فونیکسریمکسبهتام

اطلاعیه وزارت صنعت درباره اظهارات خودرویی و جنجال برانگیز نعمت‌زاده

عصر خودرو: روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به موج انتقادات گسترده از اظهارات خودرویی اخیر وزیر صنعت در نشست مطبوعاتی اخیر اطلاعیه صادر کرد.

اطلاعیه وزارت صنعت درباره اظهارات خودرویی و جنجال برانگیز نعمت‌زاده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص مصاحبه مطبوعاتی روز دوشنبه مورخ 94/6/9 وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور روشنگری و تنویر افکار عمومی «بخشی از سخنان ایشان را مرتبط با موضوع خودرو» که عیناً از نوار ضبط‌شده استخراج و متاسفانه توسط برخی از رسانه‌ها انعکاس پیدا نکرده است را منتشر کرد.

    مهندس نعمت زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران محترم در مورد شرایط خودروسازان و انتظارات به وجودآمده پاسخ داد که: "ببینید مردم محقند، مردم ولی نعمت ما هستند و هم درست فکر می‌کنند و درست عمل می‌کنند و چنین انتظاری طبیعی است.

    قطعاً هر بنگاه اقتصادی باید فکر مشتری و بازارش باشد ولی قیمت‌گذاری به عهده شورای رقابت است، اما با اینکه مدارک مستندی کارخانه‌ها ارائه داده‌اند و حسابرس قانونی دارند،منتها چون همزمان با انتظارات مردم از توافقات هسته‌ای بود و من هم دنبال گران کردن نبودم آنها (شورای رقابت) دست نگهداشتند و خود این یعنی کاهش قیمت، اما کمپین(حرکت سازمان یافته) نخریدن کالای داخلی گناه است، هر کسی کمپین کند که از داخل هر گونه کالای تولید ملی را نخرد، درست مغایر مسائل ملی است.

    حالا نام نخریدن کالای داخلی و دسترنج کارگران زحمتکش ایرانی را کمپین گذاشتند.

    رهبر معظم انقلاب و همه می‌گویند از تولید داخلی مصرف کنید، بعد در رسانه‌ها و دنیای مجازی بیاییم کمپین ضد خرید داخلی راه بیاندازیم، مثل اینکه بیاییم کمپین بر علیه تولید ملی، اقتصاد ملی، اشتغال جوانان راه بیاندازیم، این که معنا ندارد. این خیانت است که ما علیه تولید داخلی کمپین راه بیندازیم. هنر ما این است که با افزایش تولید، به کشور خدمت کنیم. اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی، اشتغال و درآمد ملی خیانت می‌کند.

    ما فکر می کنیم خودروها طبق استاندارد تولید می‌شود و هر روز کیفیت بهتر و بیشتر می‌شود اما خیلی جای کار دارد. دوستان به شدت روی مسائل کیفی و نوآوری‌ها کار می‌کنند و آنچه که ما شاهد هستیم و خودم هر دو هفته یکبار جلسه دارم این است که یک مقدار کم لطفی است که نسبت به تولیدات داخلی چنین تبلیغ شود، من آنچه که می‌توانم شاهد باشم دوستان در خودروسازی و در مراکز تحقیقاتی فعالیت می‌کنند و قطعاً ما استانداردهای ملی و محیط زیست را رعایت می‌کنیم و اگر غیر از این باشد خودروها شماره‌گذاری نمی‌شود."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو