فونیکسریمکسبهتام

خدمات پس از فروش خودروسازان باید اصلاح ‌شود

عصر خودرو: مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو در کشور ناراضی هستند. در این میان برخی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو نیز در ارزیابی‌ها مردود شده‌اند.

خدمات پس از فروش خودروسازان باید اصلاح ‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با اجرایی‌شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو مجاز به استفاده از نمایندگی‌های خدمات پس از فروشی که در ارزیابی‌ها مردود شناخته می‌شوند، نخواهند بود.

    طبق نظرسنجی صورت گرفته، «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات» از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان است.

    نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی در حالی است که در ارزیابی صورت‌گرفته از عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال گذشته، دو شرکت مردود شناخته شدند اما اخباری در زمینه چگونگی برخورد با آنها و اصلاح عملکرد این شرکت‌ها منتشر نشده است.

    این موضوعات در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو مجاز به استفاده از نمایندگی‌های خدمات پس از فروشی که در ارزیابی‌ها مردود شناخته می‌شوند، نخواهند بود.

    در این زمینه در ماده 58 این قانون آمده است: «عرضه‌کنندگان خودرو در ایجاد شبکه نمایندگی‌های مجاز اعم از خدمات فروش و پس از فروش باید شرایط کمی و کیفی وفق مقررات جاری را رعایت کرده و نمایندگی‌هایی را که برای ارائه‌ خدمات به مصرف‌کنندگان به کار می‌گیرند، در ارزیابی‌های دوره‌ای که براساس دستورالعمل‌های مربوطه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه) انجام می‌شود، از لحاظ تامین حقوق مصرف‌کنندگان و کسب رضایت‌مندی آنان در سطح کیفی قابل قبول قرار گیرند».

    اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو