فونیکسریمکسبهتام

نوبخت این هفته به سایپا می‌رود

ماموریت معاون رئیس‌جمهور در سایپا چیست؟

عصر خودرو : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این هفته راهی کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج می‌شود تا در دیدار با مدیران شرکت سایپا از نزدیک با مسائل و مشکلات صنعت خودرو آشنا شود.

ماموریت معاون رئیس‌جمهور در سایپا چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، محمدباقر نوبخت در حالی این هفته به سایپا می رود که این شرکت در سایه رکود شدید بازار با کاهش تقاضا مواجه شده و برای فروش محصولات خود اقدام به ارائه طرح هایی کرده است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در آستانه تدوین بودجه سال 95 با مدیران و کارکنان دومین خودروساز بزرگ کشور دیدار خواهد کرد تا بدین صورت ضمن آشنایی با مصائب خودروسازی در ایران، مشکلات مالی این بنگاه بزرگ اقتصادی در کشور را مورد بررسی قرار دهد.

    نوبخت در جریان بازدید هفته گذشته خود از ایران خودرو وعده داد که دولت تا پایان امسال حدود 200 میلیارد تومان به بخش تولید کشور از جمله خودروسازان پرداخت کند که با توجه به هزینه بالای خودروسازان در نظر گرفتن چنین مبالغی تنها برای هزینه سه روز آنها کفایت خواهد کرد.

    حال باید منتظر ماند و دید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بازدید خود از سایپا چه ارمغانی را برای این شرکت به همراه خواهد داشت و آیا قرار است خارج از یارانه 200 میلیارد تومانی به این شرکت کمک ویژه‌ای شود؟

    آن‌گونه که اقتصادنیوز کسب اطلاع کرده قرار است دولت از طریق نظام بانکی به خودروسازان کشور هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه دهد که در صورت اجرایی شدن آن به هر کدام از دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا 500 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گیرد.

    سایپا دومین خودروساز بزرگ کشور است که در پنج ماه نخست امسال نزدیک به 141 هزار انواع خودرو سورای را به تولید رسانده و توانسته 35 درصد از سهم بازار خودرو کشور را به لحاظ تولید در اختیار خود قرار دهد.

    خودروسازان داخلی در پنج ماه نخست امسال 405 هزار و 689 خودرو سواری به تولید رساندند که تجزیه و تحلیل آمار تولید خودرو در کشور طی پنج ماه نخست امسال بیانگر آن است 90 درصد خودروهای سواری، از سوی دو خودروساز بزرگ کشور به تولید رسیده و خودروسازان مستقر در استان کرمان که به تولید خودروهای چینی مشغولند 9.3 درصد تولید خودروهای سواری تولیدی ایران را به خود اختصاص داده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو