فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل بازرگانی سایپا خبر داد

خودروهای هیبریدی چینی وارد می‌شود

طرح ویژه تعویض خودرو دست‌دوم با نو

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا از مذاکره برای واردات خودروهای هیبریدی چینی به کشور خبر داد و گفت: مذاکره برای واردات و تولید محصولات یک شرکت خودروساز فرانسوی نیز توسط گروه سایپا در حال انجام است.

خودروهای هیبریدی چینی وارد می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، فرامرز طاهری در یک نشست خبری از انجام مذاکره با شرکت‌ چانگان چین برای واردات خودروهای هیبریدی به کشور خبر داد و گفت: عرضه خودروهای هیبریدی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است و در حال حاضر مذاکره برای واردات این نوع خودروها را در دستور کار داریم.

    وی همچنین از انجام مذاکره با شرکت‌های چینی همکار سایپا برای عرضه مدل‌های جدید محصولاتشان در ایران خبر داد.

    طاهری در مورد آینده بازار خودروهای چینی در کشور نیز گفت: تا زمانی که تحریم‌ها وجود داشته باشد، بیشتر با خودروسازان چینی کار خواهیم کرد ولی در آینده محصولات شرکت‌های فرانسوی را نیز در سبد محصولاتمان خواهیم داشت.

    وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه واردات خودروهای اروپایی به دلیل تحریم‌ها، گفت: مذاکرات جدیدی را برای واردات چند مدل خودروی فرانسوی آغاز کرده ایم و در عین حال، شرکت سایپا نیز در حال مذاکره برای تولید این خودروها در کشور است.

    وی همچنین با اشاره به هزینه‌های بالای واردات خودرو، گفت: هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری و پرداخت هزینه اسقاط خودروی فرسوده باعث شده تا خودروی خارجی با 2.5 برابر قیمت اصلی خود به خریداران عرضه شود.

    مدیر عامل بازرگانی سایپا در ادامه با بیان اینکه عرضه خودروهای سفارشی، ارائه خودروی نو به جای خودروی دست دوم، عرضه خودروهای دست دوم با گارانتی یک ساله، واردات خودرو و اجاره خودرو در مأموریت شرکت ستکو دیده شده است، افزود: واردات 600 دستگاه C5، واردات V5 از محصولات شرکت برلیانس چین، واردات CS35 و ایدو از جمله اقدامات این شرکت است که بر اساس بازاریابی انجام شده، خط تولید CS35 در کاشان ایجاد شده و این خودرو از اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

    وی افزود: سال گذشته 3 هزار دستگاه برلیانس به کشور وارد شد ولی به دلیل اینکه شرکت سایپا واردات سریع این خودروها را پیش‌بینی نمی‌کرد، در تحویل آن مشکلاتی ایجاد شد.

    مدیر عامل بازرگانی سایپا تصریح کرد: قرار شد از این به بعد فروش این محصول نیز با مدیریت شرکت مهندسی بازرگانی سایپا و از طریق نمایندگی‌های منتخب انجام شود.

    وی با بیان اینکه سال گذشته هزار دستگاه برلیانس به خریداران تحویل داده شد، افزود: تاکنون حدود 2400 دستگاه از این خودرو به مشتریان تحویل داده شده و حدود 600 دستگاه باقی مانده است.

    وی در مورد پرداخت پول انصراف‌دهندگان از خرید برلیانس نیز گفت: تعداد انصرافی‌ها از خرید این خودرو، کم بوده است و سعی کردیم با خودروی جایگزین، نیاز مشتریان را پاسخگو باشیم.

    وی تأکید کرد: حدود 5 درصد از خریداران برلیانس انصراف داده‌اند که البته در پرداخت پول انصراف و سود مشارکت آنها با تأخیر روبه‌رو بودیم ولی این مشکل در حال حل است.

    طاهری ادامه داد: هر هفته به محض اینکه پول به دستمان برسد، نسبت به بازگرداندن پول انصرافی‌ها اقدام می‌کنیم و این مسئله تا آنجا برای ما مهم است که پرداخت حقوق کارکنان شرکت عقب افتاده است.

    به گفته وی، پول بیش از 70 درصد انصرافی‌ها پرداخت شده و حدود 30 درصد انصرافی‌ها باقی مانده‌اند که برای آنها نیز اقدام خواهد شد.

    وی همچنین با اشاره به برنامه جایگزینی خودروهای دست دوم توسط شرکت بازرگانی سایپا گفت: در این برنامه، خودرو دست دوم مشتری با عمر زیر 10 سال بر اساس قیمت بازار و توسط کارشناس، قیمت‌گذاری می‌شود و به جای آن، خودرو نو با تسهیلات به خریداران عرضه می‌شود.

    مدیر عامل بازرگانی سایپا توضیح داد: خودروهای دست دوم را به روزرسانی کرده و با ارائه گارانتی یک ساله به مشتریان عرضه می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو