فونیکسریمکسبهتام

جاده قدیم قم - تهران دو بانده می‌شود

عصر خودرو : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از دو بانده شدن جاده قدیم قم - تهران خبر داد.

جاده قدیم قم - تهران دو بانده می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن بهشتی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی در قم اظهار داشت: در حوزه راه نوسازی و آسفالت جاده قدیم - تهران از اقداماتی بود که در یک سال گذشته انجام شده است.

    وی با اشاره به دو بانده شدن محور جاده قدیم قم - تهران ادامه داد: در نظر داریم این مسیر که بار ترافیکی سنگینی برای حمل بار دارد ایمنی بیشتری داشته و به وضعیت بهتری برسد. امسال 14 کیلومتر از این محور دو بانده شد و زیر بار ترافیک رفت و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم به تعهدات خود عمل کرده و سال 96 شاهد دو بانده شدن کامل این محور باشیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ابراز کرد: کاهش فاصله زمانی افزایش ایمنی و اصلاح پیچ‌های این مسیر از جمله رهاوردهای اجرای این پروژه‌ها است.

    احداث 11 کیلومتر محور قم به جعفریه

    وی از مسیر قم به جعفریه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های راه و شهرسازی در قم نام برد و افزود: این محور که یک مطالبه 20 ساله در استان بود امسال حدود 11 کیلومتر زیر بار ترافیک رفت.

    بهشتی با اشاره به اینکه محور جعفریه یک راه بین قم و بخش مجاور نیست بلکه چندین استان از این محور استفاده می‌کنند، گفت: این محور جاده مهمی است و دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم که این محور به آزادراه ارتقا پیدا کند تا کریدورهای آزادراهی شمال غرب کشور از طریق این آزادراه به قم منتقل شده و از قم - گرمسار به سوی خراسان رضوی و شرق کشور بروند.

    وی اضافه کرد: این سیاست در چندین استان دارد پیگیری می‌شود و قطعه قطعه در حال اجرا است تا حمل و نقل کالا و مسافر روان‌تر شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بخش دوم قطعه اول قم نیزار با اعتبار 8 میلیارد ریال انجام شده و عمده کاری که باقی مانده احداث یک پل است که برنامه‌ریزی کردیم تا پایان مهرماه انجام شده و تعهد امسال ما تکمیل شود تا این محور دو بانده شود.

    وی افزود: قرار است در محور قم به سلفچگان فقط خودروهای سبک و قم به نیزار فقط خودروهای سنگین تردد کنند تا تلفات کاهش پیدا کرده و فاصله زمانی نیز کم شود.

    بهشتی با اشاره به اهمیت توجه به محورهای درون استان اظهار داشت: یکی از اقداماتی که انجام شد، اصلاح و بهسازی محورهای روستایی دهستان قمرود که 16 روستا می‌توانند از آن استفاده کنند.

    وی ابراز کرد: بهسازی و روکش آسفالت محور تفرش مسئله دیگری بود که در سال گذشته در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد. اقدام دیگر بهسازی و روکش آسفالت نورآباد در خلجستان بود که چند سال بود این محور وضعیت بدی داشت.

    افتتاح سه هزار و 500 واحد مسکن مهر

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به عملکرد این اداره در بخش مسکن نیز گفت: سه هزار و 577 واحد مسکن مهر در راستای تعهد 46 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده‌ایم که  4 هزار واحد مسکن مهر مانده که برنامه‌ریزی کردیم در دهه فجر این تعداد را نیز به متقاضیان تحویل دهیم.

    وی ادامه داد: ما حدود 230 میلیارد تومان برای این چند پروژه هزینه کردیم که بخشی از این در حوزه مسکن مهر آورده مردم است.

    بهشتی گفت: امیدواریم بتوانیم در ایام پیش رو برای برنامه ششم جایگاه بهتری را در تخصیص اعتبار ملی برای قم ایجاد کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام زودتر به ثمر برسد.

    رایزنی برای احداث کمربندی قم

    وی ابراز داشت: پروژه‌هایی مانند احداث کمربندی قم را سعی می‌کنیم بتوانیم در برنامه ششم بگنجانیم و رایزنی‌های بسیاری در این حوزه‌ها انجام شده است چرا که این کمربندی برای قم نیست بلکه برای تمام مردمی است که از سایر استان‌ها می‌خواهند از اطراف قم عبور کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: اگر موفق بشویم در برنامه ششم برای این پروژه ردیف اختصاصی به وجود بیاوریم شاید بتوانیم در یک برنامه پنج ساله با مشارکت بخش خصوصی آن را پیش ببریم.

    وی با اشاره به اینکه کمربندی امام علی(ع) باید تبدیل به یک خیابان درون شهری بشود اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌هایی با شهرداری در نظر داریم تا بتوانیم این مسیر را برای عبور مردم ایمن‌سازی کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو