فونیکسریمکسبهتام

سبزعلیپور:

افزایش مشتری‌مداری صنعت خودرو، قدم بعدی نعمت‌زاده باشد

عصر خودرو: رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: پس از عذرخواهی نعمت زاده از مردم، قدم دوم و هدف وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برای جلب رضایت مردم باید براین باشد تا اقدامات اساسی و ملموسی در جهت رشد کیفیت تولیدات داخلی علی الخصوص صنعت خودرو انجام دهد.

افزایش مشتری‌مداری صنعت خودرو، قدم بعدی نعمت‌زاده باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزار پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی ضمن قدردانی از عذرخواهی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت از مردم عزیزمان بابت اظهارات چند روز پیش شان گفت: اوایل هفته جاری، آقای نعمت زاده طی اظهارنظر جالب و تعجب برانگیزی درباره موضوع جدیدی که چندی است در سطح شبکه های اجتماعی تحت عنوان « نخریدن خودروی صفر ایرانی» به راه افتاده گفته بودند، کسانی که بحث نخریدن خودروی ایرانی را دنبال می کنند خائن و ضد انقلاب میباشند!! این اظهارات نعمت زاده واکنش های فراوانی را از جانب صاحب نظران و مردم از جمله اینجانب را بدنبال داشت.
    وی افزود: به آقای وزیر عرض کردم که خودم یکی از طرفداران پر و پا قرص تولیدات داخلی میباشم و در راه رشد و توسعه صنایع ایرانی از هیچ قدم و کمکی دریغ نمی کنم اما این علاقه و حمایت ما از تولید داخلی نباید دلیلی بر این باشد که چشم و گوش خود را در برابر واقعیت ها ببندیم و اگر ایرادی هم بر تولیدات مان، علی الخصوص بر کیفیت آنها وارد میباشد آنها را بطور مصلحتی نبینیم و نشنویم بلکه اگر کسی به حق از کیفیت و سطح مشتری مداری و خدمات پس از فروش تولیدات داخلی انتقاد کرد به گفته هایش توجه کنیم و در صدد رفع معایب کار براییم نه اینکه خدایی ناخواسته با تهمت و افترا به منتقدین، آنها را غیر خودی بخوانیم حتی اگر آن منتقدین ما مردم عزیزمان باشند!!
    علیپور اظهار داشت: کشورمان ایران دارای اقتصادی آزاد میباشد و در یک اقتصاد آزاد اصل بر این است که همیشه حق با مشتری است و یک مشتری حق دارد هر کالا و یا خدماتی را که خود می پسندد خریداری کند نه اینکه کالا و یا خدماتی به زور به او تحمیل شود. حال اگر عده ای بنابه دلایلی که از نظر خودشان درست و موجه می باشد نمی خواهند خودروی ایرانی را بخرند ما حق نداریم که به آنان توهین کرده و ایشان را خائن قلمداد کنیم!! در ادامه به دوران پسا تحریم اشاره کردیم و به آقای وزیر گفتیم که بمرور زمان درهای کشور به روی سرمایه گذاریهای خارجی باز خواهد شد و این واقعیتی اجتناب ناپذیر است و قطعاً خودروسازان خارجی هم از این قاعده مستثنی نیستند و بمرور زمان وارد بازار بزرگ ایران خواهند شد. حال اگر با تولیدات باکیفیت خود، خدمات بعد از فروش قابل قبول و شرایط فروش خوب و بی نظیر وارد بازار کشورمان شوند آیا آن موقع خودروسازان داخلی یارای رقابت با این شرکتهای خارجی را خواهند داشت؟ و اگر مردم بدلیل کیفیت بالا، بسمت خودروهای خارجی بروند باز هم شما وارد میدان خواهید شد و کسانیکه خودروی داخلی نمی خرند را خائن خطاب خواهید کرد؟ و یا اینکه به ضرب چوب مردم را به خرید خودروی داخلی مجبور خواهیم کرد؟
    رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی تصریح نمود: جهت رفع ابهامات پیش آمده بواسطه صحبتهای ایشان و بازگشت آرامش به  جامعه و بازار به برادر بزرگمان آقای نعمت زاده توصیه کردیم تا رویه برخورد با مردم و روش بازاریابی ها را تغییر دهند و هرچه سریعتر مرد و مردانه بابت این ادبیات از مردم عزیزمان پوزش بخواهند و مطمئن باشند که با عذرخواهی از مردم نه تنها شخصیت شان محبوب تر خواهد شد بلکه احترام دولت تدبیر و امید نیز افزایش خواهد یافت و از همه مهمتر اینکه شاید مردم با خودروی تولید داخل هم آشتی کنند و رفته رفته خرید آنرا نیز آغاز نمایند. ما باید الگوی خوبی برای مردم باشیم. پس همه منتظر حرکت بعدی آقای وزیر بودیم. آقای نعمت زاده نیز به خواسته ها لبیک گفتند و از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بابت اظهارتشان از همه مردم ایران عذرخواهی کردند که از این عمل شجاعانه ایشان شخصاً قدرانی میکنم. البته برخی از دوستان میگویند که آقای روحانی نیز به آقای وزیر بابت این اظهاراتشان تذکر داده و همین امر باعث عذرخواهی آقای وزیر از مردم شده است. اشکالی ندارد از آقای روحانی هم بابت ورودشان به این موضوع قدردانی میکنم اما خدمت آقای رئیس جمهور عرض میکنم که آیا میدانید چقدر از همین نوع برخوردها و کج سلیقه گی ها بین مسئولین و مردم رخ میدهد و شما از آن بی خبرید که خود موجب نارضایتی مردم شده و میشود؟ اگر در تمام این موارد هم به موقع ورود پیدا کنید نه تنها نارضایتی ها را کاهش میدهید بلکه سطح مهبوبیت دولت را بیش از پیش افزایش می دهید. 
    رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خاتمه اظهار داشت: حال پس از برداشته شدن قدم اول از طرف آقای نعمت زاده و عذرخواهی ایشان از مردم، قدم دوم و هدف وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برای اثبات حسن نیت و جلب رضایت مردم باید براین باشد تا اقدامات اساسی و ملموسی در جهت رشد کیفیت تولیدات داخلی علی الخصوص صنعت خودرو سازی کشور برداشته و سطح اخلاق کسب و کار و مشتری مداری و همچنین خدمات بعد از فروش را افزایش داده و قیمت خودروهای تولید داخل و شرایط فروش آنها را هم تعدیل و قابل قبول نمایند تا تحول اساسی در این صنعت رخ داده و اعتماد مردم عزیزمان به تولیدات داخلی بالاخص صنعت خودرو باز گردد و از همه مهمتر اینکه از ورشکستگی این صنعت در دوران پسا تحریم و با ورود خودروهای خارجی با کیفیت به بازار ایران جلوگیری کنیم. حال منتظر قدم بعدی آقای وزیر هستیم و خاطر نشان میکنم که در رسیدن به اهداف مورد نظر، حاضر به هرگونه کمک و یاری ایشان و همکاران محترمشان می باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو