فونیکسریمکسبهتام

میلیون ها یورو در راه ایران

ایران خودرو رسما از پژو غرامت خواست

عصر خودرو : خودروساز بزرگ فرانسوی در حالی قرار است تا چندی دیگر دوباره به میهمانی خودروسازی ایران بیاید که ایران خودرویی ها با ارسال نامه ای به این خودروساز فرانسوی، خواستار دریافت غرامت شده اند.

ایران خودرو رسما از پژو غرامت خواست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، به گفته منابع آگاه، مسوولان ایران خودرو با استناد به اینکه رفتن ناگهانی پژو از ایران، سبب کاهش تولید این شرکت (ایران خودرو) شده است، از خودروساز فرانسوی خواسته اند تا معادل ضرری که بابت افت تیراژ زده اند، غرامت پرداخت کنند.

    هرچند منابع آگاه چیزی در مورد رقم درخواستی ایران خودرو از پژو نمی گویند، اما چون ملاک آنها، تیراژ کاسته شده محصولات پژو در ایران است،خودروساز فرانسوی باید غرامت سنگینی را به آبی های جاده مخصوص بپردازد.

    پژو تا سال 2014 با ایران خودرو قرارداد داشت، اما در اوایل سال 2012 میلادی به واسطه خرید بخشی از سهامش توسط جنرال موتورز آمریکا، از ایران رفت تا هم یکی از بازارهای بزرگ خود را از دست بدهد و هم ایران خودرو را گرفتار بحران تولید کند.

    با توجه به اینکه تولید محصولات پژو در ایران، طی سال های 91 و 92 (تقریبا مطابق با 2012 و 2013 میلادی) به کمتر از نصف کاهش یافت، به نظر می رسد چند صد میلیون یورو غرامت از سوی پژو در راه ایران خودرو است. هرچند مشخص نیست که پرداخت این غرامت، شرط ورود دوباره پژو به خودروسازی ایران هست یا نه، اما به نظر می رسد ایران خودرویی ها به شدت پیگیر دریافت این غرامت هستند تا هم زهر چشم از دوست فرانسوی شان بگیرند و هم خزانه شان را رونقی ببخشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط