فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس خبر داد

کمک دولت به خودروسازان از محل یارانه ها

عصر خودرو: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تأثیر وعده های دولت بر سطح توقع افراد جامعه گفت: به تشکیل کمپین «نه به خرید خودروی صفر» اعتقادی ندارم.

کمک دولت به خودروسازان از محل یارانه ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، روح‌الله عباس‌پوردرباره کمک دولت به خودروسازان از محل یارانه ها بیان کرد: سال گذشته، قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی در بودجه سال به تصویب رسید که بر اساس آن، دولت 1000میلیارد تومان از محل یارانه ها را به صنعت بدهد.

    وی افزود: دولت در اجرای قانون اعتبار بخشی به صنعت از محل یارانه ها عقب است. باید سهم تولید از یارانه ها را بدهد که سال گذشته هم نپرداخت. اکنون هم 200میلیارد تومان برای کل صنعت رقم قابل توجهی نیست.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خودروسازی هم بخشی از صنعت است و دولت نمی تواند از آن غافل شود و نسبت به آن بی تفاوت باشد.

    وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند پایه اقتصاد مقاومتی باید مبنی بر حمایت از تولید داخلی و ملی باشد، به این ترتیب انتظار می رود این سیاست دولت در همین راستا بوده است.

    کمپین «نه به خرید خودروی صفر» را قبول ندارم

    سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه با کمپین «نه به خرید خودروی صفر» گفت: بنده شخصاً معتقد به تشکیل کمپین نیستم، این که یک سازمان با تشکیلات منظمی اقدام به ایجاد کمپین کرده باشد.

    عباسپور گفت: این رفتار برخی از مصرف کنندگان ناشی از انتظاراتی است که دولت به وجود آورده است. دولت مطرح کرده بعد از اجرای توافق برجام، شرایط مطلوبی بدست می آید که خودرو ارزانتر و کیفیت آن بهتر می شود.

    وی افزود: وعده دولت برای بهبود صنعت پس از لغو تحریم ها باعث شده، مردم در انتظار شرایط برتر باشند و به این ترتیب برای خریدن خودرو دست نگه داشتند، نه آنکه مردم بخواهند کمپینی تشکیل داده و خودروی صفر نخرند.

    عباسپور اشاره کرد: مردم فکر می کنند اگر خودرو نخرند، در شرایط جدیدی که پس از لغو تحریم به وجود می آید، خودروی ارزانتر و با کیفیت تر می خرند. نه آنکه بخواهند کمپینی تشکیل دهند، خودروسازان تعهداتی دادند که نتوانستند به آن عمل کنند، بنابراین مردم خرید خودرو را به تعویق انداختند.

    شرط بقای خودروسازان

    این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره وظیفه خودروسازان در این شرایط گفت: خودروسازان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حفظ سهم خود از بازار و ادامه حیات در دنیای اقتصاد بدون مرز، باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.

    عباسپور با هشدار به ادامه روند کنونی خودروسازان، اضافه کرد: با ادامه چنین روندی، خودروسازان قدرت رقابت نخواهند داشت و از دنیای اقتصاد خارج خواهند شد.

    عباسپور در ادامه با اشاره به تعدیل نیرو در کارخانجات خودروسازی بیان کرد: با توجه به تحریم های علیه ایران ومحدودیت هایی که خودروسازان خارجی مانند پژو برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد کردند، خودروسازان در حوزه حفظ اشتغال عملکرد خوبی داشت.

    حمایت دولت از خودروسازان کم است

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه صنعت بیان کرد: سیاست حمایت دولت از تولید باید صورت بگیرد. امروز بین 60 تا 70درصد عامل مشکلات بخش صنعت کمبود نقدینگی است. براساس مصوبه مجلس، دولت مکلف است به صنایع کمک کند.

    وی افزود: انتقاد اصلی به دولت این است که چرا به بخش صنعت 20درصد منابع صندوق توسعه یا 5000میلیارد تومان از محل یارانه ها را به بخش صنعت اختصاص نمی دهد. بالاخره خودرو هم به عنوان یکی از صنایع مادر کشور به حمایت دولت نیاز دارد.

    مشکل خودروسازان چیست؟

    سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات خودروسازان گفت: چرخه تولید خودروسازی در کشور معیوب است، در ساختار فنی خودروسازان سایت های با عدم صرفه اقتصادی وجود دارد، در تأمین منابع مالی ناتوان هستند و با مراکز علمی و پژوهشی ارتباط کمی دارند.

    وی افزود: خودروسازان با حل مشکلات یاد شده می تواند گام اساسی در ارتقای محصولات خود بردارند. علاوه بر این، آنها باید با خودروسازان معتبر و صاحب نام بین المللی تعامل داشته باشند و آنها را برای همکاری در حوزه انتقال تکنولوژی و دانش، استانداردسازی و سرمایه گذاری در کشور دعوت کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو