فونیکسریمکسبهتام

رانت خودروسازی چاقوی دو لبه

عصر خودرو : یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار فکر کردن متولیان دولت بخش صنعت برای یافتن راه حل‌های اصولی خروج از وضعیت رانتی شد.

رانت خودروسازی چاقوی دو لبه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  محمد سلیمانی با بیان این مطلب گفت: باید از فناوری‌های نوین برای ایمن کردن و راحت کردن سواری استفاده کرد.

    نماینده مردم تهران افزود: برای جلب نظر مشتری باید مرغوبیت خودروهای ایرانی افزایش یابد. با پیوند بین بخش تحقیق و توسعه خودروسازان و دانشگاهها باید ضعف بزرگ ایمن نبودن و غیر استاندارد بودن خودروها برطرف شود.

    وی اختصاص 5 درصد فروش خودروسازان جهانی به بخش تحقیق و توسعه را عادی دانست و افزود: گردش مالی در کشور 30 هزار میلیارد تومان است. اگر در ایران نیز همچون برندهای خودروسازی جهانی بخشی از فروش به تحقیق و توسعه اختصاص یابد، صنعت خودروسازی کشور از این رو به آن رو می‌شود.

    سلیمانی بستن قرارداد همکاری بین خودروسازان، شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاههای کشور را بستر جهش کیفی خودروهای ایرانی دانست و افزود: ساختار مدیریت و شرکت‌های تو در توی خودروسازان به جای تامین سرمایه در گردش شرکت مادر، سرمایه خود را در نظام پولی، مالی، بورس، مسکن و ارز انتقال می‌دهند.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پایین بودن بهره‌وری در صنعت خودرویی کشور، گفت: وزیر صنعت معدن و تجارت باید وقت بیشتری برای ارائه برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های کمی و کیفی بگذارد. نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور برنامه توسعه‌ای است. برنامه‌ای که با نظارت کامل دستگاههای مسئول انجام شود.

    نماینده مردم تهران انحصار را چاقوی دو لبه خطرناک دانست و افزود: بازار انحصاری خودرو از یک سو موجب تولید غیر رقابتی و محصولات بی‌کیفیت شده است و از سوی دیگر اگر برداشته شود اشتغال کشور ضربه می‌خورد. اگر خودروسازان زمین بخورند بالغ بر دو میلیون شغل با مشکل روبرو می‌شود. کاهش تعرفه واردات خودرو موجب نابودشدن صنعت خودروسازی می‌شود.

    وی تاکید کرد: وزیر صنعت باید با کمک مدیران مربوطه در صنعت خودرو میدان‌دار شوند و کیفیت خودروهای ایرانی را ارتقاء دهند. مصیبت فعلی صنعت خودروسازی کشور واردات قطعات بی کیفیت از چین است. طول عمر و ظاهر زیبای لوازم یدکی خودروی چینی عمر مفید خودروهای ایرانی را به شدت کاهش داده و خودروسازان را گرفتار کرده است.

    نماینده مردم تهران خواستار فراخوان قطعه سازان و خودروسازان توسط وزیر صنعت معدن و تجارت برای اصلاح فرآیند تولید و تولید خودروی ایرانی باکیفیت شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو