فونیکسریمکسبهتام

گروسی پیشنهاد داد

۵۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات کم بهره به مردم داده شود

عصر خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیچ فردی در کشور به دنبال آسیب زدن به تولید داخلی نیست.

۵۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات کم بهره به مردم داده شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حسین گروسی گفت که انتظار مردم ارتقای کیفیت خودرو و مناسب بودن قیمت آن است که برای رسیدن به این مهم باید 50 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات کم بهره به مردم داده شود.

    وی با تاکید بر اینکه مردم نسبت به تولید ملی عرق دارند، گفت: مردم به خودروهای خارجی و افزایش واردات علاقه‌ای ندارند، آن‌ها می‌خواهند کشورمان به سرزمین تولید و صادرات تبدیل شود.

    وی با بیان اینکه هیچ فردی به دنبال جلوگیری از خرید خودروهای داخلی نیست، افزود: از آن جا که مردم نگران تولید ملی و کیفیت پایین خودروهای داخلی هستند ، انتظار می‌رود مسوولان مربوطه با اتخاذ تدابیر لازم به راهکاری برسند که ضمن ارتقای کیفیت خودرو، قیمت آن نیز برای تمامی آحاد مردم مناسب شود.

    گروسی با تاکید بر اینکه مردم دوست دارند تولید ملی رونق بگیرد افزود: مردم به دنبال آسیب دیدن تولید داخلی و شرکت‌های خودروسازی نیستند بلکه آن‌ها از این طریق می‌خواهند که مسوولان با تغییر شرایط کشور و برداشته شدن تحریم‌ها، کیفیت را ارتقاء دهند.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین ظاهر مناسب و وجود مولفه‌هایی همچون کاهش مصرف سوخت در خودروها را از جمله عوامل ترغیب مردم به خرید خودروهای تولید داخلی دانست و گفت: در حال حاضر و علی رغم نارضایتی‌ها از خودروهای داخلی، صادرات به سوریه و عراق انجام می‌شود؛ این نشان می‌دهد ما می‌توانیم در این عرصه ورود پیدا کنیم ولی باید کیفیت خوردوهای داخلی با توجه به یکسری مولفه‌ها مثل ارتقای وضعیت خدمات پس از فروش ارتقا پیدا کند .

    وی تسهیل شرایط فروش خودرو و در نظر گرفتن تسهیلات برای خریداران را از دیگر عوامل افزایش اقبال عمومی به خودروهای داخلی عنوان و اظهار کرد: دولت، بانک‌ها و خودروسازان باید به مردم از طریق اعطای تسهیلات برای خرید خودرو کمک کنند به طوری که 50 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات بدون بهره و یا بهره ناچیز 2 یا 3 درصد داده شود.

    گروسی در مورد دلیل اقبال بخشی از مردم به خودروهای چینی علی رغم پایین بودن کیفیت و بالاتر بودن قیمت نسبت به خودروهای داخلی گفت: ظاهر خودروهای چینی دارای جاذبه‌ای است که خریدار را جذب می‌کند. حال اینکه خودروها داخلی و ملی یعنی پراید و سمند با یک شکل مشخص تولید می‌شود، درخواست مردم انجام چنین تغییراتی و توجه به شکل و ظاهر خودرو است.

    به گفته وی انتظار مردم تحول اساسی در صنعت خودروسازی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو