فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی خبر داد

تمایل آلمانی‌ها برای حضور در صنعت خودرو

عصر خودرو : رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور از تدوین نقشه راه تامین منابع مالی کشور خبر داد و گفت:‌ آلمانی‌ها مذاکره جدی برای حضور در صنعت خودرو و مسائل بانکی داشتند.

تمایل آلمانی‌ها برای حضور در صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد خزاعی با اشاره به رفت و آمد هیات‌های خارجی به کشور اظهار داشت: هیات‌های مختلفی از آلمان، اسپانیا، ایتالیا، اتریش و دیگر کشورها برای عادی‌سازی روابط اقتصادی به کشورمان آمده‌اند،اما هنوز مذاکره راجع به پروژه‌های خاص در این مذاکرات و ورود هیات‌ها صورت نگرفته است.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی‌ و اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ورود این هیات‌ها برای عادی‌سازی روابط و ارتقا سطح منافع مشترک اقتصادی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این حضور زمینه‌‌ساز  تعامل و همکاری بیشتر میان شرکت‌‌های دو طرف نسبت به سرمایه‌گذاری است.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به انعقاد موافقتنامه گمرکی با یکی از کشورهای اروپایی بیان داشت: این مباحث در زمینه بازسازی روابط صورت می‌گیرد و در کل علاقه‌مندی در مسایل بانکی، فاینانس و ترغیب و انتقال تکنولوژی مطرح است.

    خزاعی به حضور هیات بلندپایه آلمانی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: آلمانی‌ها برای حضور در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو اعلام آمادگی و علاقه‌مندی کردند. همچنین در گذشته همکاری‌های قوی بانکی وجود داشت که در حال حاضر باید از سر گرفته شود.

    وی ادامه داد: این کشور اروپایی در عرصه اقتصادی قدرتمند و صاحب تکنولوژی بوده که در بخش‌های مختلف و صنایع سبک، سنگین و ماشین‌آلات امکانات پیشرفته و خوبی دارد که می‌توان از آنها بهره‌مند شد.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی‌ و اقتصادی کشور به مذاکرات خوب و عزم جدی مسئولان ایتالیایی برای همکاری‌های مالی و بانکی اشاره کرد و بیان داشت: همچنین مذاکرات جدی با هیات اتریشی در بخش‌های مختلف مانند انرژی، همکاری‌های بانکی و مالی، محیط زیست و انرژی‌های نو صورت گرفته و چند پروژه داخلی به آنها معرفی شد.

    معاون وزیر اقتصاد به استراتژی دولت برای سرمایه گذاری هدفمند در اقتصاد پرداخت و گفت: از هر سرمایه‌گذاری در کشور استقبال نمی‌کنیم و تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری مد نظر ما، باید بتواند منجر به ارزش افزوده و توسعه بازار صادراتی شود.

    خزاعی با اعلام این خبر که نقشه راه تامین منابع مالی کشور تدوین شده است، تاکید کرد: براساس توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی باید منجر به اشتغال قابل توجه و ارتقای سطح تولید داخلی برای حضور در بازارهای جهانی شود.

    معاون وزیر اقتصاد با تاکید با اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی هدفمند عمل کرده و در حوزه‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم پذیرفت عنوان کرد: بخش انرژی، صنایع سبک و نیمه سبک و دیگر بخش‌ها مدنظر سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو