فونیکسریمکسبهتام

ایرانی‌ها به دنبال شریک خودرویی

خودرو، پیشتاز در همکاری‌های اقتصادی ایران

عصر خودرو : در حالی که با باز شدن درهای گفت‌وگو بین ایران و سایر کشور‌ها زمینه‌ همکاری‌های اقتصادی بیش از قبل فراهم شده‌است، به نظر می رسد ایرانی‌ها یافتن شریک تجاری برای تقویت صنعت خودرو خود را در اولویت اول قرار داده‌اند.

خودرو، پیشتاز در همکاری‌های اقتصادی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، اولین قدم ایرانی‌ها برای یافتن سرمایه‌گذار خارجی در راستای تقویت صنعت خودرو در ایران در حاشیه کنفرانس همکاری‌های مشترک ایران و اروپا بود. بر اساس قراردادی در این همایش مقرر شد که طراحی، توسعه و راه اندازی خط تولید خانواده قوای محرکه کم مصرف سه سیلندره برای خودروهای داخلی با سرمایه‌گذاری مشترک داخلی و خارجی و همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی اجرایی شود.

    *دعوت از آلمانی‌ها برای حضور در صنعت خودرو ایران
    به گزارش اقتصادنیوز، دومین قدم ایرانی‌ها در این زمینه عزیمت هیات تجاری فعالان اقتصادی ایرانی به سرپرستی رئیس اتاق ایران و همراهی وزیر اقتصاد برای حضور در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان است. در همین راستا اتاق بازرگانی ایران با همکاری تشکل‌های مرتبط با حوزه خودرو و همزمان با بازدید تخصصی از شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو آلمان که در فاصله زمانی 26 شهریور تا پنجم مهرماه سال جاری در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود، در همایش معرفی پتانسیل های صنعت و بازار خودرو و قطعات ایران نیز حضور می‌یابند.

    در این سفر قرار است هیات ایرانی علاوه بر شرکت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت مذاکرات تجاری با مشارکت‌کنندگان در این کنفرانس، نشست تخصصی با همتایان خودروساز و بازدید از شرکت‌های معتبر خودروسازی آلمان را در برنامه‌های خود جای دهند.

    *کره‌ای‌ها در خط تولید خودرو ایران حضور می‌یابند
    سومین گام ایرانی‌ها برای تقویت صنعت خودرو‌سازی خود و همچنین جذب سرمایه‌گذار خارجی دعوت از کره‌ای‌ها بود. ولی‌الله افخمی، رئیس سازمان توسعه تجارت اخیرا از کره‌ای‌ها دعوت کرده‌ تا خط تولید خودرو در ایران راه‌اندازی کنند. وی اعلام کرده‌ است: سالانه یک میلیون و 200 هزار خودرو در ایران تولید می‌شود که باید به مرز  سه میلیون دستگاه برسد. ما آمادگی داریم که در زمینه ساخت قطعات یا تولید خودرو به صورت مشترک در داخل ایران اقدام کنیم.

    اما معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در پاسخ به این دعوت بیان کرده است: شرکت‌های بزرگ کره‌ای در زمینه تولید خودرو و لوازم خانگی از سرمایه‌گذاری در ایران سر باز می‌زنند. برندهای مطرح کره‌ای بین‌المللی شده‌اند و دیگر در کنترل دولت ما نیستند .برای توسعه سطح همکاری میان دو کشور تلاش می‌کنیم به این شرکت‌ها تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری در ایران ارائه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو