فونیکسریمکسبهتام

مرکز پژوهشهای مجلس پیشنهاد کرد

خودروسازان ایرانی، آلمان و ژاپن را جایگزین فرانسه و چین کنند

عصر خودرو : مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استراتژی برندهای معتبر خودروسازی جهان را به عنوان تجربه ای برای شرایط پساتحریم و برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار داد.

خودروسازان ایرانی، آلمان و ژاپن را جایگزین فرانسه و چین کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه یافته های این مطالعه نشان می دهد، یکی از وجوه اشتراک تمامی برندهای معتبر خودروسازی جهان بعد از ایمنی، کیفیت، راحتی، رعایت توامان دو اصل کلیدی دوستداری طبیعت و کاهش آلایندگی خودروها واقتصادی بودن منابع انرژی مورد مصرف در خودروهاست، افزود: رویکرد کلی برندهای معتبر خودروسازی جهان طی سال های اخیر ، عمدتا به سمت تولید خودروهای دیزلی و هیبریدی بوده است که در این ببین به ترتیب شرکت های آلمانی و ژاپنی پیشتازند.

    آخرین تغییرات در تکنولوژی موتور خودروها باتوجه به نوع سوخت مصرفی حاکی از آن است که تولید خودروهای الکتریکی و به خصوص پیل سوختی با مصرف سوخت هیدروژن مورد تاکید این برندها قرار دارد. رویکرد تولید خودروهای با مصرف گاز رو به افول بوده و سوخت اتانول نیز تقریبا از چرخه صنعت خودروسازی در حال حذف شدن است.

    می توان نتیجه گرفت که در شروع تعاملات جدید با برندهای معتبر خودروسازی جهان در فضای پساتحریم قبل از هر چیز باید استراتژی صنعت خودروی کشور و ترکیب سبد انرژی در راستای سند جامع انرژی مشخص شود تا نحوه همکاری بر پایه حل معضل بغرنج آلایندگی زیست محیطی به ویژه مشکل کلانشهرها و دستیابی به مزیت های کیفیت، ایمنی، رقابت پذیری، آلایندگی پایین و مسویی کامل با رویکرد غالب صنعت خودروسازی جهانی پی ریزی شود.

    همچنین با توجه به سیاست های برنامه پنجم توسعه (ماده (160)) و تمرکز رویکرد غالب تولید خودروهای دیزلی و هیبریدی در برندهای آلمانی و ژاپنی پیشنهاد می شود صنعت خودروسازی کشور رویکرد سرمایه گذاری مشترک در فضای پساتحریم را از برندهای فرانسوی و چینی به سمت برندهای آلمانی و ژاپنی (صرفا با تکنولوژی موتورهای دیزلی و هیبریدی ) تغییر دهد که علاوه بر دستیابی به مزیت های فوق الذکر به تدریج سوخت بنزین را از حالت کالای استراتژیک خارج خواهد ساخت. این امر در بلندمدت از ابعاد سیاسی – امنیتی حائز اهمیت فراوان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو