فونیکسریمکسبهتام

بهرامی ارض اقدس:

رابطه عکس بنزین و خودرو در ایران و سایر کشورها

عصر خودرو: نخریدن کالا برای ارزان شدن آن موجب تشدید رکود در بازار ، بیکاری و آسیب به تولید کشور می شود.

رابطه عکس بنزین و خودرو در ایران و سایر کشورها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، محسن بهرامی ارض اقدس در مورد وضعیت خودرو، اظهار داشت: عدم مدیریت درست در حوزه خودرو موجب افزایش انتظارات مردمی در این بخش شد و افکار عمومی هم در این مدت به درستی هدایت نشد و چنین القاء شد که با برداشتن تحریم ها و توافق 1+5 کلیه مشکلات اقتصادی حل می شود و قیمت ها می شکند.

    وی افزود:  البته این موضوع با شبیه سازی در خصوص قطعنامه جنگ تحمیلی که یکباره نرخ دلار به یک سوم کاهش یافت نیز همراه بود و چنین برداشت شد که اگر دلار به هزار تومان برسد همه کالاها ارزان خواهد شد و پول های بلوکه شده آزاد می شوند و میزان کالاهای مصرفی نیز افزایش خواهد یافت.

    بهرامی ارض اقدس با بیان اینکه نخریدن کالا برای ارزان شدن آن موجب تشدید رکود در بازار می شود گفت:  مشکلات مربوط به اشتغال آسیب جدی به بخش تولید خواهد زد.

    بهرامی ارض اقدس گفت: با توجه به اینکه پس از مسکن خودرو دومین کالای بادوام محسوب می شود که افراد برای به دست آوردن آن تلاش می کنند پس برای افراد جامعه موضوع مهمی است و راه اندازی کمپین هایی از این دست در شرایط کنونی و فضای بین المللی حاضر می تواند آسیب بیشتری به کشور وارد کند و باعث آشفته بازار در وضعیت اقتصادی شود.

    وی ادامه داد: طی سالهای گذشته خودرو از تعرفه بالایی برخوردار بود و مورد حمایت جدی دولت نیز قرار داشت و به دلیل اینکه مانند لباسشویی و سایر لوازم خانگی که قاچاق پذیر هستند قاچاق نمی شد( به دلیل شماره گذاری و غیره ) نیازهای بخشی از جامعه که به دنبال قیمت ارزانتر از کالای قاچاق استفاده می کنند برطرف نشد! و مردم نیز این موضوع را درک کردند که چون این کالا قاچاق پذیر نیست و در شرایط انحصار و شبه انحصار قرار دارد از حساسیت ویژه ای برخوردار است که نه تنها باید پول بیشتری بابت آن بپردازند بلکه باید در نوبت هم قرار گیرند که نه حق انتخاب رنگ آن را دارند و نه می توانند آپشن های آن را انتخاب کنند!

    وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تحت تاثیر سیاست های تحریمی قرار داشتیم گفت: در این مدت واحدهای تولیدی ما از تکنولوژی روز فاصله گرفتند و خودروسازان ما نتوانستند با شرایط روز و دانش فنی هماهنگ شوند.

    این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: همین امر باعث شد ارتقای کیفیت خودروهای داخلی در مقایسه با برندهای روز دنیا فاصله ای جبران ناپذیر داشته باشند در حالی که به لحاظ قیمتی بهای یک خودروی خارجی در کشور های دیگر با کیفیت بالاتر با یک خودروی ساخت داخل با تکنولوژی قدیمی برابری میکند و در برخی موارد حتی بهای آن پایین تر نیز هست!

    بهرامی ارض اقدس ادامه داد: همچنین افزایش نرخ حامل های انرژی و بهای بنزین در ایران با سایر کشورها فرق می کند به گونه ای که نرخ خودرو و بهای بنزین در ایران همزمان افزایش پیدا می کنند در حالی که در سایر کشورها زمانی که بهای بنزین افزایش پیدا می کند نرخ خودرو کاهش پیدا می کند.

    وی خاطر نشان کرد: همچنین میزان مصرف بنزین در خودروهای خارجی با خودروهای ساخت داخل متفاوت است به گونه ای که یک خودروی ساخت داخل هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کند در حالی که یک خودروی مشابه خارجی در هر 100 کیلومتر 5 لیتر بنزین مصرف می کند و این موارد را مصرف کننده بررسی می کند که چه میزان باید برای یک خودرو و بنزین مصرفی آن هزینه کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو