فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران عنوان کرد

پیش شرط‌های ورود سرمایه گذار خارجی

بی‌رغبتی خودروسازان برای مشارکت با خارجی‌ها

عصر خودرو : رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران گفت: تا دو مقوله امنیت و منفعت نباشد، سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری وارد بازار ایران نمی‌شود و طرف خارجی ابتدا به فکر فروش کالای خود تا سرمایه‌گذاری در ایران است.

پیش شرط‌های ورود سرمایه گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهدی پورقاضی  در مورد مزایا و معایب ورود سرمایه‌گذاران خارجی تا حد قابل توجهی به نفع کشور خواهد بود، اما باید توجه کرد که تبلیغات جانبی در مورد حضور خارجی‌ها کمی بیش از واقعیت است.

    وی تصریح کرد: خارجیها در اولین قدم برای سرمایه‌گذاری ورود نخواهند کرد و  بسیاری از هیأت‌های تجاری برای مطالعه بازار ایران وارد کشور می‌شوند.

    عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برداشته شدن تحریم‌های بانکی را عاملی در گشایش روابط تجاری دانست و افزود: در این مرحله هم خارجی‌ها سعی می‌کنند تا ابتدا کالای خود را در بازار ایران بفروشند؛ چرا که بازار ایران از نظر این کشورها پس از تحریم بازار جدید و دست‌نخورده‌ای محسوب می‌شود.

    ضرورت تسهیل در قوانین و مقررات کشور برای ورود سرمایه گذار خارجی

    پورقاضی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان طرف خارجی را به سرمایه‌گذاری پایدار ترغیب کرد، گفت: دو مقوله امنیت و منفعت سبب می‌شود تا سرمایه‌گذار جذب بازار ایران شود. ما باید ضوابط قانونی و مقررات کشور را در این راستا تسهیل کنیم و برخی بر این باورند که ما باید کار را پیچیده‌تر کنیم، تا طرف خارجی نتواند کالای خود را به‌راحتی در بازار ایران بفروشد، در صورتی که این مسئله نتیجه عکس می‌دهد.

    بی‌رغبتی خودروسازان داخلی نسبت به رقابت در بازار

    وی خاطرنشان کرد: ورود کالای خارجی به بازار ایران علی‌رغم برخی مخاطرات سبب ارتقای کیفیت تولید داخلی هم می‌شود، نمونه‌اش خودروست؛ چراکه اعتقاد نداریم از هر تولید داخلی با هر کیفیتی باید حمایت کرد، ولی در صنعت خودرو ظاهراً مدیران این بخش چندان علاقه‌ای به رقابت در بازار نداشته و سال‌هاست کالا را به قیمت بالا به مصرف‌کننده داخلی فروخته‌اند و حتی حاضر به تغییر رویه هم نیستند.

    وی در مورد سرمایه‌گذاری مشترک مطرح خارجی با خودروسازهای داخلی، گفت: بعید می‌دانم با توجه به سابقه‌ای که آن‌ها از خودروسازهای ما دارند، تمایلی به ورود در این عرصه داشته باشند، اما اینکه واقعاً مدیر دولتی که در رأس خودروسازی منصوب شده، این آمادگی را دارد که با طرف خارجی مشارکت کند، امر بعیدی به نظر می‌رسد.

    قطعه سازان در حوزه‌های از رده خارج شده سرمایه گذاری کرده‌اند

    رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران در مورد ورود قطعه‌سازان خارجی برای ارتقای کیفیت محصولات از جمله خودرو نیز گفت: قطعه‌سازان ما در حوزه‌هایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اکنون خودروی آن‌ها از رده خارج است و تقریباً در هیچ کشوری ساخته نمی‌شود و قطعه سازان خارجی قطعا با ساخت مدل‌های جدید خودرو امکان ورود خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو