فونیکسریمکسبهتام

رییس ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری :

تنها ۵ درصد فعالیت های نانو در حوزه خودرو است

عصر خودرو : تنها ۵ درصد از فعالیت های نانو در حوزه خودرو است و در حوزه های دیگر فعالیت های گسترده تر بوده و با همکاری وزارت صنعت به دنبال رسوخ نانو در صنایع دیگر هستیم.

تنها ۵ درصد فعالیت های نانو در حوزه خودرو است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، سعید سرکار صبح امروز در نشست تخصصی صنعتی کاربردهای فناوری نانو در صنعت خودرو که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: در دنیا اقتصاد کشورها به سه دسته تقسیم می شوند کشورهای مبتنی بر اقتصاد مواد خام ، اقتصاد دانش بنیان و اقتصادی مبتنی بر خلاقیت که ما نیز سعی داریم از اقتصاد مبتنی بر مواد خام جدا شده و به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

    وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 95 درصد از نانو مواد در داخل کشور وجود دارد اما رسوخ فناوری نانو در صنایع موجود از مهمترین برنامه های ما در این بخش است در صورتی که امروز توجهی به فناوری نانو در تولید محصولات نشود فردا رقابت پذیری در بازارها را از دست خواهیم داد.

    سرکار با بیان اینکه استفاده از فناوری نانو لزوما قیمت محصولات را افزایش نخواهد داد افزود: به عنوان مثال در پنجره های یو پی وی که از نانو استفاده می شود هر چند این پنجره ها مقاومت بالایی دارند اما دارای قیمت پایینی در بازار هستند.

    وی با بیان اینکه در 8 حوزه صنعتی از فناوری نانو بهره برده ایم گفت: دستاوردهای ایران در حوزه نانو مبتنی بر توانمندی داخل است و در این تکنولوژی ایران متکی به خود است.

    سرکار با اعلام این خبر که به دنبال دارو، پارچه و سایر محصولات هوشمند در این حوزه هستیم افزود: تنها 5 درصد از فعالیت های نانو در حوزه خودرو است و در حوزه های دیگر فعالیت های گسترده تر بوده و با همکاری وزارت صنعت به دنبال رسوخ نانو در صنایع دیگر هستیم.

    وی با بیان اینکه مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی خودکفایی در دانش است ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است در زمان تحریم ها صادرات محصولات دانش بنیان به کشور را تحریم کردند اما ما معتقدیم ایران توانایی و بنیه آن را دارد تا به عنوان اقتصاد تهاجمی به سایر کشورها نفوذ کند.

    سرکار با بیان این سوال که آیا ما واقعا در کشور صنعت نساجی داریم ؟ افزود: موضوع داشتن صنعت با کارخانه متفاوت است در بخش نساجی ما تنها تعدادی ماشن آلات خریداری کرده و مشغول نخ ریسی و غیره هستیم اما صنعت نساجی نداریم !

    وی تصریح کرد: زمانی می توانیم بگوییم دارای صنعت هستیم که خود ماشین الات تولید کنیم و آن را ارتقاء دهیم.

    رییس ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری با انتقاد از دور بودن بخش صنعت و دانشگاه در کشور افزود: در غرب دانشگاه و صنعت با یکدیگر متولد شدند اما در ایران به بخش صنعت و دانشگاه از سوی دولت منابع مالی تزریق می شود و هر کدام جداگانه کار خود را می کنند این در حالی است که شرکت های دانش بنیان می توانند به عنوان واسط این خلاء را پر کرده و این ارتباط را برقرار کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو