فونیکسریمکسبهتام

تکمیل کل مسیر تا سال ۹۵

افتتاح ۳۰ کیلومتر از بزرگراه ساوه-بوئین‌زهرا به ارزش ۴۰ میلیارد تومان‌

عصر خودرو : معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها با بیان اینکه امروز و با حضور وزیر راه ۳۰ کیلومتر از بزرگراه ‌ساوه-بوئین‌زهرا‌‌ بهره‌برداری رسمی شد، گفت: با تکمیل کل مسیر بزرگراهی ساوه تا بوئین‌زهرا در سال ۹۵، حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب رفع می‌شود.

افتتاح ۳۰ کیلومتر از بزرگراه ساوه-بوئین‌زهرا به ارزش ۴۰ میلیارد تومان‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، خیرالله خادمی  اظهار داشت:‌ مسیر جاده‌ای ساوه ـ بوئین‌زهرا ـ قزوین در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد؛‌ کریدور شمال-جنوب در محدوده مذکور، هنوز به صورت دوخطه استفاده می‌شود و به همین دلیل ترافیک بسیار سنگینی دارد.

    وی ادامه داد: در واقع از ساوه تا بوئین‌زهرا ‌‌به دلیل چهارخطه نبودن،‌ حلقه مفقوده بزرگراهی کریدور شمال ـ جنوب ایران (از بندر انزلی تا ‌بندر عباس و بندر امام خمینی«ره») محسوب می‌شود، کل کریدور غیر از قطعه مذکور‌ چهارخطه است و فقط قطعه بوئین‌زهرا تا ساوه باقی مانده است.

    خادمی ادامه داد: طول کل‌ محور ساوه-بوئین‌زهرا-قزوین با احتساب کنارگذر ساوه 167 کیلومتر است که 60 کیلومتر آن حدفاصل‌ بوئین‌زهرا تا قزوین در قالب بزرگراه قبلاً بهره‌برداری شده است.

    * افتتاح 30 کیلومتر از بزرگراه ساوه-بوئین‌زهرا به ارزش 40 میلیارد تومان با حضور وزیر راه‌

    معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها با بیان اینکه امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی‌ بخشی از مسیر بزرگراهی ‌ساوه-بوئین‌زهرا‌‌ بهره‌برداری رسمی شد، اضافه کرد:‌ این قطعه حدفاصل ساوه به سمت بوئین‌زهرا‌ 30 کیلومتر طول دارد و‌ عرض‌ آن 13.5 متر با مشخصات آزادراه، است‌.

    خادمی افزود:‌ ارزش ریالی این پروژه امروز‌ حدود 40 میلیارد تومان است البته ما 30 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص دادیم، اما ارزش پروژه امروز به 40 میلیارد تومان رسیده است.

    * ساخت کل بزرگراه ساوه-بوئین‌زهرا تا سال 95/ تکمیل حلقه مفقوده کریدور‌ شمال-جنوب

    وی ادامه داد: عملیات تکمیل بزرگراهی باقی مانده این مسیر‌ (ساوه-بوئین‌زهرا) در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی کل قسمت باقی‌مانده حدود 60 درصد برآورد می‌شود.

    معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها گفت: با افتتاح امروز (30 کیلومتر از بزرگراه ساوه-بوئین‌زهرا) حدود 77 کیلومتر از مسیر باقی ‌می‌ماند که اجرای آن در دو فاز عملیاتی می‌شود؛ بخشی از این قطعه تا پایان سال‌ به بهره‌برداری می‌رسد و بخش دیگر در سال 95 تکمیل خواهد شد ‌و حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب رفع می‌شود.

    خادمی در تشریح اهمیت تکمیل بزرگراهی ساوه-بوئین‌زهرا ‌توضیح داد: این مسیر به عنوان یک کنارگذر غربی برای استان‌های تهران و کرج قلمداد می‌شود؛ ترافیکی که از جنوب یا شمال کشور در حال حرکت است، می‌تواند بدون وارد شدن به استان‌های تهران و کرج از این محور به سمت جنوب یا شمال ادامه مسیر داشته باشد.

    وی در تشریح اهمیت دیگر اجرای این پروژه، بیان کرد: همه آزادراه‌ها و جاده‌های منشعب از استان تهران به سمت غرب کشور نظیر آزادراه تهران ـ قزوین ـ زنجان، آزادراه تهران ـ ساوه، آزادراه تهران ـ قم و جاده قدیم همدان ـ قزوین توسط این مسیر بزرگراهی (ساوه-بوئین‌زهرا-قزوین) ‌به یکدیگر اتصال می‌‌شوند؛‌ در واقع رینگ اتصالی در غرب استان تهران تشکیل شده و به قم متصل می‌شود و از آنجا هم به آزادراه قم ـ گرمسار می‌رسد؛‌ با تکمیل این بزرگراه، در غرب و شرق استان تهران رینگی تشکیل می‌شود و این رینگ می‌تواند به فاصله 5 کیلومتری از استان تهران عمل می‌کند و ترافیک را به راحتی عبور می‌دهد.

    معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها اضافه کرد: ‌محور ساوه-بوئین‌زهرا- قزوین یکی از راه‌های مهم استان مرکزی و قزوین است که ارتباط ترافیکی شمال و شمال غرب را با مناطق مرکزی و جنوب کشور برقرار می‌سازد و کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال مرکز به شمال کشور است.

    خادمی اظهار داشت: تکمیل شریان بزرگراهی کشور و اتصال شمال و شمال غرب به جنوب و مرکز کشور از طریق این بزرگراه علاوه بر تسهیل ترانزیت کالا و مسافر، ترافیک محورهای پر رفت و آمد و مراکز جمعیتی نزدیک به پایتخت را نیز کاهش می‌دهد.

    معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها بیان کرد: افزایش ایمنی، کاهش آمار تصادفات در این محور، کاهش زمان سفر، کاهش طول مسیر و ارتباط شبکه آزادراهی شمالی و جنوبی کشور‌ از دیگر مزایای اجرای این پروژه‌ است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو