فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیئت تحقیق و تفحص خودرو مجلس

اروپا ایران را بازار خودروهای عقب‌مانده کرده است

عصر خودرو : رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از پیشنهاد نمایندگان برای تشکیل کمیته مشترک میان وزارت صنعت و کمیسیون صنایع برای بررسی وضعیت صنعت خودروسازی خبر داد و گفت:متأسفانه اروپا ایران را به نوعی بازار فروش محصولات عقب مانده خود کرده است.

اروپا ایران را بازار خودروهای عقب‌مانده کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، علی علیلو  با اشاره به حضور وزیر صنعت در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی در مورد برنامه‌ها و وضعیت صنعت خودروسازی کشور از سوی وزارت صنعت اعلام شد که در این گزارش همه چیز به نظر مثبت بود اما انتقادات نمایندگان مجلس را نیز به دنبال داشت.

    وی با بیان اینکه در این جلسه اعتراضاتی مبنی بر عدم توجه وزارت صنعت به نتایج تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی عنوان شد، افزود: قرار بود وزارت صنعت وظایفی را که گزارش تحقیق و تفحص در اصلاح صنعت خودروسازی کشور تعریف کرده را اجرایی کند اما متأسفانه هنوز چنین چیزی عملیاتی نشده است.

    رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اضافه کرد: خصوصی‌سازی، تعیین تکلیف شرکت‌های زیان‌ده و ارتقای سطح تولید شرکت‌های خودروساز سه محور مورد انتقاد نمایندگان مجلس به وزیر صنعت بود که در این جلسه مطرح شد.

    علیلو با اشاره به اینکه بعد از صحبت‌های وزیر صنعت، نمایندگان تشکیل یک کمیته مشترک را میان وزارت صنعت و کمیسیون صنایع برای بررسی بهتر وضعیت صنعت خودروسازی کشور پیشنهاد کردند، گفت: قرار است وزارتخانه در این رابطه نظر نهایی خود را اعلام کند.

    وی با اشاره به مذاکرات شرکت‌های خودروسازی با خارجی ها برای گسترش همکاری‌ها، اظهارداشت: متأسفانه اروپا ایران را به نوعی بازار فروش محصولات عقب مانده خود کرده است این درحالی است که اروپا تا 2020 اغلب تولیدات خود را بر روی خودروهای هیبریدی قرار داده  اما ایران هنوز در تولید خودرو با مشکلات متعددی روبه‌رو است.

    رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اضافه کرد: وزیر صنعت دفاعیات خود را در این مورد اعلام کرد اما چون نمایندگان مجلس هنوز یک برنامه راهبردی منسجم از سوی وزارتخانه برای چگونگی شراکت خودروسازان داخلی با خارجی‌ها مشاهده نکرده بودند قرار شد وزارت صنعت برنامه خود را به کمیسیون ارائه دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو