فونیکسریمکسبهتام

در شکایت جدید از خودروسازان مطرح شد:

استارت‌های بدون سوییچ تهدیدی برای مردم

عصر خودرو : مصرف کنندگان آمریکایی که مدعی هستند خطر مسمومیت ناشی از انتشار مونوکسید کربن سرنشینان بیش از پنج میلیون دستگاه خودروی مجهز به استارت بدون سوییچ را تهدید می‌کند، از خودروسازان بزرگ جهان شکایت کردند.

استارت‌های بدون سوییچ تهدیدی برای مردم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در شکایتی که در دادگاه فدرال لس آنجلس تایمز مطرح شده است، تولیدکنندگانی شامل تویوتا موتور، فورد موتور و هوندا موتور متهم شده اند مدتهاست از ریسکهای موجود اطلاع داشته اما برای حل آنها کوتاهی کرده اند که منجر به مرگ 13 نفر شده است.

    این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که شکایات حقوقی بر سر نوع دیگری از ایراد سوییچ در دادگاه فدرال نیویورک تحت بررسی قرار دارد. شرکت جنرال موتورز سال گذشته موافقت کرد برای قربانیانی که در تصادفات مربوط به سوییچ‌های احتراق این شرکت کشته یا مصدوم شده‌اند، غرامت پرداخت کند. این مشکل که در میلیون‌ها خودروی این شرکت وجود دارد باعث توقف موتور و از کار افتادن ترمز، فرمان و ایربگ‌ها می‌شود.

    خریداران خودروهای جدیدی که استارت بدون سوییچ دارند، قصد دارند از این خودروسازان که برای فراخوان پنج میلیون خودرو کوتاهی کرده اند، خسارت بگیرند.

    با اینهمه اریک گوردون، استاد حقوق دانشگاه میشیگان پیش بینی کرد روند رسیدگی به این شکایت ممکن است به سرعت شکایات مربوط به سوییچ احتراق معیوب جنرال موتورز یا ایربگ‌های انفجاری ساخت تاکاتا نباشد.

    به گفته وی، این مشکل برخلاف سوییچ‌های معیوب یا ایربگ‌های انفجاری خطر عمومی ندارد و تنها زمانی مشکل ساز می‌شود که راننده متوجه نباشد خودرو در فضای بسته همچنان روشن است. با اینهمه ممکن است توجه رگولاتورهای فدرال را به بررسی مشکل مذکور جلب کند و در صورت ثابت شدن آن، فراخوان را در پی داشته باشد.

    بر اساس این شکایت، خطر این استارت‌ها زمانی افزایش پیدا می‌کند که افراد خودرویشان را در پارکینگ‌های سربسته پارک کنند زیرا مونوکسید کربن که از آن به عنوان "قاتل خاموش" یاد می‌شود می‌تواند در فضاهای بسته منتشر شده و منجر به مسمومیت راننده و سرنشینان شود.

     خودروسازان دیگری که در این شکایت از آنها نامبرده شده است شامل نیسان موتور، فیات کرایسلر اتوموبیل، جنرال موتورز، ب ام و، فولکس واگن، دایملر و هیوندای موتور هستند.

    فورد در واکنش به این شکایت در بیانیه ای اعلام کرد: فورد ایمنی مشتریانش را بسیار جدی می‌گیرد و سیستم استارت بدون سوییچ کاملا ایمن و مطمئن بوده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. خودروهای فورد که مجهز به استارت بدون سوییچ هستند، زمانی که در سمت راننده باز می‌شود و موتور خودرو همچنان روشن است، هشدار می‌دهند.

    شاکیان این پرونده خواستار نصب فناوری خاموش شدن اتوماتیک در همه خودروهای کنونی و جدیدی هستند که با استارت بدون سوییچ فروخته می‌شوند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو