فونیکسریمکسبهتام

آلمان از اولویتهای همکاری با ایران است

عصر خودرو : وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به روابط دو کشور ایران و آلمان تصریح کرد: در دوره جدید همکاریهای ایران با سایر کشورها، آلمان یکی از اولویتهای همکاری محسوب می شود.

آلمان از اولویتهای همکاری با ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از برنا، « محمدرضا نعمت زاده » در دیدار با « اولاف لیس» ، وزیر اقتصاد ایالت نیدر زاکسن آلمان گفت: در فضای جدید به وجود آمده بین ایران و دیگر کشورها تلاش  می کنیم با اتخاذ سیاستهای جدید روابط خود را به صورت بلندمدت تعمیق و گسترش دهیم.

    وی افزود: سرمایه گذاریهای مشترک می تواند ضامن این همکاریها باشد چرا که بخش صنعت در ایران از تکنولوژیها و ماشین آلات آلمانی استفاده می کند.

    نعمت زاده با بیان اینکه گرچه کشورهای اروپایی و غیراروپایی استقبال خوبی برای همکاری دارند ولی ما برای کشور آلمان به دلیل روابط بین دو کشور،‌ اولویت قائل هستیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت بزرگترین مزیت ایران را نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده ذکرکرد و قابلیت و توانایی علمی و فنی کشور را در این راستا در سراسر جهان  اثبات شده دانست و گفت: با استفاده از این ظرفیت در کنار تجارب ارزنده کشور آلمان می توانیم هم افزایی لازم را برای افزایش تعاملات ایجاد کنیم.

    مهندس نعمت زاده در ادامه ،با بیان اینکه ایران به لحاظ منابع طبیعی و نفت و گاز رتبه های نخست را در بین کشورها از آن خود کرده است افزود:  توسعه فعالیتها و منابع مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین تجهیزات و صنایع پایین دستی جزء اولویتهای ما محسوب می شود.

    به گفته وی ؛ برنامه استراتژیک 10 ساله در صنعت می تواند راهنمایی برای سرمایه گذاران باشد به طوری که دراین برنامه رشد 10 الی 12 درصد به صورت سالانه در بخش صنعت پیش بینی شده است که به رغم مشکل بودن امیدواریم بتوانیم به آن دست یابیم.

    مهندس نعمت زاده صنایع شیمیایی، پتروشیمی، خودروسازی، صنایع وابسته به معادن(فلزات اساسی)، صنایع دانش بنیان و پیشرفته، صنایع پزشکی و وابسته به سلامت، داروسازی و صنایع ماشین سازی جزء اولویتها برای ادامه و گسترش همکاریهای دو جانبه خواهند بود.

    وی همچنین همکاری در خصوص تجهیزات حمل و نقل ریلی، ماشین آلات کشاورزی ، انرژیهای تجدید ناپذیر و توربین های بادی و خورشیدی را از دیگر فرصتها برای تعمیق و بسط روابط ذکر کرد.

    نعمت زاده در ادامه ایجاد شرکتهای بازرگانی منسجم و قوی در زمینه صادرات و واردات را نیز جزء اولویتهای بخش تجارت کشور دانست و افزود: ایجاد فروشگاههای زنجیره ای بزرگ که  دراین زمینه از تجربه خوبی برخوردار هستید می تواند در دستور کار قرار بگیرد.

    وی همچنین یادآور شد: در بخش معدن نیز زمینه های همکاری مناسبی وجود دارد که همکاران و متخصصان ما می توانند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه نمایشگاههای ما نیاز به بازسازی دارند، علاقه خود را نسبت به استفاده از نظرات مشاوره ای و همچنین طرح احداث نمایشگاه بین المللی جدید اعلام کرد.

    وی همچنین همکاری در زمینه لاستیک خودرو را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: دراین راستا 4 طرح جدید داریم که علاقه مند به مذاکره جدی در این رابطه هستیم.

    همچنین در این دیدار « اولاف لیس» ، وزیر اقتصاد ایالت نیدر زاکسن آلمان ضمن ابراز خرسندی از ملاقات مجدد انجام شده افزود: این بزرگترین هیاتی است که وزیر اقتصاد ایالت نیدرزاکسن را همراهی می کنند که نشانه خوبی از علاقه شرکتهای آلمانی برای توسعه همکاریها با ایران است.

    به گفته وی؛ پس از دو روز و نیم انجام گفتگوهای متعدد و حضور 300 شرکت ایرانی در نشست روز اول یقین دارم بستر مناسبی برای گفتگوها فراهم خواهد شد که در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

    در این دیدار «اولاف لیس» ، متمرکز شدن بر حوزه های قابل فعالیت و همکاری را حائز اهمیت خواند و افزود: هدف طرف ایرانی صرفاً تجارت نیست بلکه سرمایه گذاری به منظور ایجاد اشتغال است و اگر بتوانیم هر دوطرف از این وضع برای انتقال تکنولوژی استفاده کنیم یقین دارم هم ایران و هم ایالت نیدرزاکسن آماده همکاری هستند.

    وی توجه به دو نکته را مورد اشاره قرار داد و گفت: اولین زمینه ، همکاری در خصوص ماشین آلات و تجهیزات است به طوری که در حال حاضر نیز صنعت ایران از محصولات آلمانی استفاده می کند ضمن اینکه این اقدامی مهم برای توسعه روابط خواهد بود و در بلند مدت وظیفه ماست تا قطعات و تجهیزات را فراهم کنیم.

    وزیر اقتصاد ایالت نیدرزاکسن همچنین به زمینه همکاری دیگر  در بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اشاره  کرد و افزود: این ایالت تخصصی  ترین ایالت در زمینه ادوات و تجهیزات حفاری و استخراج است که آمادگی و تمایل همکاری را برای همکاری دارد که فراتر از انرژیهای فسیلی مانند انرژیهای بادی و خورشیدی  است.

    وی همچنین  به حمل و نقل ریلی و ساختن کشتی به عنوان حوزه های مناسب دیگر برای افزایش سطح تعاملات دو جانبه اشاره کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو