فونیکسریمکسبهتام

یک مقام آگاه خبر داد

جزئیات پرداخت یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی صنعت

عصر خودرو : یک مقام آگاه دولتی جزئیات پرداخت یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی صنعت و چگونگی حمایت از خودروسازان در بسته‌ مجزا و مستقل را تبیین کرد، برنامه‌ای که به احتمال بسیار بخشی از بسته اقتصادی روحانی در هفته اخیر خواهد بود.

جزئیات پرداخت یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی صنعت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، یک منبع آگاه درباره تعیین سهم بخش تولید از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: این موضوع بر اساس آئین‌نامه تبصره 20 قانون بودجه امسال تعیین تکلیف شده است.

    وی در پاسخ به این سوال که به گفته رئیس سازمان مدیریت 200 میلیارد تومان برای تولید پیش‌بینی شده؛ این اعتبار مربوط به کدام بخش‌ها می‌شود، گفت: این یارانه برای طرح‌های متوسط و کوچک بخش صنعت است که در قالب یارانه تسهیلات پرداخت خواهد شد و برای بخش‌هایی مثل کشاورزی راهکارهای دیگری دنبال می‌شود.

    این مقام آگاه با اشاره به اینکه وزارت صنعت روی این موضوع متمرکز شده و با بانک‌ها در ارتباط است، یادآور شد: کل اعتبار 200 میلیارد تومانی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط خواهد بود.

    وی در مورد یارانه پرداختی به خودروسازان بیان داشت: برای خودروسازان مکانیزم دیگری در نظر گرفته شده و با تفاهم میان سازمان مدیریت و وزارت صنعت حمایت‌ها شکل دیگری خواهد داشت اما یارانه‌ای به آنها پرداخت نمی‌شود.

    این منبع آگاه گفت:‌ با تحریک تقاضا و افزایش تسهیلات خودرو  و حمایت از صادرات خودرو این کار انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: افزایش تقاضا و فراهم شدن بازار فروش داخلی و خارجی دستور کار برای حمایت از خودروسازان است.

    به گفته این مقام آگاه، بخشی از حمایت‌ها از طریق بند قاف تبصره 2 قانون بودجه سال جاری و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده یا گازسوز کردن آنها انجام می‌شود و بانک‌ها با سازوکار مشخص تسهیلات پرداخت می‌کنند.

    این مقام آگاه تاکید کرد:‌شورای اقتصاد قبلاً مصوب کرده بود که از محل صرفه جویی توسعه میادین مشترک نفت و گاز، اصلاح کنتورها، گاز سوز کردن خودروها، گازرسانی به مناطق محروم، اعتباری صرف حمایت از بخش‌های تولید شود.

    وی ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمت برای جایگزینی خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده و اگر مسئولان اجرایی همت کنند تعویض 40 تا 50 هزار خودرو امسال عملی خواهد شد.

    به گزارش فارس به نظر می‌رسد این مباحث بخشی از بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود است که رئیس جمهور شرح مبسوط آن را تا روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو