فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

در چشم انداز۱۰ ساله یک سوم خودروهای داخلی به بازارهای خارجی صادر می شود

عصر خودرو : وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان آنکه در چشم انداز ۱۰ ساله ایران باید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تولید کند، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده یک سوم این خودروها باید به بازارهای خارج از کشور صادر شود.

در چشم انداز۱۰ ساله یک سوم خودروهای داخلی به بازارهای خارجی صادر می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه پس از بازدید از بخش های مختلف شرکت ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: هم اکنون ظرفیت تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی بین یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار دستگاه است که همه این خودروها با رعایت استانداردهای ملی تولید و به بازار عرضه می شود.
    وی اضافه کرد: اگر خودروهای داخلی فاقد استانداردهای داخلی باشند، این خودروها شماره گذاری نمی شوند لذا ما درصددیم استانداردهای یورو 3 به یورو 4 ارتقا یافته و در صورتی که سوخت مورد نیاز تامین شود استاندارد خودروهای داخلی را به یورو 5 و 6 ارتقا دهیم.
    وی با اشاره به مذاکرات در حال انجام با شرکت های معتبر خارجی، یادآور شد: هم اکنون با برخی شرکت های معتبر خودروسازی جهان در حال مذاکره هستیم و در این مذاکرات نیز تاکید می شود که 30 درصد محصولات تولید داخلی ما به خارج از کشور صادر شود.
    وی در ارائه خودروهای کیفی به مصرف کنندگان تاکید کرد و افزود: خودروسازان داخلی مکلفند تمام خودروهای خود را با کیفیت تولید کنند و در صورتی که مشتری از خودرو خود شکایت دارد، واحدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده تا پس از رسیدگی به شکایت مردم آن را به خودروسازان منتقل کند.
    وی اظهار داشت: خودروسازان باید از لحاظ فنی و تکنولوژی بتوانند خودرو روز دنیا را تولید نمایند زیرا مردم نیز تمایل دارند خودروهای جدید کیفی خریداری کنند.
    وی گفت: هم اکنون خودروسازهای کشور دولتی نیستند بطوری که شرکت ایران خودرو و سایپا به صورت خصوصی اداره می شوند و رقابت سالم در این بخش باعث می شود علاوه بر افزایش خرید مردم، ما بتوانیم یک سوم محصولات داخلی خود را به خارج از کشور صادر کنیم.
    وی افزود: با توجه به بازدید معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از ایران خودرو و نشست با خودروسازان و قطعه سازان چشم انداز نویدبخشی در ماه های آینده در بازار خودرو خواهیم داشت.
    وی تصریح کرد: در این نشست بسیاری از مشکلات خودروسازان و قطعه سازان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با ارائه راهکارهای مناسب وضعیت فعلی با افزایش تولید کیفی بهبود یابد و با ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مصرف کنندگان بازار خرید و فروش خودرو بار دیگر از رونق لازم برخوردار شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون بیشترین قطعات مورد نیاز خودروهای کشور در داخل تولید می شود، گفت: تولید خودروهای اتوماتیک و موتور های کم مصرف و قطعات الکترونیکی پیشرفته باعث افزایش تقاضا در بازار می شود تا مردم بتوانند با انتخاب خود از محصولات داخلی استفاده کنند.
    یادآور می شود، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت و بسیاری از مدیران شرکت های خودروسازی و قطعه سازی صبح امروز از قسمت های مختلف تولید خودرو در شرکت ایران خودرو بازدید بعمل آورند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو