فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد

آمار نا امیدکننده تولید خودرو تا پایان امسال

رشد تولید خودرو منفی می شود

عصر خودرو : سعید لیلاز گفت: افت تولید خودرو در کشور از ابتدای شهریور شروع شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رشد یا منفی شود و یا اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت به اندازه سال قبل تولید خودرو صورت گیرد.

آمار نا امیدکننده تولید خودرو تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، سعید لیلاز  با اشاره به رشد تولید خودرو در پنج ماه نخست امسال گفت: رشد 5/17 درصدی تولید خودرو در پنج‌ماه نخست امسال، تا پایان سالجاری تداوم نخواهد داشت چرا که با توجه به کاهش تقاضای خودرو در کشور پیش بینی می‌شود تولید نیز کاهش یابد.

    این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه از دو سال قبل پیش‌بینی کرده بود که تقاضا به عنوان مشکل عمده صنعت خودرو در میانه‌های دهه 90 تبدیل شود، گفت: اگر خودروسازان با همین دست فرمان پیش بروند و نتوانند در سمت تقاضا کاری را انجام دهند، طبیعتا قادر نخواهند بود به مانند سال گذشته به تولید خودرو بپردازند.

    او افزود: در خوشبینانه‌ترین حالت در سال 94، خودروسازان به اندازه سال 93 به تولید خودرو خواهند پرداخت که این موضوع نشان می‌دهد صنعت خودرو به مانند سال 92 و 93 کمکی به رشد اقتصادی نخواهد کرد اما در کاهش آن هم نقشی نخواهد داشت.

    لیلاز در پاسخ به این پرسش که آیا بازار خودرو ایران اشباع شده است یا خیر گفت: اشباع بازار در ادبیات اقتصادی معنا ندارد چراکه خودروسازان روزانه چندین هزار خودرو را روانه بازار می‌کنند و برای این تعداد خودرو هم مشتری وجود دارد اما چون قدرت اقتصادی‌ مردم پایین آمده آنها نمی‌توانند خودرو مورد نیازشان را تهیه کنند به همین خاطر تولید خودرو از حدی بالاتر نخواهد رفت.

    به گزارش اقتصادنیوز، رشد 50 درصدی تولید خودرو در سال 92 سبب شد تا در کنار رشد تولید نفت، رشد اقتصادی کشور در سه ماه نخست سال 93 پس از 9 فصل رکود افزایش یابد که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص کاهش تولید خودرو این احتمال وجود دارد تا نقش صنعت خودرو در رشد اقتصادی امسال خنثی باشد.

    آمارهای تولید خودرو بیانگر آن است که خودروسازان داخلی در پنج ماه نخست امسال 405 هزار و 689 خودرو سواری به تولید رساندند که از این تعداد 55.3 درصد سهم محصولات ایران‌خودرو، 34.7 درصد سهم سایپا و 10 درصد نیز سهم سایر خودروسازان بوده است.

    شرکت‌های خودروساز تا پایان مردادماه 405 هزار و 689 دستگاه انواع خودروهای سورای را به تولید رسانده اند که از این تعداد ایران خودرو با تولید،224 هزار و 452، سایپا، 140 هزار و 919، کرمان موتور 22 هزار و 508، مدیران خودرو، 14 هزار و 422 و گروه بهمن 2 هزار و 155 به ترتیب به عنوان پنج خودروساز بزرگ کشور نام گرفته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو