فونیکسریمکسبهتام

تندر پیکاپ؛ شریکی مطمئن

عصر خودرو : تندر۹۰ نامی آشنا برای مردم ایران است، به همین دلیل وقتی قرار است مدل وانت آن به بازار بیاید، غریب و ناآشنا نمی نماید. مدل سواری تندر در این سال ها توانسته به عنوان یک خودروی خوش نام و قابل اعتماد در جامعه ایرانی شناخته شود. به همین دلیل مشتریان وانت برای انتخاب آن مشکل چندانی نخواهند داشت.

تندر پیکاپ؛ شریکی مطمئن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، با وجود این لازم است برخی واقعیت ها در مورد این وانت که بر اساس توافق ایران خودرو و رنو در ایران خودرو تولید می شود، مورد اشاره قرار گیرد.
    به همان دلایلی که در بالا در مورد سواری تندر عنوان شد، ایران خودرو در برنامه راهبردی خود تصمیم گرفت تولید محصولات خانواده رنو را گسترش دهد که تندر پیکاپ از جمله نتایج این تصمیم است. مدل های دیگر سواری مانند رنو کپچر نیز به بازارعرضه شده و رنو کلیو در برنامه قرار گرفته است.

    از سوی دیگر در بازار خودروهای باری کوچک در ایران فقدان یک وانت در اندازه و کلاس تندر پیکاپ و با امکانات پیشرفته آن کاملا مشهود بوده است. در سال های اخیر چندان که به توسعه و تنوع بخشی به مدل های سواری توجه شد، خودروسازان به تولید وانت که به دلیل ویژگی های اقلیمی و فرهنگی ایران، برای این بازار ضروری می نماید، توجه نکردند. وانت پیکان یا باردو که تا سال گذشته در ایران خودرو تولید می شد، تنها وانتی بود که در این کلاس در ایران عرضه می شد، اما به دلیل قدیمی بودن مدل اصلی، از مدار تولید خارج شد.

    ایران خودرو قبل از خروج وانت باردو از خط تولید پیش بینی وانت جدید برای جایگزینی آن را کرده و وانت آریسان و تندر پیکاپ را در برنامه تولید خود قرار داده بود. تندر پیکاپ از سال گذشته در ایران خودرو به تولید رسیده است.

    شرایط اقلیمی

    این که در بسیاری مناطق ایران هنوز اقتصاد روستایی وجود دارد و در فصل های مختلف سال، لازم است محصولات کشاورزی مختلف از روستا به شهر منتقل شود دلیل دیگری است که در لزوم عرضه خودروئی مانند تندر پیکاپ شک باقی نمی گذارد. این خودرو یک وانت شهری به شمار می رود اما به دلیل برخورداری از تمامی سیستم های مربوط به سواری تندر، قابلیت تردد در بین شهرها را نیز دارد.

    وسعت سرزمین ایران و ابعاد مسافتی در بسیاری مناطق و شهرها نیز کاربری های مختلف برای این خودرو را فراهم می کند و با توجه به قدرت و سیستم های پیشرفته ای که دارد، عملکرد خوبی برای آن پیش بینی می شود. همین وضعیت امکان استفاده از وانت به عنوان منبع درآمد و تامین زندگی را برای مشتریانی که به این کار علاقه دارند، فراهم می کند.

    خودروی چند منظوره

    تندر پیکاپ می تواند هم خودروی کار باشد و هم خودروی خانواده و اگر برخی مسایل فرهنگی جامعه ایران را کنار بگذاریم، می تواند برای زوج ها نیز مناسب باشد. در بسیاری کشورهای غربی به ویژه در امریکا وانت به عنوان خودروی خانواده هم مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که این خودرو امکان نصب اتاق های مختلف و یا کانتینر بر فضای بار خود را نیز دارد. علاقه مردم ایران به رفتن پیک نیک و دورهم آیی در طبیعت و بیرون شهر هم زمینه دیگری برای بهره گیری از این محصول را ایجاد می کند.

    سیستم های اصلی قوی و امکانات رفاهی تندر پیکاپ نیز جذابیت هایی برای مشتری ایجاد می کند.

    این محصول به عنوان محصولی دیگر از پلتفرم ایکس 90 رنو که قبلا تندر روی آن تولید شده، خودرویی چندمنظوره با قابلیت کاربری متنوع به شمار می رود. تندر پیکاپ به دلیل برخورداری از سیستم های کیفیتی رنو در خطوط و سیستم های تولیدی، از عملکرد و دوام سواری تندر 90 و امکانات و راحتی مشابه خودروهای سواری برخوردار است.

    مصرف سوخت پایین این محصول در کنار قابلیت های آن، فضای مناسب پشت صندلی ها برای گذاشتن وسایل و قابلیت حمل بار تا 800 کیلوگرم به صورت استاندارد، از امتیازهای مهم تندر پیکاپ به شمار می رود.

    قسمت در اتاق بار این محصول، قابلیت تحمل تا 300 کیلوگرم وزن را دارد و سیستم تعلیق آن در محور عقب تقویت شده است.

    ابعاد تندر پیکاپ

    طول تندر پیکاپ 4496 میلی متر و عرض با آیینه های باز 1993 میلی متر است. ارتفاع بدون بار 1554 میلی متر، فاصله محورها 2905 میلی متر، طول اتاق بار 1807 میلی متر، عرض اتاق بار 1374 میلی متر، عرض درب اتاق بار 1200 میلی متر و ارتفاع دیواره اتاق بار تندر پیکاپ 636 میلی متر است.

    این محصول با گیربکس دستی تقویت شده تولید می شود و برخورداری از موتور   K4M  با قدرت 105 اسب بخار و حجم 1598 سی سی قدرت قابل توجهی را در اختیار مشتری قرار می دهد. این موتور چهار سیلندر و 16 سوپاپ، از حداکثر گشتاور 148 نیوتن متر در دور 3750  بهره می برد.

    امکانات

    تندر پیکاپ دارای کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و ترمز آن به سیستم ABS و EBD مجهز است. این خودرو در چرخه ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر سوخت مصرف می کند و حجم مخزن سوخت آن 50 لیتر گنجایش دارد.

    ابعاد لاستیک تندر پیکاپ 185*65*16 و رینگ های آن فولادی است. آینه های جانبی آن از داخل قابل تنظیم است و سیستم صوتی آن، قابلیت پخش سی. دی، MP3 و رادیو را دارد.

    سیستم تهویه کولر و 300 میلی متر فضای پشت صندلی ها از دیگر امکاناتی است که این خودرو در اختیار راننده و سرنشین قرار می دهد. ظرفیت حمل بار آن، 800 کیلوگرم و وزن خالص خودرو 1120 کیلوگرم است.

    تندر پیکاپ استاندارد آلایندگی یورو4 را تامین می کند و از سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون با اتصال جناغی بهره می برد.

    ویژگی های طراحی

    درب موتور شیب دار این خودرو جلوه بصری خوبی را برای بیننده فراهم می کند و در عین حال پنجره های جانبی و شیشه جلو به اندازه کافی بزرگ هست. در جوانب خودرو مجموعه ای از قطعات ریخته گری پلاستیکی را می بینید که بدنه آن را از خش افتادن در هنگام پارک حفظ می کند.

    در هنگام سوار شدن به تندر پیکاپ، خود را در یک اتاق آشنا همانند تندر سدان می بینید. این که تندر پیکاپ یک خودروی اقتصادی و متناسب با بودجه خانواده به شمار می رود، به این معنی نیست که شما با پلاستیک های سخت و مواد ارزان مواجه هستید. تمامی قطعاتی که در ساخت این خودرو به کار رفته از استانداردهای روز رنو برخوردار و با سیستم های کیفیتی سخت گیرانه رنو نیسان تولید شده است.  اغلب مواد به کار رفته در داخل اتاق به آسانی تمیز می شود و نگرانی از بابت کثیف شدن محل راننده یا سرنشین نخواهید داشت.

    داشبورد این محصول با یک جانمایی ساده و کاربردی، همه کنترل هایی را که روی آن قرار گرفته به آسانی در دسترس سرنشین قرار می دهد و با حواس انسانی کاملا سازگار است.

    اصول ارگونومی و تطابق با بدن انسان در این خودرو به خوبی اجرا شده و برای قراردادن ابزار و لوازم همراه، فضاهای کافی مانند جعبه دستکش، جیب های تعبیه شده روی در و دو محل برای قراردادن لیوان در جلوی دسته دنده وجود دارد. یک فضای بزرگ هم در پشت صندلی ها هست که می توان لوازم بزرگ تر را در آن قرار داد.

    برای کسی که در کاربری حمل بار از این خودرو استفاده می کند، اتاق آن تمامی لوازم اساسی و امکانات مورد نیاز را دارا است.  نیروی متوقف کننده تندر پیکاپ قابل قبول است و پدال ترمز آن یک حس خوب ایجاد می کند.

    توسعه بازار تندر پیکاپ

    تولید این خودور از سال گذشته در ایران خودرو آغاز شده و قیمت این خودرو درحال حاضر 35.2 میلیون تومان است، اما شرکت ایران خودرو برنامه هایی را برای عرضه این محصول با شرایط مختلف به طوری که علاقه مندان بیشتری بتوانند آن را خریداری کنند دارد.

    این خودرو با همکاری مشترک ایران خودرو و شرکت رنو تولید شده و گیربکس آن  با توجه به نوع کاربری و متناسب با جاده‌های ایران تقویت شده است.

    تندر پیکاپ عملا تمام خصوصیات مثبت و برجسته مدل های استاندارد این خودرو را به همراه دارد و زمانی که از آیینه عقب به آن نگاه کنید، به هیچ عنوان نمی توانید به وانت بودن خودرو پی ببرید.

    کارشناسان صنعت معتقدند با توجه به نیاز بازار برای ورود وانت بارهای جدید و مصرف کم بنزین تندر پیکاپ، استقبال از این خودرو مناسب و قیمت آن نیز با توجه به امکانان و سطح کیفیت و استاندارد مناسب است.

    سخن آخر

    در نهایت تندر پیکاپ به عنوان شریکی مطمئن، هم به آسایش و راحتی راننده اندیشیده و در کنار آن به کم­کردن هزینه‌های تعمیرات و نگهداری توجه کرده است. در این خودرو امکانات و راحتی خودروهای سواری با قابلیت‌های مورد نیاز یک خودروی تجاری در هم آمیخته شده است. این خودرو ماحصل همکاری مشترک ایران‌خودرو و رنو بوده و با توسعه محصول خودروی قدرتمند و با کیفیت تندر تولید شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو