فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروسازان با بهبود کیفیت و کاهش قیمت از شرایط بازار بدون رقیب بهره گیری کنند

عصر خودرو : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار انحصاری که برای تولیدکنندگان خودرو کشور ایجاد شده است، گفت: خودروسازان داخلی، از موقعیت بازار بدون رقیب با کاهش قیمت و افزایش کیفیت بهره گیری کنند.

خودروسازان با بهبود کیفیت و کاهش قیمت از شرایط بازار بدون رقیب بهره گیری کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شرایط اقتصادی جدید کشور باعث شده مردم در انتظار کاهش قیمت بسیاری از کالاها و خدمات داخلی باشند به طوری که صنعت خودروی داخلی اکنون در تیررس بیشتر این انتظار قرار گرفته است.
    اما برخلاف این انتظار عمومی آنها تصمیم گرفته اند قیمت محصولات خود را افزایش دهند و این تصمیم به افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که به علت رکود چندین ماهه در بازار خودرو، قیمت برخی خودروها ارزان تر از قیمت کارخانه است و شورای رقابت هم که بعنوان مسئول تعیین قیمت خودرو مشخص شده تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.
    محمدرضا نجفی منش رئیس هیات مدیره انجمن خودروسازان پیش از این گفته بود: مردم تصور می کنند که با توجه به توافق هسته ای، خودروسازان خارجی وارد بازار ایران می شوند و تولیدات خود را ارائه خواهند کرد اما این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت.
    نماینده مردم اسدآباد در مجلس انتظار مردم برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو را بجا دانست و با اشاره به بازار انحصاری که در اختیار خودرو سازان است، افزود: رفتار خودروسازان باید طوری باشد که این بازار انحصاری که براثر تعرفه ها برای آنان ایجاد شده را غنیمت شمرده و به بازسازی، افزایش کیفیت و کاهش قیمت بپردازند.
    بهروز نعمتی با بیان آنکه این فرصت به زودی از آنان گرفته خواهد شد و رقبای جدی وارد بازار خواهند شد، تاکید کرد: خودروسازان داخلی نباید به گونه ای رفتار کنند که نتوانند در شرایط رقابت سهمی به خود اختصاص دهند.
    وی تعیین تعرفه 40 درصدی و امکانات مختلف دولتی و ارز ارزان را از جمله عواملی که موجب شده فعلا آنان یکه تاز بازار خودروی داخلی باشند، دانست و گفت: بازار رقابتی بالاخره اجازه تداوم این روند را نخواهد داد بنابراین خودروسازان برای رساندن خود به جایگاه اصلی باید از هم اکنون اقدام کنند.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار آن شد تا خودروسازان داخلی برای رقابت پذیر شدن و افزایش کیفیت گام برداشته و رضایت مردم را جلب کنند تا در آینده مردم همچنان به آنها مراجعه کنند.
    وی با اشاره به وجود تعدادی از شرکت های بزرگ در کنار خودروسازانی که زیان ده بوده و دو خودروساز بزرگ کشور زیان آنها را جبران می کنند، افزود: باید این شرکت ها منحل شوند زیرا قرار نیست حیاط خلوت هایی که برای عده ای بوجود آمد ادامه یابد و گریبان خودروسازها را بگیرد و آنان نیز دست در جیب مردم کنند.
    نماینده مردم اسدآباد در مجلس در خصوص وضعیت بهره وری در خودروسازی های ایرانی نیز گفت: نمی شود گفت بهره وری در شرکت های خودروسازی وجود ندارد اما آنچه تاکنون ما در بهره وری از خودروسازها توقع داریم، ایجاد نشده است.
    به اعتقاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خودروسازان نمره قبولی در بهره وری نگرفته اند و باید از همه ظرفیت ها بهره گیری کنند تا تولیدات کیفی داشته و قیمت هم متناسب شود.
    مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا گفته است: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در درجه اول افزایش کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده خودرو است که با یک برنامه ریزی صحیح می توانیم قیمت تمام شده خودروهای داخلی را کاهش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو