فونیکسریمکسبهتام

علیلو مطرح کرد:

رقابتی‌سازی رکن توسعه صنعت‌خودرو

عصر خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان باید به دنبال تغییر بروند و این صنعت را رقابتی کنند، گفت: تسهیلات بانکی به قطعه سازان پرداخت شود تا شاهد چرخه تولید و رونق صنعت خودرو باشیم.

رقابتی‌سازی رکن توسعه صنعت‌خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، علی علیلو با پرداختن به رکود بازار خودرو و تولید قطعات آن در داخل کشور، اظهارداشت: موضوع رکود منحصر به خودرو نیست و دربسیاری از بخش‌ها ما شاهد رکود هستیم. بخش عمده آن به سیاست سازمان دارایی و بانک مرکزی برمی‌گردد که متاسفانه با اعمال سیاست‌های خودشان، راه اشتباهی را می‌پیمایند.
    وی افزود: ما اگر صرفا به کاهش تورم فکر کنیم،قطعا درکنارآن رکود را هم خواهیم داشت و اگر بخواهیم  تورم را مهار کنیم و هم رونق اقتصادی را داشته باشیم این امکان ندارد. نگاه و عملکرد این مدیران نشان می‌دهد که برنامه هایشان دارای توازن نیست.


    خودروسازان به دنبال تغییر بروند و این صنعت را رقابتی کنند

    این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه دولت به شکل افراطی و بدون نگاه به رونق اقتصادی بر کاهش تورم تمرکز کرده است،گفت:ما توازنی میان این دو محور اقتصادی شاهد نیستیم یا تورم بالا می‌رود یا رکود افزایش می‌یابد.

    این عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه راهکارهایی برای خروج از رکود تصریح کرد: ابتدا خودروسازان به‌دنبال تغییر بروند و به‌دنبال رقابتی‌کردن بخش تولید باشند،دیگر اینکه باید از زنجیره تامین خودرو حمایت کنیم، قطعه‌سازان خودرو از اصلی‌ترین گروه این زنجیره تولیدی هستند.


    تسهیلات بانکی به قطعه سازان  پرداخت شود نه خودرو سازان

    وی یادآورشد: خودروسازان باید لیست درستی از وام‌ها و تسهیلات ارائه دهند و بانک‌ها براساس لیست ارائه شده، آن را به خود قطعه‌سازان پرداخت کنند و این‌گونه می‌توان شاهد رونق بخش تولید در صنعت خودرو شد.

    عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود:ما معتقدیم تسهیلات باید به‌دست مشتری برسد و از بابت بدهی،ضمانت بازپرداخت را به خودروساز بدهند چراکه خودروسازان، بدهکار هستند.همچنین تسهیلات بانکی باید به‌حساب قطعه‌سازان واریز شود چراکه  با جان گرفتن این تولیدکنندگان،رونق صنعت خودرو حفظ می‌شود.

    صنعت خودرو به گفته نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در میان صنایع کشور پیشرو است و توجه ویژه‌ای را طلب می‌کند با این حال تولید قطعات خودرو در دوران تحریم به خوبی از سوی صنعتگران داخل مورد توجه قرار گرفت و توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. با حمایت و کیفیت بخشی در این صنعت می توان همچنان شاهد پیشرو بودن آن در تولید ملی بود.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو