فونیکسریمکسبهتام

نعمت زاده:

خودروسازان باید استاندارد ملی را رعایت کنند

عصر خودرو: وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: مردم حق دارند که از تاثیرات مذاکرات هسته ای بر صنایع کشور مطلع شوند و برای خرید خودرو تامل کنند.

خودروسازان باید استاندارد ملی را رعایت کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا نعمت زاده در برنامه تیتر دیشب شبکه خبر با بیان اینکه صنعت کشور در رکود نیست گفت: دولت برای خروج از رکود اقداماتی همچون تحریک تقاضا در داخل و در صادرات را پیش گرفته است .

    نعمت زاده افزود: در حوزه تحرک تقاضای داخلی دولت اقدام به افزایش تسهیلات خرید خودرو، مسکن وکالاهای بادوام مثل لوازم منزل کرده است ودر حوزه صادرات هم صنعت کشور متاثر از رکود جهانی است و جای نگرانی وجود ندارد.

    وزیر صنعت از اعلام تصمیمات دولت برای تعیین تکلیف معوقات دولتی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانکها از دیروز اقدام به ارائه تسهیلات خودرو کردند اما چند ماهی طول می کشد تا مردم آن را احساس کنند.

    نعمت زاده با بیان اینکه من نگفتم هر که خودروی داخلی نخرد ضد انقلاب است گفت: منظور من این بوده که مبارزه سازمان یافته ضد خرید محصولات داخلی و نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است.

    وی با بیان اینکه آنهایی که ضرورتی برای خرید خودرو ندارند دو ماه صبر کنند گفت: هدف ما تقویت وحمایت تولید داخلی است و راه اندازی مبارزه سازمان یافته برای نخردین کالای داخلی خیانت است.

    نعمت زاده با اشاره به اینکه خودروسازان باید استاندارد ملی را رعایت کنند افزود: من مسئول تولید نیستم و قیمت گذاری خودرو هم بر عهده شورای رقابت است، شورای رقابت قصد افزایش قیمت خودرو را دارد اما ما موافقت نکرده ایم و می توانم بگویم خودرو ارزان نمی شود اما گران هم نمی شود.

    وی به رشد 9 و هشت دهم درصدی در بخش معدن و 3 و هفت دهم درصدی تجارت در 5 ماهه اول امسال اشاره کرد وگفت: اگر مذاکرات به نتیجه نمی رسید نرخ ارز در کشور گرانتر می شد و مردم باید بدانند بهای فعلی ارز قیمت واقعی است و خوشحالیم که در حال حاضر به ثبات نرخ ارز و ثبات شاخص صنعتی رسیده ایم.

    نعمت زاده درباره 400 هزار میلیارد تومان طرح های نیمه کاره هم گفت : این طرح ها در زمینه نیرو آموزش و پرورش و حوزه هایی از این دست بوده که دولت باید درباره آنها قدم های مثبتی بردارد.

    وزیر صنعت افزود: در دولت آقای روحانی 7 طرح صنعتی کاملا دولتی در بخش فولاد داشتیم که با مزایده توانستیم 80 درصد آنها را خصوصی کنیم والبته طر هایی هم بوده که صد در رصد خصوصی شده اند .

    وی درباره جلوگیری از خام فروشی گفت: اگر خام فروشی داریم دلیل آن این است که مراحل بعدی بهره برداری هنوز راه اندازی نشده است و با راه اندازی خط تولید و بهره برداری از مواد خام تا آخر سال 95 می توانیم جلوگیری صد در صدی از خام فروشی داشته باشیم.

    نعمت زاده افزود: در دولت یازدهم بیش از 8 هزار واحد تولیدی به بهره برداری رسیده که به واسطه آن 100 هزار اشتغال ایجاد شده است و در این بین بانک صنعت ومعدن سهم بسزایی در گشایشهای اعتباری داشته است.

    وزیر صنعت در مورد حوزه مبارزه با قاچاق هم گفت: جلوگیری از قاچاق با حرف پیش نمی رود به این خاطر مطالعاتی در زمینه چرایی قاچاق صورت دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در بخش پوشاک طبق آمار بازار در سال گذشته 3 میلیارد دلار قاچاق صورت گرفته که البته طبق آمار ما 5 میلیون دلار بیشتر نبوده است.

    وی گفت: دستورالعملهایی برای جلوگیری از خرید کالاهای قاچاق توسط صنوف تعیین شده که در صورت اجرا نشدن این دستورالعمل با متخلفان برخورد صورت می گیرد.

    نعمت زاده درباره مطالبه 1200 میلیارد تومانی وزارت صنعت از محل یارانه تولید هم گفت: هنوز پولی از سمت دولت به ما پرداخت نشده است البته مختصری پرداخت شده که به صادرات اختصاص یافته و مابقی هم طبق قول هایی قرار است که پرداخت شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو