فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت :

آئین نامه شرکت های دانش بنیان به تصویب رسید

عصر خودرو : وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری این نشست را با هدف آشنایی صنایع مرتبط با دستاوردهای اخیر در حوزه نانوپوشش ها و رسوخ این فناوری در صنعت خودرو برگزار کرده است.

آئین نامه شرکت های دانش بنیان به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، علی اصغر توفیق در نشست تخصصی صنعتی کاربردی های فناوری نانو در صنعت خودرو که صبح امروز در وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: آئین نامه شرکت های دانش بنیان روز گذشته به تصویب رسید و قوانین مالکیت صنعت در دولت نیز تصویب شده و به مجلس ارسال شده است.

    وی با اشاره به وظایف بنگاهها گفت: مطالعه بازار ، توسعه فعالیت های تحقیق و توسعه و اتصال به زنجیره عرضه از مهمترین وظایف بنگاهها است.

    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اعلام این خبر که استقرار صنایع پیشرفته در کلان شهرها به تصویب رسیده است افزود: طی یک سال گذشته اقداماتی در خصوص حمایت از بنگاههای صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان انجام شده است که از آن جمله ارائه تسهیلات حمایتی و مشارکتی و پیشنهاد بندهای قانونی تهیه آئین نامه های مرتبط حمایت از تحقیق و توسعه ماده 4 قانون رفع موانع تولید ، بند س ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بند د تبصره 10 بودجه 94 است.

    توفیق ادامه داد: در صورتی که شرکت های تولیدی فعالیت های تحقیقاتی خود در این حوزه آغاز کنند و فعالیت های خود را با دانشگاه لینک کنند تا 50 درصد هزینه های تحقیقاتی آن ها را برمی گردانیم که برای امسال 2 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در سالهای آینده این رقم افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: همچنین شرکت هایی که حداقل 500 میلیون تومان فروش داشته باشند حتی فروش ضایعات در صورت ارائه تحقیق و توسعه در این بخش 10 درصد از مالیات معاف خواهند شد.

    توفیق تصریح کرد: در ماده 35 قانون که ویژه معادن و صنایع معدنی است نیز در صورتی که معدنی به ثبت رسیده باشد اما هیچ فعالیتی در آن صورت نگرفته باشد پروانه این قبیل از معادن لغو خواهد شد.

    وی با اشاره به اقدامات آینده دفتر معاونت آموزش ، پژوهش و فناوری وزارت صنعت گفت: توسعه صنایع مبنی بر توسعه فناوری های صنعتی، توسعه صنایع دانش بنیان در بخش کشاورزی ، زیست محیطی و آلودگی آب ، تسهیل در سرمایه گذاری ها در صنایع مختلف از جمله مهمترین برنامه های این دفتر است.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری  این نشست را  با هدف آشنایی صنایع مرتبط با دستاوردهای اخیر در حوزه نانوپوشش ها و رسوخ این فناوری در صنعت خودرو برگزار کرده است.

    براین اساس ؛  حوزه های تخصصی- صنعتی مرتبط با موضوع نشست شامل بخش های ابزار، قالب، آهنگری، ریخته گری، نورد، برش و ماشین کاری، بخش های ساخت و طراحی موتور، گیربکس و سایر اجزای مرتبط و بخش های تزئیینی خودرو از جمله تریم داخل و خارج خودرو، شیشه، آینه و پلاستیک خواهد بود.

    گفتنی است: این نشست تخصصی به  آشنایی بیشتر با کاربرد های فناوری نانو ، اطلاع از حمایت های ویژه این وزارتخانه و ستاد نانو از صنایع جهت به کارگیری این فناوری و همچنین شناسایی و بررسی چالش ها و پتانسیل های موجود در آن صنعت منجر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو