فونیکسریمکسبهتام

روند کاهشی تولید خودرو از فصل بهار

عصر خودرو : روز گذشته در حالی یافته‌های مرکز آمار از وضعیت تولیدات صنعتی و معدنی بهار امسال منتشر شد که در نخستین فصل سال میزان تولیدات صنعتی با دو درصد کاهش مواجه بوده است.

روند کاهشی تولید خودرو از فصل بهار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، شاخص تولید در بخش صنعت و معدن از جمله مهم‌ترین نماگر‌های کوتاه‌مدت اقتصادی است که تغییر در مقدار کالاها و خدمات تولید شده توسط بخش‌های موردنظر را طی زمان نشان می‌دهد. به این ترتیب گزارش مرکز آمار از وضعیت شاخص تولید صنعتی نشان می‌دهد که این شاخص در بهار امسال با دو درصد کاهش نسبت به بهار سال گذشته به عدد 9/ 85 رسیده است. مرکز آمار اما در گزارش خود بر این نکته تاکید کرده که بیشترین نوسانات در بین رشته فعالیت‌های بخش صنعت، مربوط به رشته فعالیت ساخت وسائل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر بوده که با کاهش قابل‌توجهی مواجه شده است. همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم روند کاهشی تولید خودرو می‌تواند تاثیر بسیاری بر روند شاخص‌های اقتصادی داشته باشد.

    هر چند که سیاست‌گذاران صنعتی کشور هم‌اکنون به‌دنبال طرح‌هایی برای جلوگیری از افت بیشتر تولید خودرو هستند؛ اما عدم تقاضای مناسب از سوی بازار، تولید‌کنندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است. مشتریان خودروهای داخلی با توجه به شرایط انتظاری برای ورود خودروسازان معتبر جهانی تمایلی به خرید خودرو ندارند که همین امر عرضه را از سوی خودروسازان به چالش کشیده است، اما روند کاهشی تولید خودرو طبق آمارهای وزارت صنعت و معدن و تجارت از خردادماه سال‌جاری کلید خورد. این در شرایطی است که تولید خودرو در خرداد نسبت به اردیبهشت با کاهش سه هزار دستگاهی روبه‌رو بوده است. همچنین طبق آمارهای اعلام شده تولید این محصول صنعتی در تیرماه نسبت به خرداد با کاهش 8 درصدی و در مردادماه نسبت به تیر نیز کاهش 5/ 9 درصدی داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو