فونیکسریمکسبهتام

نیسانی که سلفی می‌گیرد

عصر خودرو: حتماً شما هم کلیپ‌های معروف گرفتن سلفی در داخل خودرو و حین رانندگی را دیدید که در برخی موارد منجر به تصادف و واژگونی خودرو شده و سرنشینان آن را روانه بیمارستان کرده است. در ایران نیز تا کنون چندین حادثه از این دست را شاهد بودیم.

نیسانی که سلفی می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از جام نیوز، خودرو یکی از کاندیداهای برتر سوژه‌های سلفی است. این روزها، رانندگی با سرعت زیاد، یا صحبت با دیگر سرنشینان و خلق انواع سوژه‌های عیجب در میان جامعه رایج شده است. شرکت نیسان با آگاهی از این موضوع به سراغ طراحی یک خودرو رفته است که در صفحه‌نمایش داشبورد آن امکان گرفتن عکس سلفی و ارسال به خانواده و دوستان وجود دارد.

    این شرکت خودروساز ژاپنی در نمایشگاه Tokyo Motor Show واقع در توکیو از یک خودروی مفهومی به نام Teatro for Dayz رونمایی کرد که شامل فناوری‌های جدید و آینده این شرکت برای بخش‌های بیرونی و بدنه خودرو و عمدتاً تغییرات و فناوری‌های داخل اتاقک خودرو می‌شد. یکی از مهم‌ترین فناوری‌های آینده این شرکت طراحی و تعبیه یک پنل LED برای داشبورد خودرو و صندلی‌های سرنشینان عقب است که بیشتر به یک بوم نقاشی شباهت دارد. نیسان می‌گوید هدف از طراحی این صفحه‌نمایش به اشتراک‌گذاری چیزهای داخل خودرو است. به زبان دیگر، این صفحه‌نمایش می‌تواند برای گرفتن عکس‌های سلفی استفاده شود. سرنشینان این خودرو می‌توانند با کلمات و عکس و ویدیو با یکدیگر و با دنیای خارج از خودرو در ارتباط باشند و هر چیزی را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. نیسان می‌گوید ماشینی طراحی کرده است که راننده و سرنشینان آن می‌توانند به کل دنیا وصل شده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. مدیران نیسان می‌گویند به چیزی فراتر از یک خودرو برای حمل و نقل فکر می‌کنند و تمایل دارند امکانات یک اسمارت‌فون را درون یک خودرو فراهم کنند.

    البته این پنل LED مجهز به ابزارهایی برای سفارشی‌سازی ناوبری خودرو، آیینه‌ها، تله‌متری و چیزهای دیگر هست. همین‌طور، دارای اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی است و می‌تواند وضعیت شارژ باتری خودرو و اطلاعات دیگر را گزارش دهد. شما روی این پنل صفحه‌نمایش هیچ کلیدی نمی‌بینید و همه‌چیز از جمله تنظیم هوای داخل اتاقک و صدای رادیو از طریق فرامین صوتی پس از حرکت خودرو انجام می‌شود. به علاوه، می‌توانید با این فرامین دستگیره‌های درب‌ها یا شیشه‌ها را مدیریت کنید و اطلاعاتی درباره رانندگی و مسیر پیش‌روی ببینید.

     

    اکنون این سوال مطرح می‌شود که افزودن یک صفحه‌نمایش با قابلیت اتصال به اینترنت و گرفتن عکس سلفی یا ویدیو از همه‌چیز درون اتاقک خودرو به ایمنی بیشتر راننده و سرنشینان کمک می‌کند یا بیشتر موجب حواس‌پرتی خواهد شد؟ ممکن است دیگر نیازی نباشد یک گوشی تلفن به دست گرفت و بعد به دوربین‌اش خیره شد اما باز هم این صفحه‌نمایش تمرکز راننده را برهم خواهد زد و نیاز دارد دایم به ان گوشه چشمی داشته باشد.

    سلفی کم‌کم دارد از یک تکنیک و تفریح به یک مزیت رقابتی تبدیل می‌شود. در صنعت گوشی‌های هوشمند موبایل یک جنگ علنی میان سازندگان اسمارت‌فون بر سر سلفی به راه افتاده است و هر برندی سعی می‌کند دوربین سلفی بهتری روی گوشی نسل آینده‌اش قرار دهد یا اینکه انواع اپلیکیشن‌ها و تکنیک‌های عکاسی را به کاربر معرفی کند. این رقابت تا جایی پیش رفته که شرکت ال‌جی در گوشی جدید V10 خود از دو دوربین جلو برای عکاسی سلفی بهتر استفاده کرده است. آیا این موج به خودروها رسیده است و در آینده شاهد خودروهای دیگری با قابلیت‌های جذاب گرفتن عکس سلفی خواهیم بود؟

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو