فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داد:

پرداخت تسهیلات بانکی به ایران‌خودرو و سایپا

عصر خودرو : عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جلسه دیروز این کمیسیون با وزیر صنعت و مدیران خودروساز اظهار داشت:‌ در این جلسه موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح شد و نمایندگان بر لزوم متعهد شدن خودروسازان به پرداخت بدهی قطعه‌سازان تاکید کردند.

پرداخت تسهیلات بانکی به ایران‌خودرو و سایپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، حمیدرضا فولادگر اظهار داشت: در جلسه روز گذشته مجلس با وزیر صنعت و مدیرعامل ایران خودرو، بحث‌هایی در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح شد و نمایندگان بر این مسئله تاکید کردند که این تسهیلات طوری پرداخت نشود که سایر صنایع نیز از این امکان محروم باشند و احساس بی‌مهری کنند.

    او افزود: همچنین بر این مسئله تأکید کردیم که این تسهیلات به شرطی به خودروسازان پرداخت شود که برای پرداخت طلب قطعه‌سازان متعهد شوند.

    جمع‌بندی بانک مرکزی برای پرداخت وام به خودروسازان
    او با بیان اینکه موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان در بانک مرکزی مطرح و در حال جمع‌بندی است، گفت: قرار است این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا پرداخت شود که البته ممکن است ارقام پرداختی به این شرکت‌ها متفاوت باشد.

    به گفته فولادگر، موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان در جلسه قبلی کمیسیون صنایع و کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان بانک مرکزی و خودروسازان مطرح شده بود.

    رکود فروش در صنعت خودرو
    او تصریح کرد: در جلسه دیروز کمیسیون صنایع با نعمت‌زاده وزیر صنعت، گزارشی از آخرین وضعیت صنعت خودرو به لحاظ آمار تولید، صادرات و کیفیت ارائه شد که طبق این گزارش وضعیت صنعت خودرو در سال‌های 93 و 94 نسبت به سال‌های 91 و 92 بهتر شده ولی در حال حاضر فروش خودرو با رکود همراه است.

    فولادگر ادامه داد: اعضای کمیسیون صنایع مجلس در این جلسه بر لزوم توجه مدیران خودروساز به نتایج طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تأکید کردند و وزیر صنعت نیز تصریح کرد که اکثر موارد این گزارش را قبول دارد.

    افزایش قیمت خودرو بعید است
    عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در جلسه روز گذشته در مورد کیفیت خودروهای تولیدی و عدم کشش بازار برای افزایش دوباره قیمت خودرو نیز بحث شد، گفت:‌ در این جلسه مطرح شد که بازار آمادگی پذیرش افزایش قیمت خودرو را ندارد، مگر اینکه خدمات فوق‌العاده‌ای به خریداران ارائه شود و یا کیفیت خودروها افزایش یابد.

    او با بیان اینکه با گذشت 6 ماه از سال بعید است شورای رقابت تصمیمی برای تغییر قیمت خودرو در سال جاری بگیرد، افزود: در جلسه مجلس با وزیر صنعت و خودروسازان بحث‌هایی در مورد انعقاد قراردادهای جدید با شرکت‌های خودروساز خارجی نیز مطرح شد و بر این موضوع تأکید کردیم که همکاری با خارجی‌ها طوری باشد که باعث انتقال تکنولوژی به کشور شود، نه اینکه صرفاً شاهد مونتاژ خودرو در داخل و یا ایجاد یک خط رنگ خودرو باشیم، اگر قرار است این اتفاق بیفتد آبرومندانه‌تر آن است که خودرو به صورت CBU (ساخته شده) به کشور وارد شود.

    فولادگر تاکید کرد:‌ کشور نباید به بازار خودروهای وارداتی تبدیل شود و همکاری با شرکت‌های خارجی باید طوری باشد که از توان تولید قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی استفاده شود.

    او همچنین از مطرح شدن موضوع تولید خودروهای برقی در جلسه روز گذشته مجلس با وزیر صنعت خبر داد و گفت: قرار شد در این مورد جلسه‌ای در کمیسیون تولید ملی و اصل 44 برگزار شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو