فونیکسریمکسبهتام

لابی تسلا برای تغییر مقررات صنعت خودرو چین

عصر خودرو : تسلا موتورز قصد دارد مقامات دولت اوباما را وادار کند در سفر ماه آینده شی جین پینگ، رییس جمهور چین به این کشور با وی درباره تسهیل فعالیت خودروسازان آمریکایی گفت و گو کنند.

لابی تسلا برای تغییر مقررات صنعت خودرو چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این مسئله ضرورت جدی برای تسلا پیدا کرده است زیرا شرکت‌های خودروساز برقی نوپای متعددی در آمریکا ظاهر شده اند که از حمایت مالی چین برخوردار هستند. چین مونتاژ خودرو برای خودروسازان خارجی را بدون داشتن شریک چینی ممنوع کرده و این مساله فعالیت در این کشور را دشوارتر ساخته است.

    همه شرکت‌های خودروسازی جهانی بزرگ شامل جنرال موتورز و فورد موتور از طریق جوینت ونچرهایشان در چین خودرو تولید می‌کنند. خودروسازان چینی هنوز با برندهای خود در آمریکا خودرو تولید نکرده اند اما تسلا از این نگران است که این خودروسازان مسیر راحتی برای فعالیت دارند.

    به گفته سخنگوی تسلا، شرکت‌هایی که مالکیت آنها در دست چینی‌ها است، مجبور نیستند سهم قابل توجهی به شرکت‌های آمریکایی بفروشند و با موانعی که خودروسازان آمریکایی در چین روبرو می‌شوند، مواجه نیستند.

    الزام تسلا برای تشکیل جوینت ونچر با تولیدکنندگان داخلی در چین و موانع دیگر برای فعالیت مانند تعرفه‌های واردات بالاتر در مقایسه با آمریکا، این خودروساز آمریکایی را در موقعیت دشوارتری قرار داده است.

    چین درصدد رواج دادن استفاده از خودروهای برقی است و بیشتر شهرهای بزرگ برای تشویق خریداران، معافیت‌هایی برای پرداخت هزینه‌های بالا را عرضه کرده اند. با اینهمه تسلا سال گذشته برای آغاز فروش محصولاتش با دشواری‌های متعددی مواجه شد و کاهش اخیر ارزش یوان در برابر دلار هم مشکلات این شرکت را برای فروش خودروهای ساخت آمریکا در چین دو چندان کرده است.

    در این بین انتظار می‌رود شرکت‌های خودروسازی برقی مستقر در آمریکا که با حمایت مالی چین فعالیت می‌کنند، خودروهایی برای فروش در آمریکا و چین تولید کنند.

    تسلا همچنین با رقابت فزاینده از سوی نام‌های بزرگی مانند آئودی و اپل روبروست. آئودی سرگرم طراحی یک شاسی بلند برقی است و شرکت فناوری اپل هم در حال ساخت یک خودروی برقی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو