فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی همدان:

هشت هزار و ۸۳۲ خودرو را به خاطر تخلف در همدان توقیف شد

عصر خودرو : فرمانده انتظامی استان همدان گفت: عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی هشت هزار و ۸۳۲ خودرو را به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز ، حرکت نمایشی و ایجاد مزاحمت در نیمه نخست امسال توقیف و روانه پارکینگ کردند.

هشت هزار و ۸۳۲ خودرو را به خاطر تخلف در همدان توقیف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در جمع خبرنگاران افزود: توقیف خودروهای مزاحم و متخلف در نیمه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
    وی اضافه کرد: بی توجهی والدین نسبت به فرزندان و سپردن وسیله نقلیه به افراد کم سن و سال و جوانانی که به سن قانونی دریافت گواهینامه نرسیده اند موجب بروز برخی سوانح ناگوار در همدان شده است.
    وی با تاکید نسبت به لزوم توجه خانواده به امر رانندگی فرزندان خود برای جلوگیری از بروز برخی حوادث تلخ گفت: به طور مثال در هفته گذشته یک نوجوان 17 ساله اقدام به مسابقه سرعت با راننده دختر یک وسیله نقلیه کرده که به علت تجاوز از سرعت مطمئنه و نانوانی در کنترل این وسیله نقلیه با درخت برخورد می کند.
    وی اضافه کرد: این راننده نوجوان پس از شکستن درخت با دو عابر کنار جاده برخورد کرده که یکی از عابران فوت و دیگری نیز به شدت از ناحیه پا مجروح می شود و در ادامه خودرو واژگون می شود.
    فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: چرا باید خانواده ای اجازه رانندگی به فرزند نوجوان و فاقد گواهینامه را بدهد که شاهد داغدار شدن یک خانواده دیگر باشیم؟
    سردار مهدیان نسب بیان کرد: برخی از خانواده ها به اندازه پلیس نسبت به فرزندان خود احساس مسوولیت نکرده و در صورت اعمال قانون افراد متخلف نیز این طیف از خانواده نسبت به برخورد پلیس اعتراض می کنند.
    وی تصریح کرد: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک چندین بنر در بلوار ارم شهر همدان نصب شد که با این وجود همچنان شاهد سوانح ناگوار در این محدوده بوده و برخی نیز اقدام به پاره کردن بنرهای هشداری و توصیه ای کرده اند.
    وی یکی از علل بروز سوانح در بلوار ارم شهر همدان را نبود دوربین کنترل و ثبت سرعت ذکر کرد و نسبت به عملکرد دستگاه های متولی این امر انتقاد داشت.
    وی توضیح داد: در حالی که پلیس هیچگونه مسوولیت و وظیفه در قبال نصب دوربین ندارد ولی بیشتر دوربین های موجود در سطح شهر توسط پلیس نصب شده است.
    فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: چنانچه رانندگان متخلف شاهد اعمال قانون جدی و ثبت تخلفات آنها توسط دوربین باشند بطور حتم انگیزه تخلف در آنها کاهش می یابد.
    سردار مهدیان نسب گفت: در این مدت زمان 24 هزار دستگاه موتور سیکلت متوقف شده که نسبت به شش ماه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.
    *فوت ناشی از سوانح رانندگی هشت درصد کاهش یافته است
    فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال فوت ناشی از سوانح رانندگی درون و برون شهری هشت درصد کاهش یافته است.
    سردار مهدیان نسب افزود: در حالی شاهد کاهش آمار متوفیان هستیم که طبق آمارهای ارائه شده حجم تردد در مسیرهای این استان 37 درصد افزایش داشته است.
    وی همچنین از افزایش 37 درصدی سوانح خسارتی در شش ماهه نخست امسال نسبت به نیمه نخست سال 93 خبر داد.

    *انهدام 45 باند مواد مخدر
    وی گفت: امسال 45 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده و بیش از دو تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
    فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: 606 طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر امسال برگزار شده و چهارهزار و 815 قاچاقچی، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

    *180 صفحه مجرمانه مسدود شد
    سردار مهدیان نسب بیان کرد: پلیس فتا با رصد فضای مجازی اقدام به مسدود کردن 180 صفحه و سایت با محتویات مجرمانه در سالجاری کرده است.
    وی اضافه کرد: کشف صفحات مجرمانه 18 درصد و برخورد با جرائم سایبری 31 درصد در نیمه نخست امسال افزایش داشته است.

    * 150برنامه هفته ناجا امسال برگزار می شود
    وی با ذکر اینکه هفته ناجا از 11 مهر آغاز می شود اظهار کرد: 150 برنامه فرهنگی و ورزشی هفته ناجا امسال توسط انتظامی همدان برگزار می شود.
    وی اضافه کرد: رویکرد انتظامی استان همدان در تمامی برنامه ها آگاه سازی و ایجاد گفتمان مشترک بین مردم و پلیس است.
    فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: خدمات پلیس در حوزه های مختلف شماره گذاری، گذرنامه و سایر بخش ها در هفته ناجا افزایش می یابد.
    سردار مهدیان نسب همایش کوهپیمایی، حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا، صبحگاه مشترک، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ها، برگزاری یادواره 326 شهید شاخص انتظامی همدان، رونمایی از تمبر شهید شاخص سردار حسین عبادی را از برنامه های هفته ناجا برشمرد.
    وی اضافه کرد: قرار است 17 مهر امسال همایش پیاده روی در همدان برگزار و این برنامه از طریق شبکه صبح و نشاط به صورت زنده بر روی آنتن برود.
    وی گفت: بهره برداری از استودیو پلیس در مانیتورینگ پلیس راهور، برگزاری همایش پلیس و اصناف، ارائه خدمات پزشکی رایگان به شهروندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته ناجا است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط