فونیکسریمکسبهتام

وزیر ارتباطات:

کمپانی‌های خودروساز فرانسوی در ترکیب هیاتی تجاری وارد ایران شدند

عصر خودرو : وزیر ارتباطات با بیان اینکه کمپانی‌های فرانسوی علاقه‌مند به همکاری با شرکتهای ایرانی هستند گفت: کمپانی‌های خودروساز این کشور هیات تجاری را در سفر به ایران همراهی می‌کنند.

کمپانی‌های خودروساز فرانسوی در ترکیب هیاتی تجاری وارد ایران شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دیدار و گفت‌وگو با وزیر تجارت خارجی فرانسه با بیان اینکه بعد از توافق وین توافقات گسترده‌ای با کشورهای مختلف در زمینه‌ همکاری‌های متقابل داشته‌‌ایم اظهار کرد: فرانسه جزو کشورهایی بود که اقبال خوبی برای همکاری با ایرا ن داشته تا شرایط دوران تحریم را به سرعت جبران کند و اکنون شاهدیم که هیئت بزرگ اقتصادی این کشور به همراه دو وزیر کابینه به ایران آمده‌ا ند.

    وی عنوان کرد شرکتهای متنوعی با این هیات تجاری همراه است که 8 شرکت مخابراتی و ماهواره‌ای نیز در آن حضور دارد.

    وزیر ارتباطات با اشاره به 4 محور گفت‌وگو با نمایندگان فرانسه گفت:  در گام اول مذاکراتی را داشتیم در ارتباط با ساخت ماهواره ملی و سنجش از راه دور تا در این زمینه مشاوره‌های لازم را داشته باشیم. دو شرکت ایرباس و تالس نمایندگانشان را به همراه این هیئت تجاری روانه ایران کردند و قرار است فردا مذاکراتی را با رئیس سازمان فضایی کشور داشته باشند.

    واعظی ادامه داد: شرکتهای سازنده تجهیزات مخابراتی همراه این هیات تجاری هستند ما پروژه‌های بسیاری در زمینه شبکه برای همکاری متقابل داریم و موضوع سوم بحث‌های مشاوره‌ای در ارتباط با پروژه‌های متعدد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که در این باره بحث‌های پژوهشی  و اقدامات مختلفی را مانند امنیت شبکه و کیفیت آن می‌توان انجام داد.

    وزیر ارتباط در ارتباط با محور چهارم صحبت‌هایشان گفت: نماینده یکی از اپراتورهای بزرگ فرانسه به نام اورنج که در 28 کشور دنیا حضور فعال دارد نیز در این هیئت تجاری به ایران آمده و نمایندگان آن برنامه‌های در ارتباط با همکاری متقابل با اپراتورهای ایران دارند. برخی از این اقدامات مانند کارت هوشمند و سیم‌کارت است.

    وی افزود: در نظر داریم کمیسیون مشترک ICT و فضایی را با این کشور تشکیل دهیم تا فعالان بخش دولتی و خصوصی توانند تجربیات و دیدگاه‌های خود را مبادله کنند و این اقدام باید قبل از سفر روحانی به پاریس نهایی شود.

    واعظی با بیان اینکه امروز مرکز تجاری فرانسه در تهران افتتاح شد گفت: این موضوع می‌تواند زمینه بازتری را برای فعالیت‌ها به ارمغان آورد و آنطور که نمایندگانشان را در جلسه گفت‌وگو دیدم بسیار متمایل و راغب به همکاری با ایران هستند.

    وی با اشاره به دو نکته مطرح شده در این جلسه که به نوعی تسهیل کننده پروژه‌های فیمابین این دو کشور است گفت: در مرحله اول روابط دو کشور باید عادی شود و به حالت قبل بازگردد دوم بیمه کفاس که به نوعی تضمین فاینانس‌های انجام شده بین کشورها برای خریدهایشان است باید عملیاتی شود که در این راستا مسئولان بانکی و بیمه‌ای این کشور نیز حضور داشتند.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه انتقادات بسیاری بر سر ورود کمپانی‌های فرانسوی مخصوصا خودروسازان این کشور به ایران با توجه به اینکه  برخی از این شرکتها در زمان تحریم کشور را ترک کردند، وجود دارد آیا خودروسازان فرانسوی نیز تیم مورد نظر را همراهی می‌کنند گفت: بله کمپانی‌های خودروساز فرانسوی در این هیئت تجاری حضور دارند و امروز عصر با وزیر صنعت دیدار و گفت‌وگو کردند تا جایی که بنده می‌دانم بسیار علاقه‌مند به حضور و همکاری در ایران هستند.

    واعظی در پاسخ به این سوال که چه زمانی این حجم از دیدارها و توافقنامه‌ها به قرارداد می‌انجامد و ثمره آن را مردم مشاهده می‌کنند؟ گفت: مذاکراتی که انجام می‌دهیم روی پروژه‌های بزرگ است و از این حیث بحث‌هایی نظیر ماهواره قطعا به مدت زمان زیادی برای ثمربخشی نیاز دارد و همین طور پروژه‌های دیگر مانند نفت.

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه مذاکرات روی کارهای کوچک تجاری آسان است افزود: تازه دو ماه است که این هیئت‌ها به راه افتاده‌اند و قطعا آن کسانی که نسبت به زمان قرارداد شدن این تفاهمات انتقاد دارند دنبال نیمه خالی لیوان هستند زیرا به آمدن این حجم از هیات‌های تجاری به کشورمان که خود علامت مثبتی به حساب می‌آید توجه نمی‌کنند.

    وی خاطرنشان کرد: مقدمات کار را فراهم می‌کنیم و مراحل برای به سرانجام رسیدن طبق روال طی می‌شود؛ مردم در اسفند و فروردین‌ماه می‌توانند نتایج این مذاکرات را نظاره‌گر باشند. زیرا تا آن زمان می‌توانیم شاهد عادی روابط بین کشورها باشیم.

    واعظی در ارتباط با دیدگاه دولت نسبت به کشور فرانسه که انتقادات فراوانی نسبت به آن مطرح شده است گفت: سیاست ما این است که علی‌رغم فراز و نشیب‌های بسیار بین ایران و فرانسه در گذشته فصل جدیدی از روابط را بین دو کشور بازگشایی کنیم که البته فرانسوی‌ها به این موضوع راغب هستند.

    او افزود: این کشور در برهه‌ای از مذاکرات 1+5 نقش مثبتی را در برابر جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد.

    وی در پاسخ به این سوال که اپراتور اورنج فرانسه قرار است در چه سطح با اپراتورهای ایرانی همکاری کند گفت: این شرکت با یکی از اپراتورهای ایرانی مذاکره خواهد کرد تا بخشی از سهم آن را خریداری کند ا ما تا زمانی که مذاکرات آنها شروع نشده نمی‌توانم با بیاناتم گفت‌وگوهای آنها را خراب کنم. در ضمن این اپراتور درارتباط با فعالیت اپراتور مجازی در ایران نیز فعالیت‌هایی را می‌خواهد که داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو