این منطقه در محور ارتباطی ایلام به مهران هر ساله شاهد حوادث تلخی برای مردم است که متاسفانه هنوز اصلاح نشده است.

    وی ادامه می دهد: از مسئولان تقاضا داریم که حتما برای این نقطه حادثه خیز چاره اندیشی کنند چرا ه احتمال  تصادف در این منطقه بسیار زیاد است.

    پروژه راه کربلا نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار

    سید کمال الدین میر جعفریان مدیر کل راه  و شهرسازی استان ایلام در آخرین اظهار نظر خود در خصوص این مسیر گفت: پروژه راه کربلا در محور حمیل - ایلام - صالح آباد - مهران در 19 قطعه در حال اجرا بوده که چهار قطعه دیگر آن نیز از سوی شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور در حال اجرا است.

    وی هزینه صرف شده از مسیر ایلام تا مهران را 35 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پروژه راه کربلا به عنوان مهمترین و بزرگترین عملیات جاده ای استان 90 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

    میرجعفریان در این خصوص اضافه کرد: رفع نقاط پرحادثه، تعریض ابنیه و اجرای سیستم روشنایی از دیگر اقدامات انجام شده در طول این پروژه به شمار می رود.

    محور ایلام به مهران و مشکلات فراوان

    در حال حاضر محور ایلام به مهران علاوه بر وجود نقاط حادثه خیز دارای مشکلات زیادی است که قرار بود بخش مهمی از این محور در قالب پروژه بزرگراه کربلا یعنی کرمانشاه - ایلام - مهران چهار بانده شود که این مهم هنوز محقق نشده است.

    متاسفانه علاوه بر منطقه گلان، محور ایلام به مهران پر حادثه خیز ترین محور ارتباطی استان ایلام به شمار می رود.

    با توجه به اینکه هم اکنون پروژه های مختلفی در این محور از جمله حذف نقاط حادثه خیز، چهار بانده کردن، پل سازی و..در حال اجراست، انتظار از مسئولان این بوده بیشتر این پروژه برای ایام اربعین آماده شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو