فونیکسریمکسبهتام

«علویجه» جاده ای که انحراف دارد

«جاده مرگ» مسدود شد

عصر خودرو : جمعی از خانواده های داغدار و بازمانده تصادفات جاده علویجه در استان اصفهان با تجمع در این جاده خواستار رسیدگی به مشکلات این جاده و مشهور به جاده مرگ مشهور است.

«جاده مرگ» مسدود شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سالی 50 نفر در تصادفات جاده علویجه فوت می کنند و این آماری است که مردم شهر علویجه می دهند.

    آنها در روزهای اخیر پس از درگذشت یک خانواده متعلق به این شهر، در جاده علویجه حضور پیدا کردند و اعتراض خود را به این جاده با بستن راه به روی خودروها نشان دادند.

    این جاده در حدود 40 سال پیش با کمک های مردمی ساخته شد مردم پول جمع کردند و به پیمانکاری که ماشین های راه سازی داشت دادند، او هم بدون نقشه این جاده را ساخت.

    به هر ارتفاعی که می رسید متوجه می شد، مسیر را کج آمده بنابراین به جای آنکه دور بزند دوباره مسیر را کج می رفت و اشتباهش را تکرار می کرد.

    عد از سالها مردم پول جمع کردند و دوباره پیچ ها اصلاح شد و دولت نیز در این جاده آسفالت ریخت.

    در آن زمان شهرک های صنعتی و کارخانه ها در مسیر جاده وجود نداشت بنابراین خودروهای سنگین نیز از این جاده عبور نمی کردند اما اکنون نه تنها شهرک صنعتی ایجاد شده بلکه خودروی کارخانه سیمان نیز از این جاده تردد می کند که موجب ترافیک در آن شده است.

    حیدر زمانی، یکی از ساکنان شهر علویجه و مدیر یک شرکت خصوصی گفت: این جاده طرح تعریض داشته اما انجام نداده اند اینجا جاده باریک است و آسفالت مناسبی نیز ندارد همچنین پیچ های خطرناک آن موجب می شود تا هر هفته شاهد مرگ چند نفر از هموطنانمان باشیم. این جاده راه عبوری چند شهر مانند گلپایگان و خوزستان نیز هست و دیگر جاده کشش تردد تانکر و کامیون را ندارد. به خاطر همین سالی حدود 50 نفر در تصادفات این جاده از بین می روند.

    وی ادامه داد: همین چند روز پیش نیز یک خانواده در تصادفی جان باختند و به بهانه همین مردم علویجه در جاده تجمع کرده و زنجیره انسانی شکل داده و خواستار رسیدگی به مشکلاتش شدند.

    اعضای این خانواده چنان دچار جادثه شده بودند که چهره آنها قابل شناسایی نبود.

    مقامات استان در این تجمع حضور پیدا کردند و دوباره وعده دادند. سالهاست که این جاده در طرح تعریض بلاتکلیف رها شده است درحالی که این جاده جزو طرح های ملی بوده ولی به خاطر کمبود بودجه توجهی به آن نمی شود.
    زمانی پیچ های خطرناک جاده، دو بانده نشدن آن و هزینه بر بودن جاده را برای مسئولان از جمله مشکلات جاده علویجه در اصفهان دانست که باعث انحراف به چپ و رو در رود شدن خودروها و در نهایت تصادف مرگبار می شود.

    در سال 89 حجت الاسلام پور محمدی وزیر کشور سابق که برای افتتاح پادگان قدس به این مسیر سفر کرده بود، قول داد تا این جاده دو بانده شود همه مسئولان دیگر نیز به مردم شهر علویجه این قول را دادند اما اتفاقی نیفتاد. این بار نیز مسئولان در جاده علویجه حضور پیدا کردند تا مردم را با وعده هایشان پراکنده کنند.

    این هفته نیز باید منتظر ماند و دید فرشته مرگ این بار جان چه کسی را در این جاده می گیرد!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو