فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن:

تعامل با مراکز علمی و استفاده از تجارب خودروسازان دنیا بر کیفیت خودرو ملی تاثیر گذار است

عصر خودرو: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: تعامل علمی و دانشگاهی دنیا و استفاده از تجربیات آنها و به دنبال آن تولید محصول مشترک در داخل می‌تواند در ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی تاثیرگذار باشد.

تعامل با مراکز علمی و استفاده از تجارب خودروسازان دنیا بر کیفیت خودرو ملی تاثیر گذار است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، روح الله عباس پور به تبیین راهکارهای افزایش کیفیت خودرو داخلی و ترغیب مردم برای خرید خودرو ملی پرداخت و گفت: طبق بیانات رهبری برای ارتقای کیفیت محصولات باید نگاه درون زا مبتنی بر حمایت ازتولید داخلی داشته باشیم که این دو مولفه ازمحورهای اصلی اقتصادمقاومتی است.به عبارت دیگر بحث کیفیت یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.

    وی با بیان اینکه دنیا،‌ دنیای رقابت محصولات است گفت: در دنیای امروز رقابت حرف اول را می‌زند به همین دلیل باید محصولات ضمن داشتن کیفیت مطلوب قیمت مناسب نیز داشته باشند. اگر محصول هر واحد تولیدی کیفیت لازم را نداشته باشند نمی‌توانند با رقبایشان به رقابت بپردازند و طبیعتا از عرصه رقابت حذف خواهند شد.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: براین اساس شرکت‌های خودرو سازی برای ادامه حیات باید چند محور را سرلوحه کار قرار دهند اولین آن ارتقا کیفیت است برای رسیدن به این مهم باید استانداردهای لازم و پیش‌بینی شده در قانون را رعایت کنند.

    وی تعامل با مراکز علمی ، دانشگاهی و استفاده از نخبگان برای بهره‌وری بیشتر و به دنبال آن رسیدن به قیمت مناسب تمام شده را به عنوان مولفه‌های دیگر در ارتقای کیفیت خودروهای داخلی مطرح و اظهار کرد: خودروسازان باید جلسات و تعاملات مشترکی با خودروسازان بزرگ دنیا داشته باشند تا از دانش و فناوری آنها استفاده کنند. طبیعتا سرمایه گذاری برندهای مطرح خودروسازی در داخل کشور و به دنبال آن استفاده از دانش آنها جهت ارتقای کیفیت خودروهای داخلی به ترغیب مردم جهت خرید خودروهای ملی کمک می‌کند آن زمان است که صنعت خودروسازی می‌تواند قدرت رقابتی پیدا کرده و ادامه حیات داشته باشد.

    عباس پور توجه به خدمات پس از فروش را به عنوان مولفه تاثیر گذار در جذب مشتری دانست و گفت: این موضوع در قانون حمایت از مصرف کنندگان آمده است که باید خودروسازان داخلی باید به آن توجه ویژه‌ای کنند.

    وی در پایان گفت که قطعا با افزایش کیفیت خودروهای داخلی وداشتن قیمت مناسب مردم به سمت خرید خودرو ملی می‌روند و دیگر سراغ خودروهای خارجی بی‌کیفیت نمی‌روند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو