فونیکسریمکسبهتام

افخمی‌راد در دیدار با هیات ژاپنی مطرح کرد

سرمایه‌گذاری مشترک با ژاپنی‌ها در تولید خودرو

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با همتای ژاپنی خود در تهران گفت: تولید خودرو و قطعات، خودروهای آشنا با محیط زیست، هیبریدی و برقی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن است.

سرمایه‌گذاری مشترک با ژاپنی‌ها در تولید خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با هیات تجاری ژاپن، اولویت ایران پس از تحریم را حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یا با مشارکت ایرانی‌ها عنوان کرد و افزود: دولت ایران تمام توان خویش را در این مسیر به کار می‌گیرد. ایران نمی‌خواهد تنها یک مصرف‌کننده کالاهای سایر کشورهای دنیا باشد، بلکه می‌خواهد تولید مشترک با خارجی‌ها داشته باشد و تامین‌کننده بازار 400 میلیونی کشورهای اطراف خود باشد.

    معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ایران علاقه‌مند به واردات صرف کالاها از کشورهای دنیا نیست، گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را دنبال می‌کنیم و علاقه‌مند به همکاری با ژاپنی‌ها هستیم.

    وی اظهار کرد: شرایطی که بعد از امضای توافقنامه ژنو به وجود آمده، آینده مطلوبی را برای اقتصاد ایران رقم زده است که در این میان، کشورهایی همچون ژاپن باید برای توسعه تجارت با ایران گام بردارند، این در شرایطی است که ایران و ژاپن به عنوان دو کشور در شرق و غرب آسیا ارتباط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

    افخمی‌راد اظهار کرد: حجم تجارت دو کشور ایران و ژاپن در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته و در سال 2014 به 200 میلیون دلار رسیده است و البته با توجه به اینکه ژاپن از ایران نفت خریداری می‌کند، چنانچه بهای نفت را هم به مبادلات تجاری دو کشور اضافه کنیم، رقمی 6 میلیارد دلاری حاصل خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه به‌رغم تحریم ایران توانست، بر اساس دکترین «ما می‌توانیم» اقدامات ارزشمندی را انجام دهد و بسیاری از نیازمندی‌های خود را با تکیه بر توان داخلی تامین کند، گفت: در بخش صنایع های‌تک و نانو تکنولوژی پیشرفت‌های خوبی در سال‌های تحریم حاصل شده که در این میان اولویت ما برای دوران بعد از تحریم‌ها حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی با مشارکت ایرانی‌ها است و دولت هم تمام توان خود را به کار بسته است که پذیرای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشد.

    افخمی‌راد خطاب به هیات ژاپنی گفت: به همه هیات‌های خارجی این مطلب را گفته‌ایم که به بازار ایران فقط به عنوان بازار کالای مصرفی صرف نگاه نکنند، چرا که کشور ما ویژگی‌های متفاوتی با دیگر کشورها دارد به ویژه آنکه نیروی انسانی متخصص و فراوان، منابع طبیعی ارزشمند، انرژی ارزان و در منطقه امن جغرافیایی قرار گرفته است.

    وی اظهار کرد: ایران مرکزیت سرمایه‌گذاری در خاورمیانه است و در رشته‌های مختلف صنعتی می‌تواند به عنوان بخشی از زنجیره تولید ژاپن محسوب شود و از این طریق مطمئنا ژاپن می‌تواند سهمی در توسعه بازار کسب کند، البته ایران در زمینه نانوفناوری زیستی و سایر فناوری‌ها، زمینه‌های بسیار مساعدی برای همکاری با ژاپن دارد.

    افخمی‌راد، معدن و صنایع معدنی را از جمله اولویت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در ایران دانست و توضیح داد: زمینه همکاری بین شرکت‌های فنی مهندسی ژاپن و ایران به ویژه در پروژه‌های زیرساختی فراهم است و در عین حال معدن و صنایع معدنی از اولویت توسعه سرمایه‌گذاری‌های ایران است. در بخش تولید خودرو و قطعات مربوطه نیز خودروهای آشنا با محیط زیست، هیبریدی و برقی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن است.

    افخمی‌راد از ژاپنی‌ها خواست تا با توجه به سابقه خوب آنها در حوزه تولید خودرو و خودروهای آشنا با محیط زیست از جمله خودروهای هیبریدی و برقی با ایران همکاری مشترک داشته باشند.

    وی گفت: ایران کشور وسیعی است که در زمینه شبکه ریلی داخلی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است، ضمن اینکه در زمینه ساخت بنادر و تهیه تجهیزات بندری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری است. البته ژاپن نیز در بخش محیط زیست توسعه خوبی داشته است که ما نیازمند همکاری در این زمینه هستیم.

    رئیس سازمان توسعه تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در 25 شهر کشورمان، برنامه‌ریزی برای شبکه ملی مترو و تراموا در دست انجام است که همه اینها زمینه همکاری برای ساخت واگن و لوکوموتیو برون شهری، درون شهری و پرسرعت را فراهم کرده است.

    افخمی‌راد همکاری در زمینه ساخت بنادر و تجهیزات،‌ دارو و تجهیزات پزشکی،‌محیط زیست و محصولات غذایی و شیلاتی را از موارد دیگری نام برد که ایران و ژاپن می‌توانند، به خوبی با یکدیگر همکاری کنند.

    «هیرویوکی ایشیگه» رئیس آژانس توسعه تجارت ژاپن نیز در این نشست گفت: چشم‌انداز مناسبی پیش روی روابط تجاری آینده ایران و ژاپن وجود دارد و رفت و آمدهای فعلی شرکت‌های ژاپنی آغازی بر توسعه روابط دو کشور خواهد بود.

    وی افزود: مراودات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ژاپن تنها محدود به حمل و نقل و زیرساخت انرژی نخواهد بود بلکه در حوزه محیط زیست و تولید لوازم خانگی اقدامات موثری را صورت خواهیم داد و سرمایه‌گذاری مشترک را دنبال می کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو