فونیکسریمکسبهتام

فراکسیون کارگری مجلس پیشنهاد داد:

افزایش تعرفه خوردهای خارجی برای حل مشکل کارگران خودروساز

عصر خودرو : فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد طرحی خواستار آن شد تا برای حل مشکلات اشتغال کارگران خودروساز داخلی عوارض و تعرفه مالیات خودروهای وارداتی تا هزار درصد افزایش یابد.

افزایش تعرفه خوردهای خارجی برای حل مشکل کارگران خودروساز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، همزمان با برپایی تجمع صبح امروز گروهی از کارگران خودروساز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تهیه طرحی پیشنهادی خواستار حل مشکلات اشتغال کارگران خودروساز داخلی شد.

     طرح پیشنهادی فراکسیون کارگری مجلس که متن ان به شرح ذیل است مشتمل بر یک ماده واحده بوده و قرار است که به زودی در صحن علنی مجلس قرائت شود.

    ماده واحده: کلیه وارد کنندگان و تولید کنندگان و قطعات خودرو مکلفند در قبال واردات خود و قطعات آن تا حد هزار درصد عوارض و تعرفه مالیات بر حسب نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت نمایند و وزارت اقتصاد و دارایی به میزان ساخت، پرداخت نماید.

    تبصره 1: خودرویی که از نظر میانگین حجم و ارزش بالا‌تر از 70 درصد در داخل ساخته شده باشد ساخت داخلی محسوب شده و در بقیه موارد به نسبت سهم کوچک‌تر ساخت داخل تا وادرات مطلق، عوارض به شکل پلکانی حسب‌ آیین نامه‌ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد و به تصویب هیات وزیران می‌رسد تعیین می‌گردد.

    تبصره 2: خودروسازان داخلی به نسبت سهم ساخت داخل بالا‌تر از 70 درصد از همین محل جوایز تشویقی بنا به پبشنهاد شورای رقابت با در نظر گرفتن سطح کیفیت بالا‌تر و خدمات بهتر به مشتریان دریافت خواهند داشت.

    تبصره 3: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است طی آیین‌نامه‌ای برای حمایت از خریداران خودروی داخلی، حسب خدمات پس از فروش و توجه به فرهنگ مشتری‌مداری شرکت‌ها را مورد تشویق یا آن‌ها را وادار به قبول شروطی در قراردادهای فروش نظیر تعویض کالا یا جمع‌آوری کالاهای معیوب از بازار اقدام نماید.

    همچنین در مقدمه تشریحی این طرح آمده است میل به مصرف کالاهای خارجی خصوصا استفاده از کالاهای خارجی با دوام نظیر خودرو یک کشش دیرپای ا قتصادی است که در ایران قدمتی طولانی دارد آنچه که از روز اول تا امروز هنوز هم باور نشده است این است که ایرانی خود خودرویی را می‌سازد که بر آن سوار است. حافظه تاریخی مردم ایران در بسیاری از موارد نمی‌خواهند این واقعیت را پذیرا باشد ووقتی هم خود را در مقابل این واقعیت می‌بیند بیشتر تولید خودروی ملی را با کشورهای پرسابقه در این زمینه یا نو خواسته‌هایی که توانسته‌اند در بازار نقش بزرگتری بگیرند مقایسه می‌کند و تولید هر پدیده ملی نیازمند صیانت، ‌صبوری وبردباری است اگر درشرایط اقتصاد بازار به خوبی از آن صیانت نشود قوی‌ترین صنایع و بنگاه‌ها منهدم خواهد شد به طور مشخص می‌توان از صنعت نساجی که در طول دهه هفتاد این اتفاق برای آن افتاد یاد کرد به جای برطرف کردن عیب مدیران و نوسازی کالاهای خارجی و شاید هم از موارد کم کیفیت‌تر در پارچه و منسوجات ایرانی ترجیح داده شد امروز صنعت خودرو و صنایع و ابسته آنکه به تقریب 900 هزار شغل را در خود جای داده است، به واسطه حضور کمپین‌های خلق الساعه و عدم درایت پاره‌ای از مدیران و کم توجهی به خواست مشتریان و بی‌حوصلگی در جهت حل مشکلات می‌رود تا ابتدا تضعیف و سپس مانند صنعت نساجی واژگون شود.

    لازم است با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و اصرار همکاران براین مسیر تلاش جدیدی برای صیانت از خودرویی که امروز در معرض همه گون جفاکاری قرا رگرفته است صورت پذیرد امروز هم خودروهای کم کیفیت با ظاهر بزک کرده‌تر صنعت خودروی ما را تهدید می‌کند واز طرف دیگر بعد از برطرف شدن تحریم‌ها خودروهای پرسابقه ممکن است تهدید بر این صنعت باشند. اصولا برای مقابله دو راه بیشتر وجود ندارد یا ممنوعیت خارجی‌ها برای حضور در این بازار یا وضع تعرفه‌ای که در قله وضع شود و به موازات این صنعت سبک‌تر شود. این طرح در شرایط پرخطر امروز با هزار درصد عوارض گمرکی که برای واردات مطلق وضع گردیده می‌کوشد تا مانعی برای از میان رفتن اشتغال این صنعت باشد امید داریم همکاران محترم با رای به این طرح به صیانت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی همت گمارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو